شماره‌ی خبر : ‌810 | تعداد بازدید : 1737
یکشنبه 16 خرداد ماه 1395 ساعت 10:10

نگاهی به لیگ یک در راه/هشت مدعی برای دو سهمیه صعود

بی شک فصل جدید لیگ یک فصل سختی خواهد بود چرا که دست کم هشت تیم مدعی صعود هستند. از آنجایی که در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می رسد هیچ بعید نیست خارج از این 8 تیم هم تیم هایی باشند مدعی صعود و در نهایت به این مهم برسند.

نگاهی به لیگ یک در راه/هشت مدعی برای دو سهمیه صعود

نشریه خبر ورزشی در تحلیلی به بررسی وضعیت تیم‌های حاضر درر قابت‌های لیگ یک فصل آینده و مدعیان این رقابت‌ها پرداخته است.

فصل جدید رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور از 18 مرداد آغاز می شود و از آنجایی که لیگ یک 18 تیمی شده این بار فقط دو تیم به لیگ برتر صعود می کنند. این مصوبه ای است که قبلا امضاء شده و در بهترین شرایط شاید نیم سهمیه به صعود اضافه شود که در این صورت تیم سوم لیگ یک به مصاف تیم چهاردهم لیگ برتر می رود و بازی پلی آف را برگزار می کند.

بی شک فصل جدید لیگ یک فصل سختی خواهد بود چرا که دست کم هشت تیم مدعی صعود هستند. از آنجایی که در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می رسد هیچ بعید نیست خارج از این 8 تیم هم تیم هایی باشند مدعی صعود و در نهایت به این مهم برسند.

در یکی دو فصل اخیر تیم هایی بودند که حتی در اولین فصل حضور در لیگ یک لیگ برتری شدند و این اتفاق در حالی رخ داد که هیچ کس برای آنها شانس صعود متصور نبود. نمونه اش فولاد نوین بود که بعد از صعود به لیگ یک بلافاصله به لیگ برتر صعود کرد و صعود سیاه جامگان از لیگ 2 به لیگ یک و بعد لیگ برتر خیلی طول نکشید.

بنابراین صعود ساده تر از حد تصور است اما به قولی انجام کارهای ساده سخت است.

تیم های مدعی ای وجود دارند که حتی بعد از یکی دو دهه در صعود به لیگ برتر ناکام هستند و تیم هایی هم هستند که در اولین فصل حضور در لیگ یک – لیگ برتری می شوند. تیم های علاقمند به هزینه های کلان برای صعود به لیگ برتر هم چند  تیم خاص هستند و اگر هم موفق نشوند این سیاست را تکرار می کنند چون سیاستشان زیاد خرج کردن است!

آنچه که امروز می توان گفت اینکه صعود دوتیم از دسته اول به لیگ برتر خیلی کم است به خصوص که در فوتبال روز دنیا کمتر می بینیم تعداد تیم های صعود کننده از لیگ یک به لیگ برتر دو تیم باشد. در بیشتر کشورها 5/2 تیم یا سه تیم است. البته خیلی دور از ذهن نبود اعضای هیات ر ئیسه سازمان لیگ برتر روی صعود دو تیم از دسته اول به لیگ برتر باقی بمانند چون آنها بیشتر حامی تیم های لیگ برتری هستند و زور تنها نماینده دسته اولی ها در هیات رئیسه سازمان لیگ برتر به بقیه اعضاء نمی رسد.

به هر صورت در فاصله باقی مانده تا شروع بازی های لیگ یک اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ برتر می توانند تصمیمی بگیرند که به سود فوتبال باشگاهی باشد. هم اکنون برخی از تیم های حاضر در لیگ یک در فصل یا فصول گذشته لیگ برتری بودند و در لیگی که هشت تیم مدعی جدی صعود هستند و چند مدعی سایه هم دارد صعود دو تیم به لیگ برتر کمی بی انصافی است و از همه بدتر مکن است موحب بی انگیزگی تیم ها در هفته های پایانی شود در حالی که صعود 5/2 تیم یا 3 تیم به لیگ برتر می تواند باعث جذابیت بازی های لیگ یک در هفته های پایانی شود. بطوریکه در این فصل هم دیدید تکلیف سومین تیم صعود کننده به لیگ برتر در هفته پایانی مشخص شد اما تیم های اول و دوم پیش تر به لیگ برتر صعود کرده بودند و بازی هفته پایانی اشان جنبه تشریفاتی داشت.

نگاهی خواهیم داشت به تیم های مدعی صعود به لیگ برتر در فصل 96-95

1-استقلال اهواز

استقلال اهواز با جوان هایش در هفته های پایانی لیگ برتر نمایش خوبی داشت و اگر همین جوان ها را حفظ کند می تواند یک مدعی جدی صعود به لیگ برتر باشد. هر چند اگر شرایط مالی این باشگاه سامان نیابد بازگشت به لیگ برتر برای این تیم سخت خواهد شد. جای این تیم حتی با وجود استقلال خوزستان در لیگ برتر خالی خواهد بود. به خصوص دیدگاه های سیاوش بختیاری زاده.

2-راه آهن یزدان

از آنجایی که سهام این تیم با توجه به سقوط به لیگ یک سقوط کرده قطعا بازگشت به لیگ برتر به کادر فنی این تیم تکلیف می شود. راه آهن یزدان هم جوان های خوبی در ترکیب دارد و می تواند به لیگ برتر بازگردد. هر چند در این تیم هم مشکلات مالی می تواند یک عامل بازدارنده باشد. با سقوط راه آهن – پیکان به لیگ برتر بازگشت تا سهمیه تهران در لیگ برتر کم نشود.

3-ملوان انزلی

برای قوی سپیدخزر و هم چنین طرفدارانش یک فصل حضور در لیگ یک هم خیلی زیاد است. ملوان چند باری به لیگ یک سقوط کرد اما خیلی زود به لیگ برتر بازگشت. البته ملوان برای صعود باید دو کار کند. یک سامان دادن به شرایط مالی و دو جوان کردن تیم.

ملوان محمد احمد زاده را به عنوان سرمربی فصل آینده خود معرفی کرده است. این خبر هیچ واکنش منفی به دنبال نداشت.

4-فجر سپاسی

فجر سپاسی فصل گذشته در یک قدمی صعود به لیگ برتر بود اما به دلیل باخت به صنعت نفت در آبادان از صعود باز ماند. فجر سپاسی این فصل هم مجاز به استفاده از بازیکنان سرباز خواهد بود و این بدین معنی است در فصل جدید هم می تواند در مسیر صعود به لیگ برتر باشد.

فجر باید این را باور کند با وجود مشکلات مالی فقط تا یک قدمی صعود به لیگ برتر پیش خواهد آمد.

5-خونه به خونه

خونه به خونه شاید این فصل هم همانند فصل گذشته بیشترین هزینه را در بین تیم های دسته اولی متحمل شود و بنابراین نمی تواند به دنبال هدفی غیر از صعود به لیگ برتر باشد. هر چند به این تیم در فصلی که گذشت ثابت شد ملاک صعود تلاش در زمین است نه میزان پولی که هزینه می شود. خرید های این تیم در روزهای اخیر خریدهای خوبی بوده است. البته مهم عملکرد آنهاست.

6-مس کرمان

قطعا مس کرمان هم نمی تواند به دنبال هدفی غیر از صعود به لیگ برتر باشد حتی اگر به این هدف دست نیابد. مس کرمان در بعد امکانات نرم افزاری و سخت افزاری یکی از بهترین تیم های حاضر در لیگ یک است اما تلاش های این تیم در یکی دو فصل اخیر نتیجه ای به دنبال نداشته است.

 

7- نساجی مازندران

حضور پر تعداد تماشاگران این تیم در استادیوم شهید وطنی قائشمهر برای دیدن صعود تیم به لیگ برتر است هر چند که این تیم در همه سال های برگزاری لیگ برتر در صعود ناموفق بوده است. نساجی در هر شرایطی مدعی صعود به لیگ برتر است حتی اگر در بعد نتیجه گیری ناموفق عمل کند.

نساجی برای صعود به لیگ برتر ابتدا باید شروع خوبی داشته باشد و شروع خوب از گزینش یک مربی تاپ استارت می خورد.

8- سپیدرود رشت

سپیدورد رشت در اولین فصل حضور در لیگ یک شک نکنید به دنبال ماجراجویی است. در آخرین بازی این تیم که در چارچوب لیگ 2 برگزار شد نزدیک به 15 هزار تماشاگر به استادیوم آمده بودند. این تماشاگران در لیگ یک هم به هدفی غیر از صعود به لیگ برتر راضی نخواهند شد.

شاید سپیدرود رشت یکی از تیم هایی باشد که در اولین فصل حضور در لیگ یک – لیگ برتری می شود.


یکشنبه 16 خرداد ماه 1395 ساعت 14:23
متاسفانه عملکرد کند مجموعه مس در تثبیت مدیر عامل و انتخاب سرمربی و همچنین درگیریهای داخلی فوتبالیهای استان مس کرمان رو به عنوان یک مدعی نشون نمیده سریعتر باید تغییر رویه داد
سه‌شنبه 25 خرداد ماه 1395 ساعت 00:55
چرا بازیکن قابل نمیگیرید....پس چرا خوابین.... یا تیم خوبی ببندین یا کلا منحلش کنین راحتمون کنیین...وبا احساسات ما بازی نکنیین...
جواد طبال سپیدرود
0
0
سه‌شنبه 5 مرداد ماه 1395 ساعت 15:02
تیم فقط سپیدرود
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شاهین بندرعامری