شماره‌ی خبر : ‌76427 | تعداد بازدید : 802
دوشنبه 17 خرداد ماه 1400 ساعت 13:32

گلایه های باشگاه مس کرمان از اتفاقات رخ داده در آستانه بازی با آرمان گهر

در روزهای منتهی به بازی مس کرمان و آرمان گهر سیرجان، برخی اتفاقات روی داده در رابطه با این بازی جای گلایه و ناراحتی را برای باشگاه مس کرمان باقی گذاشت...

گلایه های باشگاه مس کرمان از اتفاقات رخ داده در آستانه بازی با آرمان گهر

در روزهای منتهی به بازی مس کرمان و آرمان گهر سیرجان، برخی اتفاقات روی داده در رابطه با این بازی جای گلایه و ناراحتی را برای باشگاه مس کرمان باقی گذاشت...

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ متاسفانه در روزهای اخیر برخی رسانه های سیرجانی در رابطه با این بازی به گونه ای رفتار کردند که حاشیه این مسابقه را بر متن آن، در الویت قرار دهند و با بیان برخی صحبت ها عملا جنبه های منفی این مسابقه را بیشتر از سایر مسائل رنگ آمیزی کردند.

در حالی که تیم فوتبال مس کرمان در این فصل از رقابت های لیگ یک، به گواه کارشناسان بیشترین ضرر را از داوری های اشتباه کرده است و در همین مسابقه دو هفته قبل مس برابر پارس جنوبی در جم یک پنالتی بسیار مضحک باعث شکست مس کرمان گردید، از سیرجان به گونه ای برای مسابقه مس و آرمان گهر صحنه آرایی شد که قرار است در این مسابقه قضاوتی کاملا یکطرفه به سود مس کرمان رخ دهد و گویی در طول مسابقات این فصل تا چه میزان داوری ها به سود مس کرمان بوده است که این قضیه در این مسابقه نیز قرار است به شکلی وحشتناک تکرار شود!!

باشگاه مس کرمان حتی در زمانی که بدترین جفاهای ممکن در این فصل را از ناحیه داوری علیه خود دید و نزدیک به 11 اشتباه مسلم و اثرگذار داوری را به ضرر خود مشاهده کرد، به احترام جامعه داوری کشور و حتی تیم های رقیب، به خود اجازه نداد این گونه بی پروا دست به اتهام زنی آن هم قبل از یک مسابقه برای داور و حریف بزند و تنها به بیان مسائل روی داده برای خود پرداخت اما اینکه از سیرجان برای تیم مس کرمان و قضاوت این بازی، اینگونه صحنه آرایی شود واقعا جای گلایه و ناراحتی را برای باشگاه مس کرمان باز می گذارد.

نکته دیگر اینکه این موضوع در استان کرمان بی حرمتی و اهانت شدیدی به جامعه داوری استان کرمان داشت آنجا که جامعه داوری فوتبال استان به عنوان بخشی از خانواده فوتبال این استان، باید اینگونه زشت و بی پروا از سوی بخشی دیگر از خانواده فوتبال این استان مورد بی حرمتی و اتهام قرار بگیرد و مسلم است زمانی که ما در فوتبال استان خود اینگونه با یکدیگر رفتار می کنیم در بیرون از استان شاهد تبعات این رفتار بد باشیم.

در مسابقات فوتبال این فصل کشور اکثر دربی های هر استان را، در لیگ های مختلف و در رده های سنی گوناگون داوران همان استان سوت زدند و این اتفاق در بازی مس کرمان و گل گهر در جام حذفی فصل جاری نیز رخ داده بود و هرچند در آن بازی هر دو تیم نسبت به نحوه قضاوت آن بازی اعتراض داشتند اما حتی پس از مسابقه نیز به خود اجازه ندادند که جامعه داوری استان را مغبون صحبت های خود کنند.

اما اینکه برخی رسانه های سیرجان پیش از بازی مس و آرمان گهر اینگونه داوران استان را مورد عتاب خود قرار دهند یک بی انصافی محض در حق این بخش از جامعه فوتبال استان بوده است که تبعات آن همانطور که گفته شد در بلند مدت یقه کل فوتبال استان را خواهد گرفت.

باشگاه مس کرمان به تصمیم کمیته داوران احترام می گذارد و همانگونه که تاکنون با وجود دریافت بیشترین لطمه از قضاوت های این فصل، هیچگاه قصاص پیش از جنایت برای داوران نکرده بود و داوری را ولو با بدترین سابقه ممکن، ترور شخصیت نکرد، احترام ویژه ای برای داوران به خصوص داوران فوتبال استان قائل بوده و این امید را داشت که داوران کرمانی در این دربی، با بهترین قضاوت زمینه رشد بیشتر خود را از طریق فوتبال استان در کشور فراهم کنند که بهرشکل با رفتارهای اخیر ضمن آرزوی موفقیت برای همه داوران استان و اذعان به پاکی این بخش از خانواده فوتبال استان، تابع تصمیم کمیته داوران خواهد بود.

فراموش نکنیم که هیچ یک از داوران معرفی شده استان برای این بازی، اهل شهرستان کرمان نبودند و همگی از شهرستان های مختلف استان محسوب می شدند و این جو سازی و ارتباط دادن این داوران به باشگاه مس کرمان واقعا جای تاسف و گلایه را به دنبال داشت.

در آخر باشگاه مس کرمان امیدوار است این جو سازی و حاشیه سازی ها برای بازی دو تیم تنها به همین امور روزهای اخیر بسنده شود و با ورود تیم مس کرمان به سیرجان شاهد تداوم این رفتارهای ناپسند و سوء در شهر فرهنگی و ادب پرور سیرجان نباشیم و مسائلی از جمله میزبانی و تمرین پیش از بازی مس کرمان با مشکل و سنگ اندازی روبرو نگردد.

باشگاه مس کرمان در همه عمر خود احترام به رقبا به خصوص تیم های هم استانی را در سرلوحه خود قرار داده است و دیگر باشگاه سیرجانی یعنی گل گهر به خوبی می تواند تائید کننده این موضوع باشد و از همین رو انتظار دیدن رفتار متقابل از سایر تیم های هم استانی را دارد تا فضای فوتبال استان با رفتارهای سوء به بیراهه کشیده نشود.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا