شماره‌ی خبر : ‌76590 | تعداد بازدید : 408
دوشنبه 4 مرداد ماه 1400 ساعت 11:15

سرمربی بسکتبال مس: تلاش می کنیم تیمی شایسته در این فصل داشته باشیم

محمدرضا اسلامی در هفته گذشته به طور رسمی هدایت تیم بسکتبال مس کرمان را برعهده گرفت تا به همراه این تیم در رقابت های لیگ برتر پیش رو شرکت نماید.

سرمربی بسکتبال مس: تلاش می کنیم تیمی شایسته در این فصل داشته باشیم

محمدرضا اسلامی در هفته گذشته به طور رسمی هدایت تیم بسکتبال مس کرمان را برعهده گرفت تا به همراه این تیم در رقابت های لیگ برتر پیش رو شرکت نماید.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ آقای اسلامی در گفتگوی تفصیلی که با پایگاه خبری کارمانیا داشت در رابطه با حضور در تیم بسکتبال مس و شرایط این تیم و برنامه های پیش رو به صحبت پرداخت.

آقای اسلامی ابتدا در خصوص لیگ برتر بسکتبال ایران صحبت کنید.
من تجربه سی ساله ای از دوران بازی و مربیگری در بسکتبال ایران دارم، لیگ برتر بسکتبال به مانند سایر لیگ برتر ورزشی در ایران به لحاظ کیفی رشد محسوسی داشته است. جدای از پیشرفت فنی، در دو سال اخیر هم سرمایه گذار های خوبی هم از سوی باشگاه ها انجام شده و می توان گفت پس از رکود شش ساله، باشگاه ها بار دیگر زمینه سرمایه گذاری بیشتری را در بسکتبال فراهم کرده اند و بسته به توان مالی تیم ها، بازیکنان خارجی با کیفیتی در لیگ برتر بسکتبال ایران بازی می کنند. در استان کرمان هم باشگاه ها زمینه مساعدی را برای پیشرفت و توسعه بسکتبال فراهم کرده اند و حضور 3 تیم مس کرمان، مس رفسنجان و نظم آوران سیرجان در رقابت های لیگ برتر و تیم هایی در لیگ ها و دسته های پایین تر حکایت از جایگاه خوب بسکتبال در بین باشگاه های کرمانی دارد. به عقیده من این ها همگی بیان گر پتانسیل و ظرفیت های بالای بسکتبال در استان است و حالا مسئولان تصمیم گیرنده باید با این فرصت را غنیمت شمرده و با برنامه ریزی و ایجاد زیر ساخت های مناسب چشم انداز مناسبی را برای رشد بسکتبال استان در سال های آتی ترسیم کنند و حضور موفق در رقابت های لیگ برتر، استعداد یابی و توسعه زیر ساخت ها می تواند بخش های مختلف یک برنامه ریزی دقیق برای توسعه بسکتبال باشند.

تحلیل شما از بازی های فصل پیش روی لیگ برتر بسکتبال ایران چیست؟
همان طور که گفتم، سطح سرمایه گذاری چند تیم برای حضور در مسابقات نسبت به سال های گذشته تغییر زیادی کرده است، تیم هایی که برای قرار گرفتن در بین 4 تیم بالای جدول تلاش می کنند، افزایش 200 درصدی بودجه داشته اند و همین موضوع کار را برای تیم های میانه و یک سوم انتهایی جدول سخت می کند. تیم هایی که با اهدف توسعه ای و ایجاد یک بستر پیشرفت در مسابقات شرکت می کنند، با این شرایط دچار مشکل می شوند. از سوی دیگر با توجه به حذف قانون سهمیه بندی جذب بازیکنان ملی پوش، به طور حتم این تیم ها همه نفرات شاخص و ملی پوش را جذب می کنند و با توجه به توان مالی بالای این تیم ها بازیکنان خارجی با کیفیت را جذب می کنند و در نهایت با قدرت راهی مسابقات می شوند.

با توجه به صحبت های شما پس از هم اکنون با شرایط سختی روبرو هستیم
باید واقعیت را پذیرفت. بودجه تیم ما شاید به میزان یک پنجم تیم های متمول لیگ نباشد، این بودجه برای قرار گرفتن تیم بر روی سکوها بالای جدول کم است، اما ما تلاش می کنیم تا با توجه به ظرفیت های موجود بهره وری مناسبی داشته باشیم. البته اگر ما خواهان موفقیت تیم بسکتبال مس کرمان در رقابت های لیگ برتر هستیم باید به به برخی مسائل نگاه ویژه ای داشته باشیم، توجه به زیر ساخت ها، آموزش، حمایت از استعداد ها و حمایت مالی که همه این ها در قالب یک برنامه ریزی و از همه مهمتر فراهم کردن فضایی وحدت و همدلی در بین اهالی بسکتبال، می تواند بستر موفقیت و رشد پلکانی تیم مس در لیگ برتر را فراهم کند. شاید کاری که با پشتوانه نیروی انگیزه و همدلی در ورزش انجام گیرد، نتیجه اش از کارهای با هزینه های سنگین به مراتب بهتر باشد. هدف ما توسعه بسکتبال استان کرمان است، ما باید برای موفقیت برنامه ریزی کنیم و هدف داشته باشیم، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران و همین طور سرپرست باشگاه نگاه حمایتی خوبی به بسکتبال دارند، باید با حمایت آن ها و یک برنامه ریزی 3 ساله شرایط را برای بازگشت کرمان به روز های اوج بسکتبال فراهم کنیم.


برای توسعه به چه ابزارهایی نیاز داریم؟
می دانم استعداد های زیادی در بسکتبال داریم، اما همان طور که گفتم باید برنامه ریزی هم برای استفاده از این ظرفیت ها وجود داشته باشد. من اطمینان دارم با حمایت از برنامه های استعداد یابی و آکادمیک در بسکتبال استان ما می توانیم علاوه بر رفع نیاز تیم های استان، بازیکنانی را به تیم های ملی و حتی باشگاه های خارج از کشور معرفی کنیم و در این شرایط است که می توانیم به روزهای اوج بسکتبال کرمان سلام کنیم و برای این رسیدن به این مهم ما همراهی هیئت بسکتبال استان و پیشکسوتان و مربیان را لازم داریم.

توسعه بسکتبال یعنی ما علاوه بر سالن خوب، امکانات مناسب تمرین و نفرات شایسته، بتوانیم پله پله مراحل رسیدن به موفقیت را پشت سر بگذاریم و حضور در سطح رقابت هایی همچون باشگاه های آسیا یکی از بخش های مهم رسیدن به این توسعه است، ما وقتی گام به مسابقاتی مثل باشگاه های آسیا بگذاریم، می توانیم به درآمد زایی برسیم و صاحب درآمد شویم و این باشگاه مس می تواند در چرخه استاندارد بسکتبال روند حرکتی موفقیت آمیزی داشته باشد.

چرا به پیشنهاد باشگاه مس پاسخ مثبت دادید ؟
بنده پیشنهاداتی مالی بهتری از چند باشگاه های دیگر هم داشتم، یکی از دلایلی که پیشنهاد باشگاه مس کرمان را پذیرفتم، نگاه مدیریت باشگاه در خصوص ایجاد تغییر و تحول در زیر ساخت های بهتر و توسعه و پیشرفت این رشته بود و به همین دلیل این دین را روی دوشم احساس کردم که باید تجربه 30 ساله ام را در اختیار جوان ها و مردم شهر خودم قرار دهم.


برای حضور موفق تیم در مسابقات چه برنامه ای دارید؟
لیگ پیش رو شرایط بسیار سختی دارد، همان گونه که گفتم تیم به لحاظ بودجه ای بسته می شود، اما قرار نیست تیم مس کرمان زنگ تفریح رقبا باشد و ما تلاش می کنیم تا نتایج خوبی در این فصل از مسابقات بگیریم و پاسخ اعتماد مدیران و هواداران تیم را با کسب نتایج شایسته ای بدهیم.دوازده تیم تا به حال در بازار نقل و انتقالات حضور فعالی داشته اند و تیم های خود را بسته اند، ما به شکلی زمان مناسب حضور در این بازار را از دست داده ایم و همین الان هم شرایط برای جذب بازیکن کمی سخت شده است، اما باید نفرات با انگیزه باقی مانده را جذب کنیم و با تلفیقی از بازیکنان بومی تیم شایسته ای را روانه مسابقات کنیم.


از شرایط یارگیری تیم و برنامه تمرینات و آماده سازی تیم هم صحبت کنید
مشغول مذاکره با چند بازیکن هستیم. برای تکمیل تیم به طور حتم فراخوان جذب بازیکن از داخل و خارج از استان خواهیم داشت،اکثر تیم ها اردوی پیش فصل و آمادگی خود را پشت سر می گذارند، ما خیلی دیر شروع کردیم و فکر می کنم بلافاصله با جذب بازیکن تمرینات آماده سازی تیم را در دو نوبت صبح و بعد از ظهر آغاز کنیم و فکر می کنم، با تلاش، تمرکز و انگیزه بتوانیم تیم استخوان دار و شایسته ای را عازم مسابقات کنیم. ما زمانی وارد نقل و انتقالات می شویم که شاید بازیکنانی با کیفیت و آنچنانی در بازار نباشد، اما باز هم این شرایط را برای خودمان یک تهدید نمی دانیم و سعی می کنیم از این وضعیت به عنوان یک فرصت استفاد کنیم و بازیکنان با انگیزه ای را جذب کنیم.

گفته می شود بازیکنان بسکتبال هم تقاضای دستمزدهای نجومی دارند
بله ، بازیکنان در مقایسه با سال گذشته تقاضای دستمزد های نجومی دارند، برخی های دستمزد 4 تا 5 برابر سال های گذشته را تقاضا می کنند و این موضوع کمی کار را برای جذب بازیکن سخت کرده است، اما باشگاه تلاش می کند تا با مذاکره و رایزنی رقمی را به بازیکنان متعهد شود که توان پرداختش را دارد.

صحبت پایانی
در این چند روز پیام های تبریک زیادی دریافت کرده ام، این ها نیروی انگیزه و تلاش من را مضاعف کرده است. ما می خواهیم یک تیم شایسته را راهی مسابقات کنیم، نمی خواهیم تیمی از پیش باخته و مفت باز باشیم، به همه شما قول می دهم تیم مس در برابر تیم های تا دندان مسلح هم تیم شایسته ای باشد، ما می خواهیم یک بسکتبال زیبا و تماشاگر پسند را به نمایش بگذاریم، بودجه تیم ما در مقایسه با سرمایه گذاری تیم های دیگر بین چهار تا پنج تیم انتهایی است، اما تمام تلاش و هدف گذاری ما بر این اساس است، تا تیم را در میانه جدول نگاه داریم و با یک برنامه ریزی 3 ساله مراتب پیشرفت تیم مس را فراهم کنیم، که این مهم به برنامه ریزی و حمایت همه ارکان نیازدارد. از همه مربیان، پیشکسوتان و هواداران مس کرمان هم تقاضا می کنم این تیم را حمایت کنند. همچنین باید از زحمات و تلاش های آقای محمد کسایی پور سرمربی سابق تیم مس کرمان و تمامی اعضا کادر مدیریتی و فنی تیم مس تشکر و قدردانی کنم و بدون شک این عزیزان در دو سال گذشته برای موفقیت تیم و باشگاه مس کرمان تلاش زیادی داشته اند.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز