شماره‌ی خبر : ‌1819 | تعداد بازدید : 1036
سه‌شنبه 26 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 11:33

چشم انداز روشن ورزش مس با اثرات برجام/طلوع ماندگار ورزش مس در پیش است

همه‌ی این‌ها سبب می‌شود که چشم‌انداز ورزش مس را در سال‌های پیش رو روشن‌تر از قبل ببینیم و با حفظ دست آوردهای برجام و تفکری که با دیدی باز و منطقی به ورزش در شرکت مس نگاه می‌کند، در سال‌های پیش رو شاهد بازگشت روزهایی ماندگار در ورزش مس باشیم.

چشم انداز روشن ورزش مس با اثرات برجام/طلوع ماندگار ورزش مس در پیش است

 زمانی که قطعنامه‌های جهانی یکی پس از دیگری علیه اقتصاد ایران به تصویب می‌رسید، مشخص بود که نهادهای صنعتی بزرگ کشور از جمله صنایع مس با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.

تاثیر این قطعنامه‌ها و تحریم‌ها بر کشور در سال 91 و 92 به طور آشکارخود را نشان داد و اقتصاد کشور را رفته رفته به بحران می‌کشید.

در این شرایط ورزش کشور نیز دستخوش تحولات بزرگی شد و باشگاه‌هایی که وابسته به نهادهای اقتصادی بزرگ بودند، لطمات این ضررهای اقتصادی کلان را در بدنه‌ی خود احساس می‌کردند.

جدا از تیم‌هایی که همواره با مشکلات اقتصادی دست در گریبان بودند ولی به صورت مقطعی اسپانسرهایی برای گذر از یک فصل خود پیدا می‌کردند مثل باشگاه‌هایی از دست ملوان و... باشگاه‌هایی که به نهادهای اقتصادی بزرگ وابسته بودند نیز با مشکلات جدی روبرو شدند که شاهد اثر گذاری این اتفاقات بر آن‌ها به صورت تمام قد در سال‌های اخیر بوده‌ایم.

با وجود همین مشکلات اقتصادی کلان ناشی از تحریم‌ها بود که باشگاه‌های ورزشی مثل همین ملوان، داماش و تیم‌های مشابهش از پیدا کردن اسپانسر ولو موقت ناتوان شدند تا بدترین روزهای مالی و باشگاه داری خود را سپری کنند چراکه عملا هیچ بنگاه اقتصادی، دیگر توان و یا ریسک سرمایه‌گذاری در ورزش را نداشت.  

باشگاه‌هایی مثل نفت، سپاهان، فولاد و همین مس نیز دستخوش تحولات اقتصادی که از همین تحریم‌ها سبب گردید، سفره‌ی هزینه کرد خود در بحث ورزش را به شدت کم کردند تا تمامی تیم‌های صنعتی بزرگ کشور در یکی، دو سال اخیر به شدت افت و کاهش توان فنی داشته باشند و رتبه‌های آن‌ها در جدول‌های خود و همچنین وضعیت باشگاه‌های آن‌ها خود موید این موضوع هست.

کار به جایی رسید که حتی زمزمه‌هایی مبنی بر خروج دستگاه‌های صنعتی کلان کشور از بحث ورزش پیش آمد تا جایی که شرکت فولاد برای مثال رسما ورزشگاه در حال ساخت خود را که روزهای پایانی ساختش را طی می‌کرد برای واگذاری عرضه و معرفی کرد.

اما با تصویب برجام که سال گدشته با همت دولت‌مردان شریف ایران به سرانجام رسید، قطعا این وضعیت با تغییرات اساسی روبرو خواهد شد و با خروج اقتصاد کشور از بن‌بست، اثرات آن در زمینه‌ی ورزش نیز به چشم خواهد خورد.

سال گذشته زمانی که برجام به تصویب رسید،مسلم بود که از نظر منطقی نمی‌بایست منتظر رخ دادن اتفاقا‌های آنی و لحظه‌ای برای تغییر وضعیت باشیم.

بهرشکل رفع تحریم‌ها به خصوص تحریم‌های بانکی بین‌المللی زمانی حتی در حدود یک سال را پس از اجرای برجام طلب می‌کرد و حالا با رخ نمایی بیشتر اثرات برجام، وضعیت برای ورزش نهادهای صنعتی بیشتر هم نمایان خواهد شد.

شرکت مس که با مدیریت توانمند خود در همه‌ی سال‌های سخت گذشته اجازه تعطیلی به پروژه‌های ورزشی خود و باشگاه‌های تحت حمایتش را نداد و اتفاقا بر اساس تعهدهای خود کاملا مطالبات مربوط به بخش ورزش خود را پرداخت کرد، قطعا در دوران رونق پیش رو نیز توجه منطقی و اصولی خود را به ورزش بیش از پیش خواهد داشت.

در سال‌های گذشته هرچند طبیعی بود که بودجه ورزش شرکت مس کاهش چشمگیری نسبت به بودجه اواخر دهه هشتاد و پیش از وضع تحریم‌ها داشته باشد اما بازهم رقم‌های هزینه کرد مس در ورزش، در سال‌های اخیر نسبت به خیلی از نهادهای اقتصادی کشور بیشتر و منطقی‌تر بود و این نشان از علاقه‌ی به ورزش در تفکر مدیریت شرکت مس داشت کما اینکه مهندس مرادعلیزاده در همایش فرهنگستان فوتبال با صحبت‌های خود کاملا به این موضوع اذعان نمودند.

در همین همایش آقای دلاوری مشاور امور ورزشی و فرهنگی شرکت مس نیز به دوران رونق پیش رو اشاره کردند و اینکه با حفظ انضباط‌های مالی که دست آورد مدیریت صحیح مس در زمان تحریم‌ها و سختی‌های این سال‌ها بوده است، به گسترش اصولی ورزش مس و پیشرفت بیشتر تیم‌های مس توجه اساسی خواهند داشت.

همه‌ی این‌ها سبب می‌شود که چشم‌انداز ورزش مس را در سال‌های پیش رو روشن‌تر از قبل ببینیم و با حفظ دست آوردهای برجام و تفکری که با دیدی باز و منطقی به ورزش در شرکت مس نگاه می‌کند، در سال‌های پیش رو شاهد بازگشت روزهایی ماندگار در ورزش مس باشیم.

اینکه شرکت مس در کاری بسیار قابل توجه در سال‌های بسیار سخت اقتصادی خود هرگز اجازه نداد روند ساخت ورزشگاه بزرگ شهدای مس در کرمان متوقف شود، و اینکه مس زیرساخت‌های تیم‌های حرفه‌ای خود در بخش پایه و جوانان را قوی‌تر از قبل در روزهای تحریم کرد و به این بخش توجه ویژه نشان داد، یعنی اینکه از فرصت این سال‌های سخت به شکلی برنامه‌ریزی شده نهایت استفاده را برده است که در سال پیش رو و روزهای روشن آینده، با وجود همین تفکر باز و منطقی در ورزش مس، آفتاب ورزش مس طلوعی درخشان و ماندگار در آسمان کشور خواهد داشت.


سه‌شنبه 26 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 13:40
همه عاشقان مس جهت حمایت از حضور مداوم تیم مس در عرصه ورزش در روز جمعه پای صندوقهای رای به روحـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانی رای می دهیــــــــــــــــــــــــــــــــــــم
سه‌شنبه 26 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 13:40
همه عاشقان مس جهت حمایت از حضور مداوم تیم مس در عرصه ورزش در روز جمعه پای صندوقهای رای به روحـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانی رای می دهیــــــــــــــــــــــــــــــــــــم
سه‌شنبه 26 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 14:07
وقتی مس کرمان نام استان رو مطرح میکند که مثل قبلا در لیگ آسیا حریفان آسیایی را کنار بگذارد.نه اینکه با شعار بومی بومی نهایت افتخار ما حضور تیم ب در دسته دو و تیم اصلی در دسته یک باشد.لااقل کسانی که شعار بومی میدهند در کلاسهای معتبر شرکت کنند و به تیمهایی مثل رئال درس بدهند که چرا حتی در تیمهای پایه به دنبال بازیکن مستعد از همه جای جهان هستند و حتی به کشور اسپانیا اکتفا نمیکنند و به شهر مادرید بچسبند.لطفا بچاپ
چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 10:35
دم اقای مرادعلیزاده اقای دلاوری گرم واقعا خدمت کردند به کرمان و باید قدرشان را دانست
چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 10:36
درود بر روحانی،درود بر مرادعلیزاده،درود بر دلاوری،درود بر مسعودزاده. مدیران بی ادعا و زحمتکش که لیاقتشان حمایت مردم در همه گروه هاست.خدا حفظتون کنه
چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 10:37
ممنون از این حمایت ها و پشتیبانی های ارزشمند خدا قوت
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز