شماره‌ی خبر : ‌76294 | تعداد بازدید : 677
یکشنبه 5 اردیبهشت ماه 1400 ساعت 11:42

مهاجری: در هیچ مسابقه ای خود را از پیش برنده نمی دانیم

سرمربی تیم فوتبال مس کرمان که به همراه تیمش شروع فوق العاده در دور برگشت رقابت های لیگ دسته اول داشته است تا صدرنشین مطلق این بازی ها باشد، تیم خود را در هیچ مسابقه ای از پیش برنده نمی داند و از سختی کار در تمامی بازی ها و تداوم تلاش نفراتش می گوید.

مهاجری: در هیچ مسابقه ای خود را از پیش برنده نمی دانیم

سرمربی تیم فوتبال مس کرمان که به همراه تیمش شروع فوق العاده در دور برگشت رقابت های لیگ دسته اول داشته است تا صدرنشین مطلق این بازی ها باشد، تیم خود را در هیچ مسابقه ای از پیش برنده نمی داند و از سختی کار در تمامی بازی ها و تداوم تلاش نفراتش می گوید.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ رضا مهاجری در گفتگوی تفصیلی خود با سایت ورزش سه پیرامون مسائل مختلف تیم مس کرمان، بازی های لیگ یک و فوتبال ایران می گوید.

بازیکنانی را جذب کردیم که نیاز به حضورشان داشتیم

خدا را شکر نتایج ما در دور رفت، نتایج قابل دفاعی بود. این خوب بودن هم دلیلش این است که ما توانستیم با آسیب شناسی که از شرایط تیم در نیم فصل اول داشتیم، بازیکنانی را جذب کردیم که نیاز به حضورشان داشتیم. این نفرات جدید هم توانستند خیلی زود به هماهنگی لازم برسند. در حال حاضر تیم کاملی هستیم که یک رقابت خوب در بین بازیکنانش وجود دارد؛ این رقابت باعث شده تا بچه ها همواره آمادگی کامل خود را حفظ کنند.

تا حدودی توانستیم عملکرد دور رفت را جبران کنیم

با تلاش بچه ها توانستیم امتیازاتی که باید در دور رفت کسب می کردیم اما نشد را در این چهار هفته که از دور برگشت سپری شده، تا حدودی جبران کنیم. در این چهار هفته سه بازی با حریفان قدر برگزار کردیم؛ شهرداری آستارا، شهرداری بوشهر و فجرسپاسی البته گل ریحان هم زمانی که با ما بازی کرد تیم آماده ای بود و یک هفته پیش از بازی با ما فجر را در شیراز متوقف کند. امیدوارم که این روند را بتوانیم ادامه دهیم. باید سخت تلاش کنیم تا به هدف مان که صعود به لیگ برتر است را عملی کرده و در پایان مسابقات جشن صعود بگیریم.

در لیگ یک  17 رقیب سخت داریم

وی در مورد بازی روز دوشنبه تیمش با نود ارومیه گفت: ما در لیگ یک  17 رقیب سخت داریم و همه شان هم قابل احترام هستند. شما نمی توانید هیچ نتیجه ای را در لیگ یک پیش بینی کنید. همین نود ارومیه هفته گذشته در بوشهر یک بازی خوب مقابل شاهینی انجام داد که دو بازی گذشته خود را در خارج بوشهر با برد پشت سر گذاشته بود. خود گل ریحان یقه تمام تیم های بالای جدول را گرفته بود. یا تیمی مثل خوشه طلایی می آید و در تهران باخت یک بر صفر مقابل هوادار را با پیروزی سه بر یک به پایان می رساند. به همین دلیل نمی توان از قبل تیمی را در لیگ یک برنده بدانیم. همه تیم ها سخت تلاش می کنند تا از نام و اعتبار خود دفاع کنند. نود تیم شایسته و دونده ای است و ما هم تلاش خودمان را می کنیم تا روند خوب مان را ادامه دهیم.

امتیازات در لیگ یک خیلی نزدیک است

امتیازات خیلی نزدیک است. آستارا تا سه هفته پیش صدرنشین لیگ بود اما در چند بازی نتیجه خوب نگرفت و متاسفانه پنج شش رده در جدول سقوط کرد. اما همین تیم همچنان شانس صعود دارد. در چنین شرایطی برای تیم های هفتم تا هشتم به بالا شانس صعود قائل باشیم.

شرایط سخت افزاری لیگ یک بسیار بد است

ما در نیم فصل اول از بحث داوری و سخت افزاری خیلی ضربه دیدیم. در خود کرمان که از خیلی از جاهای دیگر یک سر و گردن بالاتر است هم آن کیفیت لازم را نمی بینیم. در برخی از شهرستان ها هم که اوضاع بسیار بدتر است. اهواز در حالی که یکی از قطب های فوتبال ایران است اما ورزشگاه تختی این شهر متاسفانه از کیفیت لازم برخوردار نیست. در برخی از شهرها هم که چمن مصنوعی است و کیفیت خوبی ندارد. در نیم فصل دوم اما با توجه به شرایط فصلی، تیم ما و دیگر تیم ها وضعیت بهتری داشته اند.

در نیم فصل اول از داوری خیلی ضرر کردیم

ما به خصوص نیمه اول نیم فصل اول از داوری خیلی ضرر کردیم. امتیازات حساسی را از دست دادیم. رفته رفته داوری ها بهتر شده و طی چند هفته اخیر داورها اشتباهاتی داشتند که می توان از آن به عنوان جزئی از فوتبال یاد کرد. ولی برای من سخت است که قبول کنم در ده هفته ابتدایی فصل اشتباهات داوری، جزئی از داوری بود. الان اما داوران آمادگی ذهنی خوبی دارند. البته باید از داوران هم نسبت به بضاعت شان انتظار داشت. کمیته داوران، فدراسیون و دپارتمان داوری باید آموزش های لازم و شرایط مالی را مهیا کنند و سپس از داوران انتظار داشته باشند. مثل این است که به من مربی همه چیز بدهی اما زمین بازی ندهی! البته در بعضی از جاها اشتباهات یک مقدار مساله ساز است.

تیم ها شانه به شانه در جدول پیش می روند

ما نباید به این سمت برویم. با توجه به اینکه بازی ها رفته رفته حساس تر می شود انتظارمان این است که کمیته داوران از داورانی استفاده کند که ضریب اشتباهاتشان پایین است. تا به این ترتیب خدای نکرده تیمی از داوری ضرر جبران ناپذیری نبیند. تیم مس سال گذشته با تفاضل گل نتوانست صعود کند و این نشان می دهد که رقابت ها چقدر نزدیک است. امسال هم تیم ها شانه به شانه در جدول پیش می روند.

ورزشگاه جدید کرمان سال آینده قابل بازی خواهد بود

تیم مس ر تلاش می کند که زیرساخت های خود را بهتر کند. طبق شنیده هایم ظاهرا این تیم زیرساخت های لازم را ندارد اما در تلاش هستند که این نواقص را رفع کنند. اما سازمان مس این توانایی را دارد که مثل جاهای دیگر که به کشور کمک می کند در ورزش و به ویژه فوتبال هم به توسعه زیرساخت ها کمک کند. البته در حال حاضر یک ورزشگاه بسیار خوب در کرمان در حال احداث است؛ انشالله این ورزشگاه ظرف چند ماه آینده تکمیل می شود و سال آینده می توانیم از آن استفاده کنیم.

تفاوت لیگ برتر و لیگ دسته یک خیلی زیاد است

تفاوت بین لیگ برتر و لیگ دسته یک خیلی زیاد است. در بخش سخت افزاری که اصلا این دو لیگ قابل قیاس نیست؛ به لحاظ اسکان، شرایط پروازی و اختصاص زمان طولانی به تردد تیم ها و زمین های مسابقه تفاوت زیاد است. در زمینه فنی هم ذهنیت ها در لیگ یک بسیار متفاوت است. ذهنیت بازیکنان در لیگ برتر نسبت به لیگ یک بسیار متفاوت تر و بالاتر است.

کشورهای عربی آرام آرام دارند عقب می کشند

فوتبال ایران در کنار غنای تکنیکی که دارد به لحاظ فیزیکی تیم قوی در آسیا بوده است. وقتی بازی ها متمرکز شده و به صورت فشرده برگزار می شود کشورهای عربی آرام آرام دارند عقب می کشند. همین بازی فولاد و النصر را که می دیدم، فولاد با وجود بازی بهتر و داشتن موقعیت های بیشتر به تجربه تیم حریف باخت. یا حتی می توانم به تراکتور اشاره کنم. استقلال و پرسپولیس هم زیبا و چشم نواز بازی می کنند. تفکرات جوانی به تیم ها تزریق می شود. میانگین سنی چهار سرمربی نمایندگان ایران را اگر بررسی کنیم، یک عددی حدود 40 به دست می آید که خیلی خوب است.

هواداران مس مراقب حاشیه سازان باشند

خواهش من از مردم کرمان که تا الان حمایت کردند این است که حمایت خود را ادامه دهند. خدا را شکر آنها امیدوار شده اند که مس آرزوی شان را که صعود به لیگ برتر است برآورده کند. جایگاه مس در لیگ دسته یک نیست؛ به نظر من باید جایگاه این تیم لیگ برتر با نگاه آسیایی باشد. شاید دوستانی خواسته یا ناخواسته به گونه ای نشان می دهند که گویا راضی به صعود مس نیستند. هواداران عزیز باید این افراد را شناسایی و پالایش کنند. بسیاری از این افراد خواسته های شخصی دارند. الان موقع این نیست که با مطرح کردن برخی مسائل تیشه به ریشه مس بزنند. بنشینند تا مس نتیجه بگیرند و سپس خواسته هایش شخصی شان را مطرح کنند. امیدوارم هواداران به گوش باشند و نباید اجازه بدهند کسانی که سال های گذشته نیز در عدم نتیجه گیری مس تاثیر داشتند در این فصل هم که شرایط در حال مهیا شدن است، به تیم ضربه بزنند.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا