شماره‌ی خبر : ‌2205 | تعداد بازدید : 950
سه‌شنبه 4 مهر ماه 1396 ساعت 12:03

همچنان فغان از داوری‌های لیگ یک...

داوری‌های فوتبال کشور همچنان در سطحی از فاجعه به سر می‌برد و اشتباهات داوری در فوتبال کشور نه تنها کم نمی‌شود که گویی باید تبدیل به یک عادت در مسابقات لیگ ایران شود!

همچنان فغان از داوری‌های لیگ یک...

داوری‌های فوتبال کشور همچنان در سطحی از فاجعه به سر می‌برد و اشتباهات داوری در فوتبال کشور نه تنها کم نمی‌شود که گویی باید تبدیل به یک عادت در مسابقات لیگ ایران شود!

در برنامه‌ی نود و برنامه‌ی لیگ یک که به بحث کارشناسی داوری بازی‌های فوتبال کشور می‌پردازد، هفته‌ای نیست که اشتباهات اثر گذاری داوری در نتایج، فراتر از حد استانداردهای خود به سر ببرد و هر اندازه که کارشناسان این برنامه‌ها نیز درصدد اغماض برمی‌ایند ولی حجم گسترده‌ی اشتباهات بزرگ داوری در مسابقات داد عوامل مختلف تیم‌ها را درآورده است.

با تداوم این اشتباهات، فوتبال کشور همواره در یک استرس بزرگ از ناحیه‌ی سوت به دستان به سر می‌برد و شاید یکی از علل عصبی شدن فوتبال کشور همین استرس بزرگ می‌باشد که البته به صورت دامنه‌دار وجود دارد و هفته به هفته نیز بر حجم آن افزوده می‌شود.

با وجود اشتباهات بزرگ در لیگ برتر، اصلا جای تعجب ندارد که اشتباهات مبتدیانه را در بازی‌های لیگ یک شاهد باشیم... اشتباهاتی که از سوژه بررسی کارشناسانه خارج و در حال تبدیل شدن به موضوعی فکاهی و خنده‌دار می‌باشد....!

داور به اشتباه بازیکن را اخراج می‌کند و سپس مجوز ورودش را به زمین می‌دهد... داور 5 دقیقه زودتر سوت پایان را می‌زند تا بازی به جنجال کشیده شود... یک تیم گویی هر هفته یک پنالتی از داور طلب دارد که باید در سینی به او تقدیم شود... و اشتباهاتی که هر هفته به سوژه‌ی تکراری برای تیم‌ها تبدیل شده‌اند.

این موضوع آنقدر اسفناک شده است که حتی برخی تیم‌های لیگ یکی رسما تهدید خود را مبنی بر کناره‌گیری از لیگ به واسطه‌ی این موضوع اعلام کرده‌اند.

در همین بازی مس و برق شیراز داور بازی با سوت‌های خود رسما در جریان بازی و سرعت تیم مس، دست‌انداز ایجاد می‌کرد و در برابر وقت کشی‌های حریف نیز کاملا منفعل بود.

هفته‌ی  پیش هم داور بازی مس و ملوان یک پنالتی بحث برانگیز را به ضرر مس اعلام کرد که کارشناس داوری برنامه‌ی لیگ یک فقط به قشنگی آن را توجیه و به نوعی ماله کشی کرد...

هرچند طبیعی است که شاید در هفته‌های آتی مس از داوری سود هم ببرد( که البته این اتفاق بسیار بعید و به ندرت می‌باشد!!) و البته هیچکس هم داوران را در مظان اتهامات غیراخلاقی قرار نمی‌دهد اما موضوعی که قابل بحث می‌باشد ضعف فنی قضاوت‌ها می‌باشد که متاسفانه فکر اساسی هم برای آن نمی‌شود و درگیری‌های جامعه‌ی داوران با یکدیگر و ضعف تشکیلاتی کمیته‌ی داوران نیز مزید بر علت شده است که سطح قضاوت‌های ما عمدتا در حد ضعیف باقی بماند.

این موضوع در لیگ یک به شدت چشمگیر و اثرگذار شده است و هواداران مسنیز فراموش نمی‌کنند که در دو فصل اخیر نیز یکی از عوامل عمده‌ی ناکامی مس همین قضاوت‌های ضعیف و اشتباهات اثرگذار در بازی‌های حساسی بود که دست مس را از امتیاز کوتاه گذاشت.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز