شماره‌ی خبر : ‌23043 | تعداد بازدید : 978
دوشنبه 15 مرداد ماه 1397 ساعت 13:36

گفتگوی تفصیلی پایگاه خبری ورزش کرمان با دکتر قرایی: با دست‌نشان به صعود نزدیک‌تریم

سرپرست باشگاه مس کرمان درگفتگوی مفصلی که با پایگاه خبری تحلیلی ورزش کرمان انجام داد، پیرامون مسائل مختلف مدیریتی این باشگاه به صحبت پرداخت.

گفتگوی تفصیلی پایگاه خبری ورزش کرمان با دکتر قرایی: با دست‌نشان به صعود نزدیک‌تریم

سرپرست باشگاه مس کرمان درگفتگوی مفصلی که با پایگاه خبری تحلیلی ورزش کرمان انجام داد، پیرامون مسائل مختلف مدیریتی این باشگاه به صحبت پرداخت.

در این مصاحبه می‌خوانیم: علی قرایی یکی از افرادی است که طی سال های اخیر همواره نامش در بین کاندیدای باشگاه مس و یا اداره کل ورزش و جوانان استان مطرح بوده است. وی سرانجام در اردیبهشت ماه سال جاری توانست با کسب آرای لازم راهی ساختمان هیات فوتبال استان شده و برای چهار سال سکان دار اصلی ترین و مهم ترین هیات ورزشی استان شود.

جوانی که هیچ گاه نتوانسته بود علاقه اش به  حضور در عرصه های مدیریت ورزشی را پنهان کند، مورد توجه مسئولان عالی شرکت ملی صنایع مس ایران قرار گرفت تا «نود و هفت» عدد بخت و اقبال دکترعلی قرایی شود، که اکنون دیگر به بخشی از خواسته ها و علاقه مندی های ورزشی اش دست یافته است.
 

آقای قرایی در ابتدا از برنامه ها و دغدغه هایتان پس از حضور در باشگاه صنعت مس صحبت کنید.

▫️ به همراه جمعی از اعضای هیات برای انجام برخی امور اداری مربوط به هیات فوتبال راهی تهران شده بودم، دراین بین بحث مربوط به تیم فوتبال مس نوین و انتقال امتیاز این تیم به شهربابک هم مطرح شده بود، به عنوان رئیس هیات فوتبال با آقای توحیدی در همین خصوص قرار ملاقات داشتم، اقدامی که در نهایت منجر به منتفی شدن انتقال امتیاز این تیم شد.

در این بین آقای توحیدی از برنامه تغییر مدیرعامل باشگاه صحبت هایی به میان آوردند و نظر بنده را در این خصوص جویا شدند، من هم در پاسخ به ایشان گفتم که در این شرایط تغییر ندادن مدیرعامل باشگاه بهترین گزینه است،چراکه با توجه به قرار گرفتن تیم در موعد زمانی نقل و انتقالات، عملا فرصت لازم برای جذب بازیکنان با کیفیت وجود ندارد و در این شرایط تنها فردی که می تواند پاسخگوی عملکرد خویش باشد مدیرعامل فعالی است، ضمن اینکه بحث زمین هم یکی دیگر از موارد و مسائلی است که می تواند مانع نتیجه گیری تیم شود، اما ایشان در پاسخ گفتند که ما تصمیم مان را گرفته ایم و قصد تغییر مدیرعامل باشگاه را داریم.

با توجه به همه این مسائل بنده بازهم،بهترین گزینه برای مدیرعاملی باشگاه را در این مقطع آقای کافی می دانستم.اما درنهایت از من خواسته شد تا به عنوان سرپرست مسئولیت باشگاه را بر عهده گیرم.

من هم  در نهایت پس از تقاضای یک فرصت بیست و چهار ساعته برای تصمیم گیری، پس از مشورتی که با عده ای از اهالی فوتبال داشتم، تصمیم گرفتم تا به عنوان سرپرست راهی باشگاه مس شوم و این مسئولیت سخت و سنگین را در این مقطع از سال بپذیریم.▫️

یعنی قبل از اینکه شما راهی تهران شوید هیچ صحبتی و برنامه ریزی برای این تغییر انجام نشده بود؟

▫️نه،اصلا! این پیشنهاد در تهران به من داده شد، آن هم در شرایطی که برای انجام برخی مسائل اداری مربوط به هیات فوتبال و تیم مس نوین به فدراسیون فوتبال رفته بودم. روز بعد در حالی که من در اتاق آقای تاج بودم،از طرف آقای توحیدی با من تماس گرفته شد و از من خواسته شد تا سریعا به دفتروی بیایم. در آنجا ایشان از من خواست تا مسئولیت باشگاه را بپذیرم، چرا که اعتقاد داشتند که به دنبال فردی هستند که با نمایندگان استان در مجلس ارتباطات خوبی داشته باشد و مورد تایید نماینده های استان باشد.▫️

در همان تهران هم به سراغ نادر دست نشان رفتید و با وی مذاکرات خود را انجام دادید،آن هم در شرایطی که سرمربی مس مجتبی حسینی بود!

  ▫️وقتی از اتاق آقای توحیدی بیرون آمدم، کارم را به عنوان سرپرست باشگاه شروع کردم،در همان حین با نادر دست نشان تلفنی صحبت کردم و برای شروع مذاکرات زمانی را در تهران مقرر کردیم، می دانستم اگر بخواهم این کار را به کرمان موکول کنم، زمان زیادی از دست می رود، حوالی ساعت 19 همان روز با دست نشان مذاکرات مان را انجام دادیم، به واسطه حضور مجتبی حسینی به عنوان سرمربی بر روی نیمکت مس هم این صحبت ها را رسانه ای نکردیم و خواستیم تا مشخص شدن وضعیت حسینی در مس این تغییرات رسانه ای نشود، به هر حال حسینی انتخاب کادر مدیریتی قبلی بود و ما برنامه ی دیگری را برای تیم مد نظر داشتیم.

با حسینی در عصر روز معارفه در کرمان صحبت کردیم، به وی گفتیم که هدف ما صعود به لیگ برتر است و  با جذب بازیکنان و روشی  که شما در پیش گرفته اید این مهم دور از دسترس است، گرچه اعتقاد دارم همین الان هم با آقای دست نشان نمی توانیم صد درصد لیگ برتری شویم، اما با حضور وی امید بیشتری داریم و تلاش می کنیم تا این مهم حاصل شود ولی با آقای دست نشان به هدفمان نزدیک تریم.

ما حتی برای این تصمیم گیری مان با تعدادی از بازیکنان بزرگ تیم هایی که حسینی  قبلا با آن ها کار کرده بودم، صحبت کرده بودیم. همه آن ها معایب و مزایای حسینی را برای ما تشریح کردند و ما در نهایت تصمیم قطعی برای قطع همکاری با این مربی را اعلام کردیم.

مجتبی حسینی مربی اخلاق مدار و خوبی است، او به معنی واقعی یک تمرین دهنده خوب است، تمرینات به روزی را اجرا می کند، اما داستان لیگ یک با لیگ برتر تفاوت زمین تا آسمان است، لیگ یک جنگ تمام عیار و واقعی است، حسینی آن گونه که باید و شاید با بازیکنان بزرگ ارتباط خوبی برقرار نمی کرد و در بازیکن گیری هم نفراتی را به مس آورده بود که کارنامه و سابقه ای نداشتند.

لیگ یک مربی جنگ جو می خواهد، مربی با سابقه می خواهد، تفاوت زیادی بین بازیکنانی است که هفته ها فکر و ذهن آن ها رقابت برای خروج از مدار تیم های در حال سقوط بوده تا نفراتی که در بین تیم های بالای جدولی حضور در لیگ برتر را دنبال می کردند، شاید مربیان بهتر و فنی تری هم بودند، که من برای مذاکره به سراغ آن ها بروم، اما از آن جا که مردم کرمان از نادر دست نشان خاطرات به یاد ماندنی در ذهن داشتند، تصمیم گرفتیم تا هدایت تیم را به وی بسپاریم چراکه اغلب مردم او را قبول دارند.▫️

از روند جذب یارگیری در تیم مس رضایت دارید؟

▫️من از یارگیری رضایت ندارم، با توجه به پتانسیل و زمانی که در اختیار داشتیم تلاش کردیم تا تیم خوبی را ببندیم، اگر یک ماه زودتر این اتفاق رخ داده بود و من به باشگاه مس آمده بودم، قطعا می توانستیم  بازیکنان با کیفیت تری را به مس بیاوریم،سال قبل لیگ یک را تحت نظر داشتم،برخی بازیکنان خوب را می شناختم و از توانمندی های آن ها مطلع بودم، اما خب 90 درصد آنها جذب باشگاه های دیگری شده بودند و این یعنی همان فرصتی که اعتقاد دارم از دست داده ایم!

ما اگر می خواهیم تیم قدرتمندی را روانه مسابقات کنیم باید سه هفته مانده با پایان فصل با بازیکنانی که به دنبال آن ها هستیم، صحبت کنیم، تا وقتی لیگ تمام می شود شما تیم سال بعد خود را در اختیار داشته باشید، آن وقت است که دیگر دغدغه نقل و انتقالات را نخواهید داشت، اعتقاد دارم مس کرمان اگر بخواهد به لیگ برتر برود باید با اتکا به غیرت بازیکنان و بچه های بومی مس این اتفاق محقق شود.▫️

انتخاب کادری که همراه شما به باشگاه مس آمد، حواشی زیادی را  در هفته های اخیر در پی داشته است در این خصوص چه صحبتی دارید؟

▫️انتخاب معاونین، کاربلد و با سابقه اهمیت زیادی داشت. آقای مکی زاده توانمند است، حرف و حدیث های زیادی در خصوص وی مطرح بود، اما بالاخره در خصوص افراد موفق همیشه این صحبت ها مطرح است. از زمانی که برنامه ریزی های بستن تیم را آغاز کردم، با اولین کسی که تماس گرفتم آقای مکی زاده بود و در ادامه آقای یوسف آبادی، چراکه تیم با این گروه موفقیت های زیادی را تجربه کرده بود. اگر کسی سند و مدرکی دارد دال بر انجام تخلفات، آن ها را ارائه کند، متاسفانه ما کرمانی ها نمی توانیم موفقیت های یکدیگر را تحمل کنیم و به واسطه همین نوع نگاه ها است که برخی اوقات از آمدنم به فوتبال پشیمان هم می شوم.

متاسفانه افرادی در این برهه پیامک های بدی برای آقایان توحیدی و بنی اسد ارسال کرده اند، بارها مسئولان مس به من گفته اند که در انتخاب های صورت گرفته تجدید نظر شود، اما من گفته ام باید به بنده و در تصمیم گیری هایم استقلال بدهید،من مسئولیت این انتخاب های را پذیرفته ام و پای همه این انتخاب ها ایستاده ام.▫️

ترکیب هیات مدیره راضی کننده است؟ هیات مدیره هر روز در باشگاه حضور دارند، به نظر این اتفاق خوبی نیست که هیات مدیره هر روز در باشگاه حضور داشته باشند!

▫️معمولا عرف بر این بوده که هیات مدیره در باشگاه حضور نداشته باشند،آن ها باید معمولا برای جلسات و مسائل کلان و مصوبات حضور داشته باشند.اما خوب من روحیه مشورت پذیری دارم، دوستان هم احساس تکلیف کرده اند که  به عنوان دو بازو در کنار من حضور داشته باشند، روزهای اول کمی این موضوع سخت بود، اما هم من و هم دوستان پذیرفته اند، قصد و نیت ما کمک به دیگری است،من با این اتفاق کنار آمده ام، فعلا که مشکلی پیش نیامده و هر فردی در سمت و سوی شرح وظایف و مسئولیت هایش حرکت می کند.▫️

شما قبل از حضور دست نشان با تعدادی از بازیکنان قرار داد بستید،اما در حالی که تیم از اردوی 14 روزه ابتدای فصل به کرمان بازگشته بود، هنوز تعدادی از بازیکنان تیم و به خصوص از بازیکنان بومی با تیم قراردی نداشتند، در صورتی که حرفه ای تر آن است که بازیکن پس از حضور در تست های فنی و پزشکی بلافاصله قرار دادش امضا می شود. چرا این روال در کرمان در این فصل اتفاق نیفتاد؟ کاری که غیر حرفه ای به نظر می رسید.

▫️زمان برای ما مهم بود، ما برای آنکه زمان را از دست ندهیم، برخی کارها را با تاخیر انجام دادیم تا تیم فرصت بدنسازی را از دست ندهد! اما به صورت کلی با صحبت شما موافق هستم، ما باید پس از انجام تست های فنی و پزشکی با بازیکن قرار داد می بستیم و سپس عازم اردو می شدیم.▫️

شنیده می شود آقای دست نشان اعتقادی به حضور احمد حسن زاده در مس کرمان ندارد!

▫️اینگونه نیست. آقای دست نشان گفته است،حسن زاده باید برای حضور در ترکیب تیم به شرایط بدنی بهتری برسد،دست نشان سرمربی تیم ما است و ما باید به دیدگاه هایش احترام بگذاریم. نه احمد حسن زاده، بلکه هر بازیکن دیگری که از نظر فنی در شرایط مطلوبی نباشد، باید تحمل نیمکت نشینی و یا نشستن بر روی سکوها را داشته باشد.▫️

در مورد حضور دو بازیکن غیر بومی در بین نفرات زیر 23 سال و همچنین حضور عیسی پرتو و پسر آقای دست نشان چه صحبتی دارید؟

▫️در خصوص حضور بازیکن زیر 23 سال مصوبه هیات مدیره است و این موضوع خط قرمز ماست. ما به هیچ وجه بازیکنی با این شرایط جذب نمی کنیم، اگر این بازیکنان قرارداد بلندمدت با مس امضا می کردند تا باشگاه از حضور آن ها منتفع شود، شاید امکان توافق و عقد قرارداد وجود داشت. اما در خصوص عیسی پرتو و سینا دست نشان، روز نخستی که با آقای دست نشان صحبت کردیم،  به هم قول دادیم تا در مسائلی که مربوط به دیگری است دخالتی نداشته باشیم.

در خصوص عیسی پرتو باید بگویم، من در گل گهر بودم، بازی وی را دیده ام، یکی از بهترین مدافعان لیگ یک است که حتی می توان گفت جایش در لیگ برتر فوتبال هم خالی است، این بازیکن قدرت سرزنی، درگیری و دوندگی بالایی دارد و به لحاظ فنی به می تواند به تیم کمک کند. به هر حال اگر آقای دست نشان این بازیکن را تایید کند، ما هم از تصمیم وی تبعیت می کنیم. به هر حال مسئولیت فنی با آقای دست نشان است.

اما در خصوص سینا باید بگویم به نظرم او یکی از بهترین هافبک های لیگ یک است که چوب اسم پسر دست نشان بودن را می خورد، با فرزاد حسینی خانی و چند نفر از بچه ها صحبت کردم، بسیاری توانایی های فنی اش را تایید کردند، به هر حال این بازیکن هم مد نظر کادر فنی است و ما سعی می کنیم با بستن قراردادی که همه جوانب امر در آن لحاظ شود، از حضور این بازیکنان استفاده مطلوبی داشته باشیم.▫️

اسم فرزاد حسین خانی را آوردید، این روزها برخی رسانه ها صحبت هایی در خصوص این بازیکن باسابقه مس مطرح کردند، نظرتان در این خصوص چیست؟

▫️ به نظر من فرزاد بیش از همه ما دلسوز تیم است، او به واسطه مس فرزاد حسین خانی شد، او در تمرینات بدنسازی ما آماده ترین بازیکن ما بود، به هر حال بسیاری نمی توانند نقش پر رنگ این بازیکن تیم ما را تحمل کنند، مگر ایرادی دارد از این بازیکن با تجربه و با سابقه مشورت بگیرم؟ فرزاد بخشی از ماهیت باشگاه صنعت مس است و ما باید بستری را فراهم کنیم تا در آینده ای نزدیک زمینه حضور این بازیکن را بر روی نیمکت مس فراهم کنیم. فرزاد به عنوان کاپیتان و بزرگتر تیم قدرت مدیریت بالایی دارد و در این زمینه توانسته است به تیم و کادر فنی کمک زیادی کند.▫️

چرا تا به حال کمیته فنی را تشکیل نداده اید؟ جای خالی یک کمیته فنی قوی در باشگاه احساس می شود. با تغییر مدیریت گویا باشگاه با آقای حاج رضایی هم قطع همکاری کرده است.

▫️قطعا به زودی در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد. در خصوص آقای حاج رضایی هم باید بگویم با توجه به تغییرات صورت گرفته و نگرش حرفه ای وی به احتمال زیادی ما با وی قطع همکاری می کنیم.▫️

شما سه ماه قبل که درانتخابات هیات فوتبال پیروز شدید، گفته بودید که برای خدمت به فوتبال استان به هیات آمده اید، اما همین چند هفته قبل در مصاحبه ای گفته اید که برای در اختیار گرفتن پست مدیرعاملی در باشگاه مس بی میل نیستید.

▫️الان هم می گویم که باز هم انتخاب و اولویت اولم همان هیات فوتبال است، چراکه من در قبال افرادی که به من رای داده اند متعهد هستم. در خصوص باشگاه مس هم اعتقاد دارم که اگراین حضور کوتاه مدت نباشد و امنیت شغلی وجود داشته باشد، این حضور موثر است.


دوشنبه 15 مرداد ماه 1397 ساعت 18:55
اقای قرایی از زحمتکشان و دلسوزان فوتبال این شهر هستند،امیدواریم با مدیریت ایشان آخرین سالی باشه که در لیگ 1 هستیم و به لیگ برتر صعود کنیم،کادر فنی و بازیکنان خوبی داریم اما تیم مهاجم ندارد
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز