شماره‌ی خبر : ‌75141 | تعداد بازدید : 492
شنبه 7 تیر ماه 1399 ساعت 09:59

دوباره فوتبال ؛دوباره عشق ،جنجال و اضطراب /مرسی فوتبال که دوباره برگشتی

با انجام بازی های معوقه لیگ برتر بین تیم های فولاد خوزستان و استقلال تهران در لیگ برتر و بازی تیم های سپدرود و هوادار در لیگ یک، نبض فوتبال رسما در ایران شروع به تپیدن گرفت...

دوباره فوتبال ؛دوباره عشق ،جنجال و اضطراب /مرسی فوتبال که دوباره برگشتی

با انجام بازی های معوقه لیگ برتر بین تیم های فولاد خوزستان و استقلال تهران در لیگ برتر و بازی تیم های سپدرود و هوادار در لیگ یک، نبض فوتبال رسما در ایران شروع به تپیدن گرفت...

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ حالا فوتبال ایران منتظر روزهای بسیار پرهیجان خود در لیگ های مختلف می باشد و از همین رو سایت ورزش سه در مطلبی به این موضوع واکنش نشان داده است.

انتظارات به سر رسید و لیگ برتر فوتبال ایران بعد از حدود چهار ماه تعطیلی ناخواسته  دوباره  با بازی فوق جنجالی فولاد و استقلال از سرگرفته شد .

 آخرین دیدار لیگ برتر فوتبال ایران قبل از بازی جنجالی شب گذشته دو تیم  فولاد و استقلال درست 117روز قبل در جم برگزار شده بود و در آن بازی پارس جنوبی جم توانست با تک گل نیما انتظاری برتراکتورسازی تبریز  غلبه کند و بعد از آن بازی لیگ ایران به دلیل شیوع بیماری  کرونا تا بازی دیشب  با وقفه ای طولانی روبرو شد.21هفته از آغاز لیگ گذشته بود و همزمان تیم های بالای جدول در لیگ قهرمانان آسیا در حال مبارزه با حریفان خود بودند.

عادت کرده بودیم در ما ه های اسفند تا اوایل خرداد عاشقانه در حواشی و متن تیم های مورد علاقه مان پرسه بزنیم.بازی ها را دنبال کنیم و با هر سوت داور بازی موضوع را از زوایای مختلف تحلیل کنیم و رویا ها و آرزوهامون  با امید گره بزنیم و آینده را همیشه برای خودمان و تیم محبوبمان سبزببینیم .تیفوسی ها و عاشقان فوتبال  تحت هر شرایطی تک روزنه های امید در مسابقات و لحظات بازی  را پر رنگتر از همه چیز می بینند و این عین زندگی است .امید تنها راه زنده زیستن و زنده ماندن است.شب گذشته فارغ از کیفیت بازی دوباره برگشتیم به روزهای پر از اضطراب و تحلیل و نگاه های رنگی به اتفاقات داوری. استقلال باخت ، دو نفر از زمین بازی اخراج شدند،سرمربی استقلال هم کارت قرمز گرفت و تحلیل های مختلفی در سایت ها و شبکه های اجتماعی دیدیم و دوباره برگشتیم به اول جاده عشق و زندگی .فوتبال برای خیلی ها مسکنی است برای دردهای اقتصادی و اجتماعی . شاید حتی استقلالی ها هم علیرغم این شکست جنجالی از بازگشت فوتبال به جعبه های جادوئی تلویزیون احساس خوبی داشتند و این برهیچ فوتبال دوستی پوشیده نیست.

در آن روزهای کرونائی  که  اولویت افراد تامین منابع غذایی و دارویی و سوخت به جهت تردد کمتر در جامعه و جلوگیری از نشر ویروس با توجه به توصیه های مکرر بهداشتی و دستورالعمل های صادره شده بود  و مردم جز ماندن در خانه چاره دیگری نداشتند،خبری از فوتبال به عنوان یکی از مهمترین برنامه های جنبی  زندگی و یا بعضا" اوقات فراقت آحاد جامعه  هم نبود . آموزش و تحصیل به کمترین سطح ممکن رسیده بود  ،ورزش های همگانی به چند حرکت نرمشی و کششی و یا وزنه زدن در محیط های کوچک خانه محدود بود .سرگرمی های خانگی جذابیت های روزهای اولیه را از دست داده بودند و برنامه های زندگی افراد با دیدن فیلم و سریال و یا خواندن کتاب های دیجیتالی تکراری شده بود.

دیگر فوتبالی نبود  که اوایل هفته آن را با مسابقات باشگاهی کشورهای اروپایی ،اواسط هفته آن را با لیگ قهرمانان اروپا و آسیا و اواخر آن را با لیگ برتر خودمان دنبال کنیم و با هر حرکت ستاره ها و فوق ستاره ها به وجد بیایم.حواشی آن را دنبال کنیم .به لحظه به سایت های معتبر داخلی و خارجی و یا شبکه های اجتماعی سر بزنیم و با آن نه تنها اوقات فراقت پر کنیم بلکه زندگی کنیم.

داستان فوتبال که سال هاست از ورزش به صنعت قدرتمند تبدیل شده با بقیه هنرها و ورزش ها یه فرق اساسی دارد .فوتبال که پربیننده ترین رخداد ورزشی و حتی غیر ورزشی جهان است در پوست و گوشت خیلی از مردم رسوخ کرده و آن  روزها گمشده خیلی از مردم در تمامی نقاط جهان بود .طرفدارانی که ماه های سرنوشت ساز فروردین و اردیبهشت در تمام لیگ ها را  از دست دادند،جام ملتهای اروپا را لغو شده دیدند و در منابع خبری و سایت ها خبرهای کمتری از متن و  حاشیه ستاره ها و مدیران می شنیدند قدر این روزهای دوباره پسا کرونائی را خواهند دانست.گرفتن فوتبال از دوستداران آن در مجموع لیگ های داخلی وخارجی به 100روز نرسید،  ولی انگار سال ها بود  گمشده ای داشتند و منتظرن تا قاصدک خبر رسیدنش مژده بدهد.اصلا باید روزی می رسید تا بدانیم چه نعمتی داریم که قدرش را نمی دانستیم... پس مرسی فوتبال که هستی ،مرسی فوتبال برای تمام لحظات خوشی که در تمام این سال ها برای ما ساختی و شاید  قدرش را نمی دانستیم.

از این به بعد احترام بیشتری برایت قائل خواهیم شد،به تلاش های رقبا و تیم های دیگر ارج خواهیم گذاشت .حرمت درگذشتگان را نگه خواهیم داشت و روح آن ها را آزرده خاطر نخواهیم کرد. با تو خاطره های پرشکوه گذشته را مثل همیشه مرور می کنیم و از تلخی ها و شکست آینده را خواهیم ساخت ."مرسی فوتبال که دوباره برگشتی ".


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز