شماره‌ی خبر : ‌78892 | تعداد بازدید : 210
سه‌شنبه 19 دی ماه 1402 ساعت 09:38

نگاهی به مسیر مس کرمان در جام حذفی از سال 1384 تا امروز

به بهانه قرعه کشی بازی های جام حذفی نگاهی می کنیم به مسیر بازی های مس کرمان در جام حذفی فوتبال کشور از سال 1384 که برای آن هایی که با تیم مس کرمان اهل خاطره بازی هستند می تواند بسیار جذاب باشد!

نگاهی به مسیر مس کرمان در جام حذفی از سال 1384 تا امروز

مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی فوتبال کشور در فصل جدید قرعه کشی شد که تیم مس کرمان در این مرحله با تیم سپنتای تربت حیدریه بازی می کند.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ به همین بهانه نگاهی می کنیم به مسیر بازی های مس کرمان در جام حذفی فوتبال کشور از سال 1384 که برای آن هایی که با تیم مس کرمان اهل خاطره بازی هستند می تواند بسیار جذاب باشد!

سال 1384: مس با مربیگری مرحوم نادر دست نشان فصل جذابی در لیگ یک برای صعود به لیگ برتر داشت. مس در این سال در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و در مرحله دوم تیم سرخپوشان دلوار افزار را در ورزشگاه کیانی کرمان با تک گل حمید شرفی شکست داد و در مرحله سوم رقابت ها در ورزشگاه نقش جهان اصفهان یک بر صفر مغلوب سپاهان شد.

سال 1385: مس بازهم با هدایت نادر دست نشان برای اولین بار در عمر خود در این سال به عنوان یک تیم لیگ برتری پا در مسابقات جام حذفی گذاشت که در بازی اول خود موفق شد در ورزشگاه سلیمی کیا با نتیجه 5بر0 تیم پتروشیمی بندرماهشهر را با گل های حاتمی، زاهدی، دغاغله و 2 گل آدریانو آلوز شکست دهد. در بازی بعد مس در پیکانشهر میهمان تیم پیکان بود که با نتیجه 2بر1 شکست خورد و حذف شد که فرزاد حسین خانی تک گل مس را در این بازی به ثمر رساند.

سال 1386: مس با هدایت فرهاد کاظمی اصلا وضعیت خوبی در جدول رقابت های لیگ برتر نداشت که همزمانی بازی مس برابر ابومسلم در لیگ برتر و جام حذفی سبب شد مس نزدیک دو هفته در مشهد اردو بزند. مس که در مرحله اول به قرعه استراحت خورده بود در بازی دوم خود در جام حذفی به مصاف ابومسلم رفت و پس از تساوی یک بر یک برابر این تیم که با گل جراردو مورالس برای مس کرمان همراه بود، در ضربات پنالتی 4بر2 مغلوب ابومسلم شد. مس هفته بعد هم در لیگ برتر به ابومسلم باخت تا زمینه جدایی کاظمی از مس با همین دو شکست فراهم شود.

سال 1387: مس در لیگ برتر با هدایت مظلومی و با تیم رویایی خود وضعیت خوبی در جدول داشت اما در جام حذفی و در حالی که اولین بازی مس کرمان در جام حذفی، اولین ال مسینو تاریخ برابر مس رفسنجان در ورزشگاه نوش آباد رفسنجان را رقم می زد، و سرمربی مس به مرخصی رفته بود، در یک اتفاق ناباورانه تیم مس رفسنجان با یک گل پیروز شد و مس کرمان حذف شد.

سال 1388: مس در لیگ برتر اصلا وضعیت جالبی نداشت و مظلومی قبل از اولین بازی جام حذفی از مس اخراج شد تا مهدی محمدی فقید کار هدایت تیم مس در اولین بازی حذفی مس در قائمشهر برابر نساجی را برعهده داشته باشد که مس کرمان با تک گل پائلو زالترون پیروز این بازی شد. در مرحله بعد مس با هدایت لوکا بوناچیچ در کرمان با اقتدار و با نتیجه 4بر0 ملوان را با گل های زالدرون، فخرالدینی و 2 گل علی سامره شکست داد و در بازی یک چهارم نهایی در قم با یک گل مغلوب تیم صبا شد و از گردونه بازی ها خارج گردید.

سال 1389: مس با هدایت صمد مرفاوی در همان اولین بازی جام حذفی خود در مسجد سلیمان با یک گل مغلوب نفت شد و از گردونه بازی ها خارج گردید.

سال 1390: مس که میرسلاو بلاژویچ را به عنوان سرمربی برروی نیمکت خود می دید، در بازی اول جام حذفی این فصل به دلیل غیبت تیم استقلال خوزستان 3بر0 برنده اعلام شد. در مرحله دوم در کرمان موفق شد تیم سپاسی شیراز را 3بر0 شکست دهد که قاسم دهنوی 2بار و میلاد فخرالدینی برای مس گلزنی کردند. در بازی یک چهارم نهایی مس در قم به مصاف صبا رفت و پس از اینکه در 120 دقیقه با گل احمد حسن زاده برابر این تیم یک بر یک مساوی شد در ضربات پنالتی 5بر4 پیروز شد تا برای اولین بار به جمع چهار تیم پایانی جام حذفی راه پیدا کند. در بازی نیمه نهایی مس در بوشهر با دو گل مغلوب شاهین شد تا از رسیدن به فینال باز بماند.

سال 1391: در حالی که تیم مس برروی جام حذفی جساب زیادی در این سال باز کرده بود، اما شاگردان ابراهیم قاسمپور در یک شگفتی محض در همان بازی اول در یاسوج با نتیجه سنگین 4بر1 مغلوب شهرداری این شهر شد تا در همان بازی اول از حذفی حذف شود. رضا عنایتی تک گل مس را در این بازی به ثمر رساند.

سال 1392: و اما موفق ترین فصل مس در جام حذفی...در حالی که مس بازی های جام حذفی این فصل، کار را با هدایت پرویز مظلومی آغاز کرده بود، در بازی اول در دزفول با نتیجه 3بر1 شهرداری این شهر را شکست داد که ادینهو، کریم اسلامی و شهرام گودرزی برای مس گل زدند. در بازی دوم مس در کرمان نفت امیدیه را با نتیجه 2بر1 برد که مصطفی شجاعی هر دو گل مس را به ثمر رساند. در بازی یک چهارم نهایی مس در کرمان میزبان نفت آبادان بود که موفق شد با نتیجه 3بر1 این تیم را شکست دهد که مصطفی شجاعی، مجتبی ترشیز و میلاد جهانی برای مس گلزنی کردند تا مس به جمع چهار تیم پایانی جام حذفی صعود کند. اما در بازی نیمه نهایی در حالی که لوکا بوناچیچ جای مظلومی را برروی نیمکت مس گرفته بود، در یک بازی خاطره انگیر مس با دو گل ادینهو استقلال را در هوای برفی ورزشگاه آزادی یا نتیجه 2بر1 شکست داد تا به فینال صعود کند و در بازی فینال جام حذفی که در کرمان برگزار شد مس با یک گل مغلوب تراکتور تبریز شد تا دستش از جام کوتاه بماند. مس در پایان آن فصل به لیگ یک سقوط کرد.

سال 1393: مس از حضور در جام حذفی انصراف داد.

سال 1394: جام حذفی در این سال فقط برای تیم های لیگ برتری برگزار شد!

سال 1395: مس با هدایت منضور ابراهیم زاده در اولین بازی حذفی در کرمان میزبان خیبر خرم آباد بود که این تیم به کرمان نیامد تا مس به دور بعد صعود کند و در بازی مرحله بعد در تهران میهمان استقلال در ورزشگاه آزادی باشد. این بازی در حالی که در 90 دقیقه با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود در نهایت با گل دقیقه 115 تیم استقلال تهران به سود این تیم خاتمه یافت.

سال 1396: مس از حضور در جام حذفی انصراف داد.

سال 1397: مس با هدایت نادر دست نشان پرگل ترین سال حضور در جام حذفی خود را در این فصل پشت سر گذاشت به نحوی که در بازی اول خود با 5 گل تیم سام هیرمند را شکست داد که محمد رفیع، حسین حیدری، رضا ستاری، شروین بزرگ و مهدی تیکدری گلزنان مس در این بازی بودند. در بازی بعد مس در ایلام تیم پدیده این شهر را بازهم با نتیجه 5بر0 شکست داد که شروین بزرگ 3 گل، رضا ستاری و وحید اسماعیل بیگی گلزنان مس کرمان بودند. در بازی مرحله یک هشتم مس در کرمان میزبان تیم سیراف کنگان بود که بازهم 5 گل به ثمر رساند و 2 بار دروازه خود را باز شده دید که حمید کاظمی 3بار و شروین بزرگ 2بار برای مس گل زدند. در بازی یک چهارم نهایی مس در کرمان میزبان سپاهان بود که این بازی در حضور 15 هزار تماشاگر کرمانی در 120 دقیقه به تساوی بدون گل رسید اما در نهایت شاگردان قلعه نویی در تیم سپاهان موفق شدند با نتیجه 9بر8 مس را در ضربات پنالتی شکست دهند.

سال 1398: مس با مجتبی حسینی کار خود را به عنوان سرمربی دنبال می کرد که در بازی اول خود در جام حذفی در کرمان میزبان بادران بود که پس از تساوی یک بر یک در 120 دقیقه با گل حسین شنانی برای مس، در ضربات پنالتی موفق شد با نتیجه 4بر2 به برتری دست یابد و به دور بعد صعود کند. در مرحله یک هشتم و در یک بازی خاطره انگیز مس در اصفهان تیم ذوب آهن را با نتیجه 4بر2 شکست داد که شروین بزرگ 2بار و حسین شنانی و مهدی عسگری برای مس گلزنی کردند. در بازی یک چهارم نهایی مس در تبریز میهمان تیم تراکتور بود که این بازی با نتیجه 4بر1 به سود میزبان تمام شد که بهرام رشیدفرخی تک گل مس را در این بازی به ثمر رساند.

سال 1399: مس با هدایت رضا مهاجری در بازی اول جام حذفی خود در کرمان میزبان چوکا تالش بود که این بازی پس از تساوی بدون گل در جریان خود به ضربات پنالتی کشید که مس 4بر2 و زیر باران شدید موفق به پیروزی شد. در بازی مرحله بعد مس در سیرجان به مصاف گل گهر رفت و در حالی که بازی در 90 دقیقه با نتیجه 1بر1 به پایان رسیده بود و محمد علی صفیا برای مس گلزنی کرده بود، در دقیقه 118 گل گهر گل پیروزی خود را به ثمر رساند و مس حذف شد.

سال 1400: یکی دیگر از سال های خاطره انگیز برای مس کرمان در جام حذفی که با هدایت فرزاد حسین خانی رقم خورد...در بازی اول مس در کرمان میزبان تیم خوشه طلایی بود که با گل امید پروقنبری این بازی در 120 دقیقه 1بر1 خاتمه یافت و در ضربات پنالتی مس با نتیجه 6بر5 پیروز شد. در بازی مرحله بعد مس به تبریز رفت و با گل های میلاد صارمی و بهرام رشیدفرخی با نتیجه 2بر1 ماشین سازی را شکست داد تا به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. در این مرحله و در یک بازی جذاب مس به مصاف فولاد خوزستان قهرمان دوره قبل جام حذفی رفت و در کرمان بازی دو تیم در 120 دقیقه با تساوی یک بر یک خاتمه یافت که امین کاظمیان برای مس گلزنی کرد. در ضربات پنالتی مس موفق شد 5بر4 فولاد را شکست دهد تا شگفتی بزرگ جام حذفی را رقم بزند. در مرحله یک چهارم نهایی مس در کرمان میزبان خیبر خرم آباد بود که این تیم را با تک گل یاسر فیضی شکست داد تا به جمع چهار تیم پایانی بازی ها راه یابد و در دیدار نیمه نهایی که در ورزشگاه آزادی و برابر تیم نساجی برگزار شد، مس با گل دقیقه 118 مغلوب نساجی شد و به فینال نرسید.

سال 1401: در بازی های سال قبل جام حذفی نیز مس با هدایت فرزاد حسین خانی به مصاف رقبای خود رفت که در بازی اول خود موفق شد تیم نفت آبادان را در کرمان با نتیجه دو بر صفر و گل های امین کاظمیان و علی تهامی شکست دهد. در بازی بعد مس در اهواز به مصاف استقلال ملاثانی رفت که این بازی با برتری 3بر1 میزبان همراه شد که تک گل مس را محمد رستمی به ثمر رساند تا پروند مس در این جام حذفی بسته شود.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی برابر چادرملو