شماره‌ی خبر : ‌63519 | تعداد بازدید : 562
یکشنبه 2 دی ماه 1397 ساعت 12:10

بررسی آمار بالای جدول این فصل با سال‌های قبل/سراب نیم فصل!

بهرشکل با بررسی این آمارها مشخص می‌شود بالانشینی در پایان نیم فصل اول در سال‌های قبل یک سراب محض برای رسیدن به چشمه موفقیت بوده است و بالانشینی اصلی در جایی دیگر رقم می‌خورد

بررسی آمار بالای جدول این فصل با سال‌های قبل/سراب نیم فصل!

با توجه به کاهش تعداد تیم‌های لیگ یک این فصل نسبت به سه فصل قبل با کنار رفتن دو تیم نفت تهران و سیاه‌جامگان مشهد، تیم‌های لیگ یکی این فصل با دو بازی کمتر نسبت به فصول قبل بازی‌های دور رفت را به اتمام رساندند.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ از همین رو اگر درصدد مقایسه‌ی تعداد امتیاز تیم‌های صعود کرده در پایان فصل نسبت به تیم‌های فصل جاری لیگ یک باشیم، باید بازی‌های آن‌ها را در پایان هفته‌ی پانزدهم خود مقایسه کنیم تا شباهات‌ها و تفاوت‌های تیم‌های این فصل با سال‌های قبل را متوجه شویم.

در این فصل تیم فوتبال مس کرمان در پایان 15 بازی دور رفت خود 28 امتیاز را کسب کرد که میانگین تقریبی 1/8 امتیاز از هر بازی را برای این تیم ثبت کرد.

این در حالی است که تیم سرخپوشان با 32 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و گل‌گهر با 30 امتیاز در رده‌ی دوم که این وضعیت جدول شباهت بسیاری به جداول فصول قبل دارد که بررسی آن‌ها خالی از لطف نیست.

در فصل 94-95 و در پایان هفته‌ی پانزدهم تیم سپاسی با 32 امتیاز در صدر جدول بود و تیم پیکان نیز با 30 امتیاز در رده‌ی دوم قرار داشت یعنی چیزی دقیقا شبیه به وضعیت جدول این فصل... اما در نکته‌ای جالب در پایان آن فصل تیم نفت آبادانی موفق به قرار گرفتن در رده‌ی دوم جدول و صعود لیگ برتر شد که با 21 امتیاز در رده‌ی ششم جدول بود که هدایت آن در نیم فصل دوم به نادر دست‌نشان سپرده شده بود.

در فصل 95-96 نیز دو تیم بالای جدول در پایان هفته‌ی پانزدهم وضعیتی بسیار شبیه به این فصل داشتند و تیم سپیدرود با 31 امتیاز در صدر جدول و تیم ملوان با 29 امتیاز در رده‌ی سوم بود. اما در پایان فصل تیم پارس جم موفق به قرار گرفتن در رده‌ی دوم شد که در این هفته با 21 امتیاز در رده‌ی ششم جدول بود.

در فصل 96-97تیم نفت مسجد سلیمان در پایان هفته‌ی پانزدهم بیشترین کسب امتیاز را در بین تیم‌های بالانشین لیگ یک در این سال‌ها داشت و با 36 امتیاز در صدر بود و تیم خونه به خونه با 29 امتیاز دوم بود اما در آن فصل نیز در نهایت تیم نساجی موفق به صعود شد که با 26 امتیاز در بین تیم‌های صعود کننده در ان هفته قرار نداشت.

این بررسی به خوبی نشان می‌دهد که تیم مس از نظر میانگین امتیازی، نسبت به تیم‌های صعود کننده فصل قبل، به اندازه لازم امتیاز کسب کرده است اما سرنوشت درست در مقطع دوم فصل یعنی در دور برگشت رقم می‌خورد.

نکته‌ی دیگر برای این بررسی نشان می‌دهد که به همان اندازه که مس و دو تیم بالای سر خود برای صعود شانس دارند، تیم‌های زیردست حتی تا تیم‌های ششم جدول نیز طبق این بررسی شانس صعود خواهند داشت و تک به تک امتیازات دور برگشت در سرنوشت نهایی این تیم‌ها تاثیر مستقیم دارد.

بهرشکل با بررسی این آمارها مشخص می‌شود بالانشینی در پایان نیم فصل اول در سال‌های قبل یک سراب محض برای رسیدن به چشمه موفقیت بوده است و بالانشینی اصلی در جایی دیگر رقم می‌خورد اما نکته مهم و ارزشمند تعداد امتیازهایی بوده است که مس در دور رفت به مثابه تیم‌های موفق سال قبل کسب کرده است.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز