شماره‌ی خبر : ‌2833 | تعداد بازدید : 1504
سه‌شنبه 1 خرداد ماه 1397 ساعت 11:29

مدیرعامل باشگاه مس:بهترین استراتژی برای صعود را تبیین می‌کنیم

به هیچ عنوان به تصمیمات شتاب‌زده و احساسی اعتقاد ندارم و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ومشورت بهترین تصمیمات را برای استراتژی صعود تیم فوتبال مس مشخص خواهیم کرد.

مدیرعامل باشگاه مس:بهترین استراتژی برای صعود را تبیین می‌کنیم

مدیرعامل باشگاه مس کرمان در گفتگوی تفصیلی که با خبرگزاری تسنیم انجام داده است در رابطه با استراتژی‌های باشگاه مس و همچنین شرایط کلی آن صحبت کرده است. در گفتگوی محمدرضا کافی با این مرجع خبری می‌خوانیم:

تسنیم:کمتر کسی تصور آن را داشت که مدیری غیر بومی بار دیگر سکان هدایت باشگاه صنعت مس کرمان را بر عهده گیرد. پس از حضور ناصر شهبازی نخستین مدیر عامل غیر بومی باشگاه صنعت مس که هرگز نتوانست انتظارات را برآورده کند و همچنان هم بسیاری از کرمانی‌ها وی را مقصر سقوط مس به لیگ یک می‌دانند. لطفا برای شروع این گفتمان بفرمایید که چه اتفاقاتی موجب شد تا به عنوان مدیر عامل راهی کرمان شوید؟

کافی: در ابتدا قبل از هر موضوعی جا دارد به این نکته اشاره کنم که مدیریت باشگاه بزرگی مثل صنعت مس کرمان برای بنده یک توفیق و افتخار بزرگ بوده است و امیدوارم تا آخرین لحظه‌ای که دراین سمت حضور دارم با همدلی و کمک همه‌ عزیزانی که می‌توانند در عملکرد این باشگاه اثرگذار باشند، بهترین نتایج را برای آن رقم بزنیم. به هرحال همه‌ عزیزانی که پیش از این در سمت مدیریتی باشگاه مس قرار داشته‌اند به عنوان عضوی از بدنه‌ خانواده‌ مس تمام تلاش خود را برای موفقیت این باشگاه به خرج داده‌اند ولی در بحث نتایج ورزشی، موارد مختلفی دخالت دارد که هرچند نتیجه، بحث مهم و اثرگذاری برای ارزیابی می‌باشد ولی به هرحال باید با در نظر گرفتن همه‌ شرایط، عملکرد عزیزان مورد بررسی و کارشناسی قرار بگیرد. در رابطه با انتخاب بنده نیز به‌عنوان مدیرعامل باشگاه مس کرمان نیز با بررسی همه‌ جوانب این تصمیم اتخاذ شد که امیدوارم بتوانم این مسئولیت را به بهترین نحو به سرانجام برسانم.

تسنیم:شما به‌عنوان عضوی از کارکنان مجموعه بزرگ صنایع مس ایران در این شرکت مشغول فعالیت هستید و تجربه حضور موفقی در بخش مدیریتی باشگاه مس سونگون داشتید، و با این تیم قهرمان لیگ برتر فوتسال ایران شدید و بعد از آن با تصمیم گیری مدیران سابقی که در راس ورزش شرکت مس مسئولیت تصمیم گیری داشتند به باشگاه مس کرمان آمدید تا یک مجموعه بحران‌زده را تحویل بگیرید، لطفا در ابتدا در این مورد صحبت کنید که مدیریت این دو مجموعه متفاوت است؟ و پس از آن از اقدامات و راه‌کارهایی که برای تغییر وضعیت و فضای باشگاه مس مد نظر داشتید، صحبت کنید.

کافی: قطعا در بحث شکلی کار در مجموعه‌ دو باشگاه مس کرمان و مس سونگون تفاوت‌های اساسی وجود دارد اما برای هر دو مجموعه هدف یکسان است و آن موفقیتی است که باید حاصل کار تیم‌های مختلف و همچنین تحقق اهداف مد نظر باشگاه در سایر موارد می‌باشد. در بدو ورود به باشگاه مس کرمان بر زحمات آقای مسعودزاده برای باشگاه مس کرمان تاکید کردم و اعلام کردم که انصاف نیست زحمات انجام گرفته در باشگاه مس صرفا بابت نتایج تیم فوتبال نادیده گرفته شود. اما به هرشکل نتایج تیم فوتبال به گونه‌ای بود که نیاز به اقدامات سریع وحساب شده را احساس می‌کرد تا به‌عنوان پیشانی باشگاه مس، با تغییر نتایج خود، به نوعی وجهه‌ عمومی خود را از این نظر بهبود ببخشد و حواشی اطراف خود را نیز کم کند. شاید خیلی از مدیران فوتبال ما ترجیح می‌دهند در چنین شرایطی با تصمیمات احساسی و شتاب‌زده ریسک کاری در مجموعه رابالا ببرند وشاید با اقدامات خود تنش را در این فضا افزایش دهند ولی برنامه‌ کاری ما به گونه‌ای دیگر بود و درصدد بودیم در کوتاه‌ترین زمان بهترین تصمیمات را اخذ کنیم تا تیم فوتبال از شرایطی که حالش چندان خوب نبود خارج شود. از همین رو در ابتدا سعی به بقای کادر فنی گرفتیم که در نهایت با اصرار آقای نخعی بر استعفا سعی کردیم از توانمندی‌ نیروهای کادر فنی همین فصل نهایت استفاده را کنیم تا با یک مسیر اصولی راه ادامه پیدا کند و با برخی تغییرات در نحوه اداره‌ تیم توانستیم شرایط تیم را خوشبختانه با تلاش کادر فنی و بازیکنان تا حدود زیادی تغییر دهیم. به هرحال ما فرصت کم و امکانات بسیارمحدودی برای ایجاد تغییر در تیم داشتیم ومی‌بایست تمرکز خود را بر ترمیم همین شرایط موجود قرار دهیم که برنامه بازگشت فرزاد حسین‌خانی که با مساعدت و همکاری همه جانبه در باشگاه صورت گرفت نیز در همین راستا بود که کسب 22 امتیاز از 12 بازی به نسبت آمار رضایت بخشی بود که توانست شرایط کلی تیم را بهبود ببخشد.

تسنیم:برخی نشریات در بدو ورود شما تیترهایی با عناوینی چون کافی برای مس کافی است زدند، می‌خواهم از این زاویه به این موضوع بپردازم که نقش یک مدیریت قوی و برنامه محور در موفقیت یک باشگاه ورزشی به چه میزان است و آیا صرفا حضور کافی‌ها برای موفقیت یک مجموعه ورزشی نتیجه‌بخش است؟

کافی: بنده هم قطعا معتقدم حضور کافی برای موفقیت باشگاه مس کافی نیست و باید افراد زیادی در کنار کافی قرار بگیرند تا روند موفقیت باشگاه مس طی شود. ببینید مدیریت یک باشگاه ورزشی هیچگاه قائم بر یک شخص نخواهد بود و این اصلا شعار نیست که بگوئیم همانطور که در موفقیت‌ها یک مربی و یا یک مدیر نمی‌تواند ادعا داشته باشد، در شکست هم تماما تقصیرات متوجه او باشد. هرچند یک مدیر به‌عنوان سکاندار مجموعه وظایف مهم وسنگینی دارد و عاملی بسیار مهم محسوب می‌شود اما وجود صرف یک مدیر هیچگاه به تنهایی کفایت نمی‌کند و برای مثال اگر در کرمان خواهان موفقیت باشگاه مس هستیم باید از همه توانمندی‌های موجود به نحو احسن استفاده شود تا با همدلی و هدفی یک سو به مقصد برسیم.

تسنیم:نگاه شما به رده های سنی باشگاه مس چگونه است و آیا اعتقادی به ایجاد یک تحول عظیم در این بخش از باشگاه مس دارید؟

کافی: قطعا ریشه‌ تیم بزرگسالان مس کرمان در تیم‌های پایه و آکادمی باشگاه قرار دارد و ما به صورت خیلی جدی و حرفه‌ای به بحث تیم‌های پایه و آکادمی خود نگاه می‌کنیم. باشگاه مس یکی از معدود باشگاه‌های فوتبال ایران است که در تمامی رده‌ سنی تیم‌های خود را در لیگ برتر می‌بیند و این فرصتی بسیار مغتنم است که سیر تکاملی بازیکنان با یک برنامه‌ریزی علمی وبه روز و بر اساس تربیت بازیکنان با علم نوین فوتبال، به بهترین شکل صورت گیرد. قطعا بحث تیم‌های پایه و آکادمی از آن مواردی است که باید سالیانه با علوم جدید به روز شود و نمی‌توان با آن به شکلی سنتی رفتار کرد واز همین رو در این زمینه ما برنامه‌های ویژه با مشاوران و افراد متخصص در این زمینه خواهیم داشت.

تسنیم: می توان گفت به لحاظ مالی، شرکت مس چتر حمایتی خود را در زمینه توسعه و حمایت از ورزش استان به خوبی گسترده کرده است. ساخت و احداث اماکن ورزشی در مناطق محروم، توسعه زیر ساخت‌های ورزشی در چند شهرستان و تیمداری و باشگاه داری در کرمان، رفسنجان، شهربابک و پاریز. اما این توسعه به عقیده بنده در برهه‌ای از زمان به شخصیت باشگاه صنعت مس کرمان لطمه زد و با ایجاد و تقویت یکی دو باشگاه دیگر، کرمانی‌ها دیگر آن عزیز دردانه شرکت مس در بخش ورزش نیستند. می‌خواهم بدانم شما به عنوان مدیر عامل تا چه اندازه تلاش می‌کنید تا شخصیت و بزرگی باشگاه مس به کرمان بازگردد؟

کافی: به هرحال باید به این نکته اذعان داشته باشیم که شرکت ملی صنایع مس ایران یک شرکت ملی و برای همه‌ ایران است و در بحث مسئولیت اجتماعی خود در ورزش نیز بر اساس تفکری اصولی بر روی همه‌ مناطق تولیدی و کارخانجات خود متمرکز است. اما در رابطه با باشگاه مس کرمان به هرشکل سابقه و بزرگی این باشگاه و افتخارات تیم فوتبال آن سبب شده است که توجه شرکت نیز برروی نتایج تیم فوتبال مس کرمان بیشتر معطوف باشد و با خروج شرکت ملی مس از مشکلات اقتصادی شدیدی که در سال‌های گذشته گریبان کل کشور را گرفته بود، قطعا توجهات شرکت به بحث کلی ورزش حرفه‌ای خود از جمله باشگاه مس کرمان با دید وسیعی که در بین مدیریت عالی شرکت وجود دارد، بیشتر هم خواهد شد.

تسنیم: گفته می شود شما بر سر دو راهی کرمان و سونگون قرار گرفته‌اید و هنوز برای ماندن در کرمان و بازگشت به تبریز تردید دارید. در این خصوص چه تصمیمی دارید؟

کافی: از همان روزی که برای بنده ماموریت در کرمان تعریف شد عنوان کردم که حتی اگر یک روز هم قرار باشد درکرمان کار کنم آن یک روز به بهترین شکل ممکن کار خواهم کرد.... اصلا توجهی به این صحبت‌های اطراف ندارم ومطمئن باشید با تمرکز کامل و با انرژی تمام به کرمان آمده‌ام و تا روزی که این ماموریت بر عهده‌ بنده باشد با تمام وجود در خدمت باشگاه مس کرمان خواهم بود.

تسنیم: برنامه شما برای باشگاه مس در فصل آتی در صورت ماندن در کرمان چیست؟

کافی: ما در حال حاضر مشغول ارزیابی شرایط کلی کار هستیم تا بهترین استراتژی را برای صعود تیم فوتبال به لیگ برتر تبیین کنیم. همانطور که گفتم به هیچ عنوان به تصمیمات شتاب‌زده و احساسی اعتقاد ندارم و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ومشورت با همه‌ کسانی که در این زمینه صاحب تجربه هستند از جمله بزرگان فوتبال کرمان، مدیران عامل سابق، کارشناسان و اصحاب رسانه و افراد صاحب‌نظر، بهترین تصمیمات را برای استراتژی صعود تیم فوتبال مس مشخص خواهیم کرد.


سه‌شنبه 1 خرداد ماه 1397 ساعت 15:56
خداوکیل همت کنین بعد این همه سال تیم لیگ برتری بشه
پنج‌شنبه 3 خرداد ماه 1397 ساعت 11:39
سلام اقای کافی کمک بومی بذارین تورو خدا زیاد داریم و روزومه رو نگاه کنید و با سابقه ترین و کم حاشیه ترین و باسابقه ترین رو بذارید مثل مهدی نامجو که بهترین گزینه است ازنظر من چون از تیم نو نهالان گرفته تا نوجوانان و جوانان و امید سابقه دارد و کمک مربی صمد مرفاوی در لیگ برتر هم بوده و کمک مربی منصور ابراهیم زاده و احمد نخعی و دارکو که من بازیاشونم یادمه که ده سال کاپیتانی مس رو داشت در پاس تهران و پیکان تهران هم سابقه بازی داره دوبار هم به خاطر مس رباط پاره کرد خواهش میکنم مردی باسابقه و دلسوز شهرو بذاریدبه عنوان کمک مربی مهدی نامجو بازیکنانی مثل بهرام رشید فرخی (مس رفسنجان)فرشید باقری (استقلالل)کمال کامیابی نیا (پرسپولیس) ارمان شهدادنژاد و علیرضا ابراهیمی و میلاد فخرالدینی شاگرد مهدی نامجو بودن واقعا زشته بخوایم حقشو بخوریم
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی خیبر و مس