شماره‌ی خبر : ‌75091 | تعداد بازدید : 504
شنبه 17 خرداد ماه 1399 ساعت 12:22

شروع دوباره مسابقات دولت مستعجل نباشد/تعطیلی پس از شروع تن کرونازده فوتبال را رنجورتر می کند

اصرار برروی برگزاری مسابقات آن هم در صورتی که احتمال لغو دوباره بازی ها از سوی نهادهای بهداشتی بیشتر می باشد، جز دردسر مضاعف برای مدیریت بحران زده فوتبال ایران باقی نمی گذارد

شروع دوباره مسابقات دولت مستعجل نباشد/تعطیلی پس از شروع تن کرونازده فوتبال را رنجورتر می کند

هرچند این روزها تمامی اخبار مبنی بر برگزاری مسابقات فوتبال باشگاهی در کشور می باشد و با وجود اینکه هنوز برنامه دقیق این رقابت ها و بازی های هفته به هفته آن مشخص نشده است، اما همه صحبت ها دال بر برگزاری آن می باشد، اما نوع صحبت های مقامات نشان می دهد که در صورت شروع رقابت ها نیز، مسابقات باشگاهی ایران در این فصل همچنان دولت مستعجل می باشد...

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ مقامات سازمان لیگ با وجود فشار زیادی که برروی خود داشتند بنا به دلایلی که به نظر می رسد بیشتر جنبه مالی و دوری از خسارت های اسپانسرهای مسابقات باشد، سرانجام با هر راهکاری موفق شد مجوز ادامه بازی های فوتبال باشگاهی کشور را فعلا از ستاد مبارزه با کرونا دریافت کند... مجوزی که هرچند پروتکل های بهداشتی پروپیمانی که کپی برداری از کشورهای دیگر بود به همراه داشت اما این پروتکل آنقدر نامتوازن برای فوتبال ایران و امکانات بهداشتی آن ها بود که نه درست اجرا شد و نه با استقبال تیم ها برای اجرای آن روبرو شد.

اما پس از این ماجرا و داستان عجیب و غریب آمارهای کرونایی در فوتبال ایران که همگی از جبهه گیری برای شروع مسابقات حکایت داشت، رشد فزاینده آمار کرونا در کشور نیز معضل دیگری برای شروع مسابقات فوتبال در کشور شده است...

در حالی که آمارهای ابتلای کرونا در کشور حتی رکورد روزهای اوج بحران در اسفند و فروردین ماه را می شکند اما هنوز تمامی اقدامات و تداوم تمرینات تیم ها در راستای ادامه برگزاری مسابقات می باشد.

اما از صحبت های جسته و گریخته مقامات وزارت بهداشت و ستاد کرونا در رابطه با فوتبال این موضوع کاملا ملموس است که دل آن ها به هیچ وجه راضی به ادامه مسابقات فوتبال باشگاهی در کشور نیست و شاید کوچکترین بهانه ای، آن ها را به سمت لغو مجوز فوتبالی خود سوق دهد...

در همان شب که در برنامه زنده تلویزیونی مقامات وزرات بهداشت و سازمان لیگ به صراحت اعلام کردند هیچ مجوز و تضمین جداگانه ای به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای مسابقات فوتبال نمی دهند، کاملا مشخص بود که چالش برگزاری مسابقات فوتبال با وجود شروع تمرینات و تمهیدات ادامه دارد و صحبت های چند روز قبل وزیر بهداشت که به صراحت برگزاری مسابقات فوتبال در کشور را به سخره گرفت و رسما به وزارت ورزش حمله کرد، نشان می داد وضعیت ابهام آلود در این زمینه ادامه دارد.

از همین روست که بسیاری از اهالی فوتبال، با وجود این شرایط که اعلام برنامه مسابقات و دادن مجوز بازی های تدارکاتی و مسائلی از این دست همچنان در آن محل نزاع و بحث می باشد، برگزاری مسابقات لیگ را یک دولت مستعجل می دانند که می تواند خیلی زود به نقطه قبل از مجوز خود برگردد.

طبیعی است که با عدم وجود زیرساخت های بهداشتی و مشکلات مالی باشگاه ها برای رعایت پروتکل ها، برخلاف بسیاری از کشورهای پیشرفته، ابهام های بهداشتی در روزهای کرونایی در فوتبال ایران همچنان وجود داشته باشد اما اگر قرار است دستور و تصمیم قاطعی برای فوتبال ایران گرفته شود بهتر است تا قبل از شروع مسابقات این موضوع اتخاذ گردد تا حداقل ابهامات فوتبال ایران بیشتر از این نشود.

صحبت های مقامات وزارت بهداشت و ستاد کرونا از وجود دست آن ها برروی دکمه قرمز لغو مسابقات خبر می دهد و این موضوع به صراحت در صحبت های سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا مطرح شد... اما فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید آگاه باشد که اگر از جمع بندی شرایط به این نتیجه می رسند که احتمال لغو مسابقات در کوران بازگشایی آن بیشتر است، بهتر است همین حالا نسبت به آن تصمیم بگیرند چراکه با شروع مسابقات و لغو دوباره آن، جنجال ها و حاشیه های احتمالی دوباره در فوتبال ایران، دیگر توانی برای تن رنجور و کرونازده فوتبال ایران باقی نمی گذارد.

اصرار برروی برگزاری مسابقات آن هم در صورتی که احتمال لغو دوباره بازی ها از سوی نهادهای بهداشتی بیشتر می باشد، جز دردسر مضاعف برای مدیریت بحران زده فوتبال ایران باقی نمی گذارد و از همین رو بهتر است سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بیشتر خود را در معرض واقعیت های شروع مجدد مسابقات قرار دهد و به قطعیت بیشتری برسد.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز