شماره‌ی خبر : ‌2824 | تعداد بازدید : 4367
یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1397 ساعت 11:03

لیگ یک پادگان بازیکنان سرباز می‌شود؟!لزوم بازنگری برای قانون بازیکنان سرباز

این موضوع اولا توازن قدرت در بین تیم‌های لیگ یکی را برهم می‌زند و ناگهان دوتیم با استفاده از شرایطی غیرطبیعی نسبت به سایر تیم‌ها قدرتی بیشتر پیدا می‌کنند

لیگ یک پادگان بازیکنان سرباز می‌شود؟!لزوم بازنگری برای قانون بازیکنان سرباز

باشگاه تراکتورسازی تبریز به عنوان تنها تیم نظامی لیگ برتر فوتبال کشور در حال تغییر مدیریت و خروج از جمع تیم‌های نظامی است ودر صورت رخ دادن این اتفاق بازیکنان سرباز فوتبال ایران باید به تیم‌های لیگ یکی کوچ کنند که این موضوع می‌تواند توازن را در بازی‌های دسته اول فصل آینده برهم بزند.

باشگاه تراکتورسازی در دو سه سال گذشته با توجه به سقوط فجرسپاسی و ملوان به لیگ دسته اول تنها باشگاه نظامی حاضر در لیگ برتر بوده و به همین دلیل بازیکنان مطرحی که قصد گذراندن خدمت سربازی شان را داشتند، بدون هیچ دغدغه ای راهی این تیم می شدند. از این رو آنها به عنوان سرباز برای تراکتور بازی می کردند که این موضوع واکنش های منفی زیادی را در پی داشت.

حالا در پایان لیگ هفدهم اما ممکن است اتفاقی رخ بدهد که هیچ بازیکن سربازی نتواند در لیگ برتر به فوتبالش ادامه دهد. باشگاه تراکتورسازی این روزها در گیر و دار مزایده و واگذاری به بخش خصوصی قرار دارد. مالکان کنونی تراکتورسازی از شنبه گذشته تا دو روز دیگر درخواست متقاضیان خرید امتیاز باشگاه را جمع می کنند تا نظر نهایی درباره خصوصی سازی را اتخاذ کنند. از این رو گفته می شود در حال حاضر تراکتورسازی از هر زمان دیگری بیشتر به واگذاری نزدیک شده است.

مساله مهم درباره واگذاری تراکتورسازی اما به بحث سربازان برمی گردد. در صورتی واگذاری تراکتور به بخش خصوصی شکل عملی به خود بگیرد، از آنجایی که صد درصد سهام واگذار می شود، این باشگاه دیگر نظامی محسوب نمی شود و طبیعتا نمی تواند بازیکن سربازی به خدمت بگیرد.

البته این موضوع شامل سربازان کنونی تراکتورسازی مثل پهلوان، مهدی پور، شربتی، اسماعیلی فر و... نخواهد شد و آنها تا پایان سربازی شان در تبریز می مانند اما در صورت واگذاری به بخش خصوصی دیگر تراکتور بازیکنی تحت عنوان سرباز نمی تواند جذب کند.

بی تردید حذف تراکتور از جمع تیم های نظامی ضربه محکمی به ستاره های مشمول خدمت سربازی لیگ برتر می زند چراکه به غیر از تراکتورسازی هیچ تیم نظامی دیگری در لیگ برتر وجود ندارد. به عبارت بهتر اگر تراکتور زیرنظر سپاه باقی نماند و خصوصی شود، از این پس سربازان برای اینکه خدمت خود را بگذرانند باید به لیگ دسته اول بروند و به عضویت فجرسپاسی و ملوان در بیایند که این مساله برای ستاره های مطرح لیگ برتر و سایر تیم‌های لیگ یکی فوتبال ایران هرگز اتفاق خوبی نیست.

از این رو شاید این اتفاق مسئولان نیروهای مسلح و نظام وظیفه را هوشیار کند تا در قوانین بازیکنان سرباز تغییراتی به وجود بیاورند. این موضوع اولا توازن قدرت در بین تیم‌های لیگ یکی را برهم می‌زند و ناگهان دوتیم با استفاده از شرایطی غیرطبیعی نسبت به سایر تیم‌ها قدرتی بیشتر پیدا می‌کنند و همچنین بازیکنی که چند سال در لیگ برتر بازی کرده و جزو بهترین نفرات تیم خود محسوب می شود، اگر بخواهد برای گذراندن خدمت سربازی اش دو سال به لیگ یک بروند، می تواند به قیمت نابودی فوتبالش تمام شود و این اتفاق به سود فوتبال نیست. شاید بتوان قوانینی که بارها درباره اش بحث را تغییر داد و راهکار جدیدی برای نفرات سرباز فوتبال پیدا کرد.


حسین صادقی
0
5
یکشنبه 28 اردیبهشت ماه 1399 ساعت 19:39
ترو به مرتضی علی قسمتون میدم یکاری برای من بکنید من از بچگی فوتبال بازی میکنم و الان هم خونمون تهران الان میخواستم برم لیگ اسیا ویڗ ن بازی کنم ولی میگن باید بری سربازی خداوکیلی یکاری برام بکنید تا حداقل فوتبالم نابود نشه خدا پشت و پناهتون کوچیکتون حسین صادفی یا علی
مرتض عیدی
2
3
سه‌شنبه 22 مهر ماه 1399 ساعت 23:42
س من خیلی بازی خوبی دارم کافی کسی پشتیبانی باشه قول میدم سرافرازان کنم
مرتض عیدی
0
2
سه‌شنبه 22 مهر ماه 1399 ساعت 23:44
س من خیلی بازی خوبی دارم کافی کسی پشتیبانی باشه قول میدم سرافرازان کنم فقط وضع مالی به شدت بده ولی پاچپ هستم خیلی عالی
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی خیبر و مس