شماره‌ی خبر : ‌1349 | تعداد بازدید : 1075
چهارشنبه 10 آذر ماه 1395 ساعت 13:05

تخصص مس خارج کردن راه‌آهن از ریل است/آمار خوب مس برابر لوکوموتیورانان

دو تیم در مجموع 16 بازی مستقیم در لیگ برتر 7 پیروزی را برای مس ثبت کردند، 3 برد را برای راه‌اهن و 6 تساوی نیز حاصل بازی‌های آن‌ها بوده است.

تخصص مس خارج کردن راه‌آهن از ریل است/آمار خوب مس برابر لوکوموتیورانان

تیم‌های مس کرمان و راه‌آهن تهران در حالی این هفته از رقابت‌های لیگ یک کشور به مصاف هم می‌روند که بارها سابقه رویارویی با یکدیگر داشته‌اند.

هرچند پیش از صعود مس به لیگ برتر نیز دو تیم در رقاتب‌های لیگ دسته اول و دسته دوم در سال‌های دورتر با یکدیگر بازی کرده‌اند، اما از زمان صعود مس به لیگ برتر، دو تیم 16 بار برابر یکدیگر بازی کردند.

رقابت‌هایی که عمدتا با خاطرات خوش برای مسی‌ها پایان می‌پذیرفت اما از آنجا که بازی‌های راه‌اهن در تهران پخش مستقیم نداشت، خاطرات کمی از این بازی برای هواداران مس به خصوص در بازی‌های تهران دو تیم نقش بسته است.

بعد از صعود مس به لیگ برتر دو تیم در سال 85 اولین مصاف‌های لیگ برتری را برابر یکدیگر انجام دادند که در بازی رفت تیم مس در تهران و ورزشگاه اکباتان موفق شد با گل‌های میرقربانی و حسین‌خانی دو بر یک راه‌آهن را شکست دهد و بازی برگشت دو تیم هم با گل حمید شرفی یک بر یک در ورزشگاه سلیمی‌کیا خاتمه یافت.

در لیگ 86 راه آهن در تهران با پیروزی سه بر یک حکم اخراج فرهاد کاظمی از روی نیمکت مس را امضا کرد. گل مس را در این بازی مهدی کیانی زده بود. اما در بازی برگشت مس با گل‌های کیانی و کامیابی‌نیا که این روزها در ترکیب پرسپولیس آقایی می‌کند، با نتیجه‌ی دو بر یک انتقام باخت رفت را در ورزشگاه باهنر گرفت.

در سال 87 مس برابر راه‌آهن دبل کرد و هر دو بازی رفت و برگشت را برابر این تیم برد. در بازی رفت گل‌های آشوبی و فاطمی برای مس پیروزی دو بر یک را ثبت کرد و در بازی برگشت تک گل ادینهو مس را برنده‌ی این بازی و به صعود به لیگ قهرمانان آسیا نزدیک‌تر کرد.

در سال 88 اما اوضاع مس برابر راه‌اهن چندان خوب نبود و در حالی که بازی رفت با گل‌های آشوبی و رجب‌زاده دو بر دو در کرمان مساوی تمام شد، در بازی برگشت مس هرچند توسط مدافع حریف و حمید عزیززاده به دو گل رسید اما سه بر دو مغلوب راه‌اهن شد.

در سال 89 بازهم گلزنی‌های ادینهو برابر راه‌اهن در ترکیب مس ادامه داشت و در بازی رفت در کرمان با دوگل این بازیکن مس برنده شد. در بازی برگشت ادینهو با گلزنی تنها آقای گلی تاریخ باشگاه مس در لیگ برتر را به عنوان یک بازیکن مسی ثبت کرد و میلاد فخرالدینی نیز گل دیگر مس را به ثمر رساند اما گل دقیقه 93 راه‌اهنی‌ها در این بازی ضمن دو بر دو کردن بازی مجوز بقای این تیم در لیگ برتر را امضا کرد.

در سال 90 بازهم نوبت راه‌اهنی‌ها بود که برابر مس بهتر نتیجه بگیرند و بازی رفت دو تیم در کرمان به تساوی بدون گل رسید و در بازی برگشت که تقابل بلاژویچ و علی دایی بود، راه آهن به پیروزی دو بر صفر رسید.

در سال 91 بازی رفت دو تیم در تهران بود که با گل شهرام گودرزی برای مس به تساوی یک بر یک رسید اما در بازی برگشت مسی ها یکی از پرگل‌ترین پیروزی‌های تاریخ خود در لیگ برتر را جشن گرفتند و با چهار گلی که مصطفی شجاعی(2گل) عنایتی و اسماعیل‌بیگی به ثمر رساندند بازهم راه‌آهن را از ریل خارج کردند.

در سال 92 که بدترین فصل مس در لیگ برتر بود اما بازهم تنها پیروزی مس در این فصل نیز بازهم برابر راه‌آهن ثبت شد تا ثابت شود راه‌آهن حریف دوست داشتنی برای مس بوده است... بازی رفت دو تیم در تهران به تساوی بدون گل رسید اما در بازی برگشت مس با دو گل گودرزی و ادینهو تنها برد خود را در این فصل ثبت کرد.

دو تیم در مجموع 16 بازی مستقیم در لیگ برتر 7 پیروزی را برای مس ثبت کردند، 3 برد را برای راه‌اهن و 6 تساوی نیز حاصل بازی‌های آن‌ها بوده است.

ادینهو با 5 گل زده بهترین گلزن بازی‌های دو تیم بوده است و مس در بازی‌های خود برابر راه‌آهن 24 گل زده را ثبت کرده است که رکوردی عالی در 16 بازی محسوب می‌شود. در مقابل مس 17 بار نیز برابر راه‌آهن گل دریافت کرده است که این نشان از پرگل بودن بازی‌های دو تیم در طول تاریخ دارد.

همگان امیدوارند در پایان نود دقیقه‌ی بازی روز پنجشنبه بازهم یک آمار بسیار خوب با یک پیروزی شیرین برای مسی‌ها ثبت شود و بازهم مس تخصص خود در خروج راه‌اهن از ریل را نشان دهد.


پنج‌شنبه 11 آذر ماه 1395 ساعت 10:47
ایشالا با حضور پرشور هوادارا امروز راه اهن رو میبریم و به کورس صعود برمیگردیم همه منتظریم که تیم با یه بازی حجومی و جنگنده سه امتیاز رو بگیره
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز