شماره‌ی خبر : ‌78108 | تعداد بازدید : 428
شنبه 19 فروردین ماه 1402 ساعت 12:55

اشتباهات مهلک داوری به بازی حساس مس نوین هم رسید

پس از اشتباهات مهلک داوری در بازی مس کرمان برابر نفت، با هدایایی که داور بازی به حریف مس نوین داد، هیچ راهی جز شکست پیش روی نوینی‌ها باقی نماند.

اشتباهات مهلک داوری به بازی حساس مس نوین هم رسید

پس از اشتباهات مهلک داوری در بازی مس کرمان برابر نفت، با هدایایی که داور بازی به حریف مس نوین داد، هیچ راهی جز شکست پیش روی نوینی‌ها باقی نماند.

در حالی که رقابت‌های لیگ دسته دوم برای مس نوین حساسیت‌ بسیار بالایی پیدا کرده، این تیم در هفته بیست و دوم در کرج به مصاف شهدای رزکان رفت. دیداری که برای حریفِ مدعی نیز حساسیت‌های بالایی داشت و شهدای رزکان که یکی از پُر هزینه‌ترین تیم‌های لیگ دویی است، به خوبی می‌دانست که عدم کسب نتیجه در این بازی می‌تواند شانس‌هایش را برای رقابت در کورس پلی آف کمرنگ کند.

در این دیدار که نوینی‌ها با هدف کسب پیروزی به میدان رفتند، محمد خاکسارپور، ناصر دوست محمدی، جواد پروره، حجت ده شیخ، وحید اسماعیل بیگی، سعید شمس الدینی، آریا کمالی، سجاد اسماعیلی، مهدی حرجندی، امیرحسین جعفری و علی زاده محمودآبادی در ترکیب اصلی این تیم قرار گرفتند.

بهترین فرصت نیمه اول در دقایق ابتدایی خلق شد که در یورش مس نوین به سوی دروازه حریف، سجاد اسماعیلی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان حریف نتوانست از پاس زاده محمودآبادی به صورت بهینه استفاده کند و با ضربه‌ای آرام، این فرصت عالی را از دست داد.

در حالی که بازی با حملات جسته و گریخته دو تیم در جریان بود، ارسال توپ بلند به زمین مس نوین با اشتباه خاکسارپور در خروج از دروازه همراه شد و بعد از سُر خوردن دروازه‌بان مس نوین، توپ به مهاجم شهدای رزکان رسید و او راحت ترین کار را برای باز کردن دروازه انجام داد و تیمش را پیش انداخت.

این گل که همانند آب سردی روی تلاش نوینی‌ها بود، باعث سلب تمرکز از آن‌ها شد و تیم شهدای رزکان این شانس را داشت که در دقایق باقی مانده نیمه اول نیز از روحیه پایین مس نوین استفاده کند اما دو واکنش خوب از خاکسارپور، مانع باز شدن دروازه‌اش شد.

در نیمه دوم اما جریان بازی به صورت کامل در اختیار مس نوین قرار گرفت و این شاگردان احمد نخعی بودند که با گردش توپ در زمین حریف، راه‌های نفوذ به سمت دروازه را جستجو کردند.

در حالی که با نزدیک شدن به 15 دقیقه پایانی، حملات مس نوین برای رسیدن به گل تساوی شدت بیشتری گرفته بود، اما تیم شهدای رزکان روی یک ضد حمله و اشتباه در خط دفاعی مس نوین صاحب ضربه پنالتی شد که این ضربه را بازیکن حریف از بالای دروازه به بیرون فرستاد تا مس نوین همچنان در جریان بازی باقی بماند.

درست 2 دقیقه بعد بود که میزبان بابت از دست دادن پنالتی خود به سختی تنبیه شد و خطا روی مهدی حرجندی، از سوی داور پنالتی اعلام شد و آریا کمالی هافبک مس نوین با خونسردی این ضربه را تبدیل به گل کرد تا اوج حساسیت در 10 دقیقه پایانی در بازی حاکم شود.

اما حسین گنج خانی داور بازی که در تمام دقایق با تصمیمات عجیب خود و اعلام خطاهای برعکس، نوینی‌ها را عصبی کرده بود، در دقیقه 92 تمام آنچه که باید برای سه امتیاز میزبان را قضاوت می‌کرد، با اعلام یک پنالتی باورنکردنی انجام داد و در حالی که ضربه بازیکن حریف به پهلوی جواد پروره مدافع مس نوین برخورد کرد، اما در کمال ناباوری، دومین پنالتی بازی برای شهدای رزکان اعلام شد و جالب اینکه پروره نیز با دریافت کارت زرد دوم، از زمین اخراج شد!

هدیه داور بازی به شهدای رزکان منجر به پیروزی این تیم شد و مس نوین نیز برای چندمین بار در این فصل از قضاوت داوران ضربه خورد و در فاصله 4 هفته مانده به پایان لیگ، کارش را برای بقا دشوارتر می‌بیند اما سوال اصلی اینجاست که آیا رسیدگی به قضاوت شائبه برانگیز داوران در دستور کار کمیته داوران قرار می‌گیرد یا اینکه با نگاهی بی تفاوت از سوی این کمیته، باید شاهد تعیین جایگاه پایانی تیم‌ها بر اساس قضاوت داوران باشیم؟!


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز