شماره‌ی خبر : ‌78235 | تعداد بازدید : 482
چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه 1402 ساعت 14:34

مربی مس: شاید قلب‌های‌مان بایستد اما پاهای‌مان، نه!

آرتا منهاجی، مربی مس کرمان می‌گوید این تیم با تمام وجود مقابل سپاهان قرار می‌گیرد و برای بقا بالاترین حد تلاش را خواهند کرد.

مربی مس: شاید قلب‌های‌مان بایستد اما پاهای‌مان، نه!

آرتا منهاجی، مربی مس کرمان می‌گوید این تیم با تمام وجود مقابل سپاهان قرار می‌گیرد و برای بقا بالاترین حد تلاش را خواهند کرد.

آرتا منهاجی مربی مس کرمان در کنفرانس خبری قبل از دیدار با سپاهان در آخرین دیدار لیگ برتر در ابتدا گفت: تقریبا یک روز دیگر لیگ به پایان می رسد و آن موقع باید ببینیم هرکس به هدفی که مد نظرش بوده، هر تیم با تلاش‌هایی که داشته و اهدافی که تعیین کرده باید ببینیم می رسد یا نه؟ روز پایانی همیشه خصوصیت خاص خودش را دارد و یکسری تیم ها هستند که شرایطشان حساس تر است و ما هم جز همان دسته هستیم. فکر می‌کنم این حساسیت در لیگ امسال به شکلی جلو رفته که هم در بالای جدول و قهرمانی و هم پایین جدول به گام آخر رسیده. شخصا ترجیح می‌دهم به قسمت های زیباتر فوتبال فکر کنم، فوتبال به خاطر همین رقابت هایش قشنگ است و دوست دارم این رقابت در نهایت احترام و شرافتمندانه به پایان برسد. فارغ از هر نتیجه‌ای در این جامعه ورزشی هم صنف هستیم و می‌دانیم این زندگی ادامه دارد. امیدوارم در ادامه مسیر هرکس هرجا هست گام های بهتری بردارد. بازی ها که فردا تمام می‌شود و فوتبال این اجازه را به ما می دهد خودمان را اصلاح کنیم. هرکس هرجا می‌تواند اشتباه کره باشد مهم این است بفهمد و اصلاح کند.

او در مورد شرایط سپاهان ادامه داد: در مورد تیم سپاهان فکر نمی‌کنم نیازی باشد زیاد صحبت کنیم. کادرفنی بین المللی و بچه‌های با تجربه و باشگاهی که سال‌ها است شاکله حرفه‌ای خود را در بالاترین سطح حفظ کرده و توانسته خودش را در آسیا مطرح کند. وجه مشترکمان این است آن‌ها در هدف گذاری‌ای که داشتند یک جاهایی امتیاز از دست دادند و الان به بازی پایانی کشیده است. سپاهان قابل احترام و تا بن دندان مسلح است. ما هم خیلی انگیزه داریم و تیم‌مان به شرایط خوبش برگشته و بیشتر از هر چیزی به لحاظ انگیزشی کار کردیم. حتی در بازی هایی که باختیم یک اتحاد فوق العاده بین بچه‌ها بود. چه آن‌هایی که داخل زمین هستند و چه کسانی که بیرون هستند تلاش می‌کنند به یک جای خوبی برسیم. مطمئنم که فردا بچه‌ها نهایت تلاششان را می‌کنند و‌ هم قسم شده‌ایم. لحظه به لحظه جلو می‌رویم و تمام تلاشمان را می کنیم. هوادران از ما انتظار دارند بالاترین حد تلاش را از این تیم ببینند. توقعی که می‌رود همین است. شاید تنها ابزار ما در این تقابل روحیه جنگندگی است که آقای حسین خانی به این تیم القا کرده، شاید قلب های ما بایستد اما پاهایمان نه! از این خط پایان به خوبی عبور خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: می خواهم یک خسته نباشید به همکاران خودم در فوتبال بگویم، تمام کسانی که مشغول این مبارزه در این مسابقه بودند. اگر کم و کاستی بوده همه به دنبال بهبود آن برویم. امیدوارم فقط از زاویه فنی همه چیز را نبینیم و در بحث های دیگر هم جلو برویم. از حضور مربیان خارجی خوشحالم ضمن اینکه انتقال تجربه صورت گرفت، یکسری از همکاران من نشان دادند پا به پای آن ها و حتی جلوتر از آن ها این رقابت را پیش می‌برند. خوشحال هستم و این نشان می‌دهد شاید فوتبال ما در زمینه های دیگر هم می‌تواند بالاتر بیاید و خودش را به سطح حرفه‌ای نزدیک کند.

مربی مس در مورد مصدوم و محرومان تیمش گفت: ما تقریبا تمام نفرات را داریم و منتظر هستیم یک گزارش پزشکی به دست ما برسد و انشاالله تمام نفرات را خواهیم داشت. وارد زمین می‌شویم و تلاش می‌کنیم.

منهاجی راجع به رقابت فوق حساس‌شان برای بقا گفت: فوتبال جوری نیست که بتوانید پیشبینی کنید چه اتفاقی می‌افتد. چیزی که در دست خودمان است به این راحتی رها نخواهیم کرد. صنعت نفت تیم بسیار خوب و محترمی است و عبدالله ویسی هم دوست من است و در یک مقاطعی از فصل آن تیم نتایجش بد شد و در مقاطعی از فصل نتایج ما بد شد و حالا به جایی رسیده‌ایم که از نظر امتیاز برابریم ولی یادمان باشد که در بازی مستقیم ما بهتریم، گل زده ما بهتر است و در این بازی آخر دوست داریم با دست خودمان کار را تعیین کنیم. فکر نکنم هیچ تیمی بخواهد سرنوشتش را دست کس دیگری بسپارد. این اطمینان را دارم که تمام تیم‌های لیگ با شرافت وارد میدان خواهند شد و در روز پایانی همه حال هم را می‌دانیم.

او ادامه داد: ما سال گذشته جلوتر از برنامه‌ریزی‌ای که شده بود به چیزی که می‌خواستیم رسیدیم. ماموریت امسال باقی ماندن در لیگ است که ما در جایگاهی که باید باشیم تا این لحظه هستیم. شدیدا معتقدم که امتیازهایی از ما در بازی‌های حساس دزدیده شد. ما تیمی بودیم که برای بقا در لیگ مبارزه می‌کرد و اگر ما دو سه امتیاز بیشتر داشتیم الان حاطرمان جمع بود.

منهاجی راجع به بحث تبانی در فوتبال گفت: من به عنوان یک فوتبالی، بحث تبانی را تا اثبات نشود دوست ندارم حتی فکرش را کنم. شنیده‌ها زیاد است و تردید هست ولی حداقل فوتبالی‌هایی که من می‌شناسم ممکن نیست اهلش باشند. این حرفها باید با سند و مدرک کافی زده بشود. بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های دنیا هم پنالتی را بیرون زدند و در جام جهانی هم اخراج شدند. شاید ما چون تفسیری نداریم فکرمان جای دیگری می‌رود. اگر چیزی هست اثبات شود و اگر نه فرض را بر پاکی می‌گذارم‌. در مورد مسائل داوری هم توهین نمی‌کنم و بحثم سر ضعف است و چیزی که می‌بینم حتی با ورود تکنولوژی هم حل نمی‌شود. امسال اشتباهات داوری جزو فاکتورهای تاثیرگذار بوده؛ این تصمیمات در داخل زمین بوده و تاییدها و تفسیرهای کارشناسان هم در بیرون از زمین بوده که امیدوارم به جاهای بد کشیده نشود. آنها اکثرا آدم‌های با احترامی هستند.

منهاجی راجع به داور بازی حساس فردا با سپاهان گفت: داور فردای‌مان را جزو بهترین داورهای ایران می‌دانم. داشته‌های داوری ما همین است و امیدوارم روز خوبی داشته باشند. باید همه تلاش کنیم که فضای مسابقه خوب باشد و همه چیز در غالب ورزشی پیش برود. بعدها مطمئنم همانطور که ما به مربیگری‌مان فکر خواهیم کرد، داورها هم به داوری‌شان فکر می‌کنند. امیدوارم در همه زمینه‌ها پیشرفت داشته باشیم. قلبا دوست دارم این تیم نتیجه بگیرد و مردم را خوشحال کند.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز