شماره‌ی خبر : ‌76185 | تعداد بازدید : 744
جمعه 6 فروردین ماه 1400 ساعت 17:08

12 ماه روی خط باشگاه صنعت مس کرمان/روز به روز سال 99 با اتفاقات نارنجی مس کرمان

پرونده اتفاقات سال 1399 نیز با همه تلخی ها و شیرینی های خود برای باشگاه مس کرمان بسته شد و از این سال نیز فقط خاطره ای باقی ماند که مرور آن می تواند کلی ماجراهای جالب را برای مخاطبان این باشگاه تداعی کند.

12 ماه روی خط باشگاه صنعت مس کرمان/روز به روز سال 99 با اتفاقات نارنجی مس کرمان

پرونده اتفاقات سال 1399 نیز با همه تلخی ها و شیرینی های خود برای باشگاه مس کرمان بسته شد و از این سال نیز فقط خاطره ای باقی ماند که مرور آن می تواند کلی ماجراهای جالب را برای مخاطبان این باشگاه تداعی کند.

فروردین:

_ سال 1399 در حالی تحویل شد که فضای عمومی کشور از جمله ورزش و فوتبال نیز کاملا تحت تاثیر موضوعی جدید قرار گرفته بود به نام ویروس کرونا... از همین رو بود که فروردین سال 99 به عجیب ترین شکل ممکن آغاز شد و در مهمترین اتفاق، بازی های تیم فوتبال مس کرمان در لیگ یک در حالی به دلیل کرونا تعطیل شد که تیم فوتبال مس کرمان در ماه های منتهی به فروردین، با یک اوج گیری فوق العاده و جالب توجه، خود را از میانه جدول کاملا به جمع مدعیان صعود چسبانده بود اما با تعطیلی بازی های لیگ یک سرنوشت این تیم نیز در بازی های لیگ یک کاملا در هاله ای از ابهام فرو رفته بود.

_در حالی که تمامی رقابت های ورزشی تیم های باشگاه مس تعطیل شده بود، در ابتدای فروردین ماه تمرکز باشگاه مس کرمان بر انجام کارهای عام المنفعه از جمله شرکت در مبارزه با ویروس کرونا با تجهیزات این باشگاه و همچنین حضور در کمک رسانی به سیل زدگان جنوب استان قرار گرفته بود.

_ در 20 فروردین ماه سال 99 بود که با تصمیم فدراسیون بسکتبال لیگ برتر این رشته ورزشی رسما نیمه کاره اعلام شد و بر این اساس تیم بسکتبال مس کرمان نیز که اولین سال حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کرد و یک بازی باقی مانده در این رقابت ها داشت، در نهایت با قرار گرفتن در رده یازدهم جدول چهارده تیمی رقابت ها، به کار خود پایان داد.

_در روز 23 فروردین ماه یکی از بهترین روزهای باشگاه مس کرمان رقم خورد جایی که فدراسیون هندبال کشورمان با اعلام رسمی نیمه کار ماندن مسابقات لیگ برتر، تیم هندبال مس کرمان که با رکورد صدرصد پیروزی، با اختلاف بسیار نسبت به رقیبانش در صدر جدول رقابت ها قرار داشت رسما به عنوان قهرمان لیگ برتر معرفی شد تا یکی از بزرگترین افتخارات تاریخ باشگاه مس کرمان توسط تیم هندبال آن در سال 99 رقم بخورد.

اردیبهشت:

_ اردیبهشت 1399 با تعطیلی مطلق رویدادهای ورزشی و مسابقات همراه بود و در این ماه از سال مهمترین اتفاق ورزشی کشور نه در زمین مسابقات که در پشت میزهای تصمیم گیری برای تصمیم گیری در رابطه با ادامه یا عدم ادامه مسابقات به خصوص فوتبال کشور بود که در نهایت در روزهای آخرین اردیبهشت ماه مقرر گردید مسابقات فوتبال کشور در لیگ های مختلف با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردد.

_ در آخرین روز از اردیبهشت ماه این سال بود که اعضای تیم فوتبال مس کرمان بعد از گذشت نزدیک به سه ماه مجددا گرد هم جمع شدند تا نبض فوتبال مس شروع به زدن کند و کار خود را با انجام آزمایش کرونا برای شروع تمرینات آغاز کردند.

خرداد:

_ در ابتدای خرداد ماه انتشار تصاویر صندلی گذاری ورزشگاه اختصاصی مس کرمان موجب افزایش دلگرمی هواداران این تیم برای تکمیل ساخت این پروژه بزرگ گردید.

_ از روز پنجم خرداد بود که با منفی شدن تست کرونا اعضای تیم فوتبال مس کرمان، تمرینات این تیم برای ادامه بازی های خود در لیگ یک نیز رسما استارت خورد تا هیجان فوتبالی به جمع تیم مس بازگردد.

_ در همین ماه تیم هندبال مس کرمان نیز فعالیت خود را در بازار نقل و انتقالات آغاز کرد تا مشخص کند عزم این تیم برای ادامه حضور پرقدرت در رقابت های لیگ برتر هندبال کشور کاملا جزم است.

_ در روز 20 خرداد ماه با تصمیم فدراسیون تکواندو کشور نیز مسابقات لیگ برتر این رشته ورزشی نیز نیمه تمام اعلام شد و بر این اساس تیم تکواندو مس کرمان نیز در همین روز موفق به کسب عنوان سومی و جام برنزی رقابت های لیگ برتر تکواندو کشور شد که عنوانی بسیار ارزشمند برای باشگاه مس کرمان در سال گذشته محسوب می گردید.

تیر:

_ شروع تیر ماه با شروع تمرینات دیگر تیم فوتبال باشگاه مس کرمان یعنی تیم مس نوین در رقابت های لیگ دو همراه بود و این تیم فوتبال باشگاه مس نیز مجوز شروع تمرینات خود برای برگزاری بازی های پایانی خود در لیگ دسته دوم فوتبال کشور را دریافت کرد.

_ در روز دهم تیر ماه بود که تیم فوتبال مس کرمان پس از گذشت پنج ماه از تعطیلی مسابقات خود به دلیل شیوع کرونا، بازی های خود را از سر گرفت و در اولین مسابقه و در یک بازی بسیار حساس در کرمان و در روزی که دیگر تماشاگران حق ورود به ورزشگاه را نداشتند، برابر مس رفسنجان به تساوی بدون گل رسید.

_ در روز 17 تیر ماه مس در دومین بازی پس از تعطیلات بلند مدت خود در تهران به مصاف بادران رفت و با پیروزی 2بر1 برابر میزبان خود امیدهایش جهت صعود به لیگ برتر را پررنگ تر کرد. روز 22 تیر ماه نیز مس در کرمان به مصاف نود ارومیه رفت که این بازی نیز به تساوی بدون گل رسید. و در آخرین روز تیر ماه و در هوای به شدت گرم اهواز تیم فوتبال مس کرمان برابر استقلال خوزستان به پیروزی یک بر صفر رسید.

مرداد:

_ در ابتدای مرداد ماه سال 99 فدراسیون فوتبال رسما نیمه تمام ماندن مسابقات فوتبال پایه کشور را اعلام کرد و بر این اساس تیم های امید و جوانان مس کرمان با قرار گرفتن در رتبه پنجم مسابقات به کار خود پایان دادند. تیم نوجوانان مس کرمان نیز در حالی به رقابت های خود خاتمه داد که به جمع چهار تیم پایانی رقابت ها صعود کرده بود که بازی های دور نهایی لغو شد و تیم نونهالان نیز موفق شد از دور گروهی صعود و در نهایت در مرحله حذفی از گردونه رقابت ها کنار رود.

_ در روز دوم مرداد ماه نیز تیم مس نوین پس از پنج ماه به جریان مسابقات لیگ دسته دوم بازگشت و بازی های خود را با پیروزی دو بر یک برابر امید گناوه در کرمان آغاز کرد.

_ در روز چهارم مرداد ماه تیم مس در یک بازی عجیب و جنجالی موفق شد سپیدرود را در کرمان یک بر صفر شکست دهد تا همچنان در رتبه صعود جایگاه خود را حفظ کند. در 13 مرداد ماه بود که تیم فوتبال مس کرمان به تهران رفت و در بازی خود در این روز موفق شد نیروی زمینی را با نتیجه 2بر1 شکست دهد تا روند امتیاز گیری خوب این تیم بعد از تعطیلات کرونایی همچنان ادامه داشته باشد.

_ اما در 18 مرداد ماه بود که یکی از تلخ ترین و زهرآلودترین شب های سال برای مس کرمان رقم خورد و در شبی که مس می توانست حتی با یک تساوی برابر آلومینیوم اراک صعود خود را به لیگ برتر به نوعی قطعی کند، از آن شب های نحس بر سر مس کرمان آوار شد و این تیم بازی سرنوشت ساز خود را با یک گل به حریف خود باخت تا با وجود همه تلاش های هفته های قبل خود، با همین یک اشتباه رتبه صعود را از دست دهد و سرنوشت این کار را از دست خود خارج کند.

_ در روز 21 مرداد ماه بود که بازی های تیم فوتبال مس نوین در رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور با کسب 36 امتیاز و قرار گرفتن این تیم در رده هفتم جدول خود به اتمام رسید.

_ در شامگاه 27 مرداد ماه تیم فوتبال مس کرمان که با شکست هفته قبل در کرمان برابر آلومینیوم سرنوشت صعود را از دست خود خارج کرده بود در آخرین هفته از مسابقات در تبریز به مصاف تیم علم و ادب رفت و برای صعود نیاز به برد پرگل و توقف تیم آلومینیوم در بازی همزمان داشت. در حالی که از قبل مسابقه هفته آخر کاملا مشخص شده بود جریان بازی های هفته آخر از روال فوتبالی خود خارج شده است و بازیکنان تیم علم و ادب بنا به مسائل خود از سمت تیم آلومینیوم عدالت را در بازی رودرو برابر این تیم و مس رعایت نکرده اند، اما بهرشکل مس کرمان در این بازی با سه گل به پیروزی رسید اما به دلیل نتیجه بازی آلومینیوم در بازی همزمان، تیم مس برای صعود به لیگ برتر با امتیاز مساوی با تیم اراکی، تنها یک گل زده کم آورد تا با وجود همه تلاش های صادقانه و فوتبالی این تیم در هفته های گذشته، راه صعود مس کرمان در این روز به لیگ برتر با بن بست مواجه شود.

شهریور:

_ در شهریور تیم دو و میدانی مس کرمان با حضور در اولین مرحله از مسابقات قهرمانی کشور، اولین تیم باشگاه شد که مسابقات فصل جدید خود را در سال 99 رسما آغاز می کند.

_ در روز 18 شهریور ماه تیم فوتبال مس کرمان با وجود زخم بزرگی که از عدم صعود خود در فصل قبل بر تن داشت، بلافاصله کار خود را برای فصل جدید رقابت های لیگ یک استارت زد و در این روز رضا مهاجری را به عنوان سرمربی جدید فصل خود معرفی کرد.

_ در روز 21 شهریور ماه با اعلام فدارسیون کاراته کشورمان و با جمع بندی امتیازات لیگ کاراته وان در سال 98 تیم کاراته مس کرمان رسما به عنوان قهرمان لیگ کاراته وان کشور معرفی شد تا ویترین افتخارات باشگاه مس در این سال کامل تر گردد.

_ در روزهای منتهی به اواخر شهریور بود که مس کرمان با سبد خرید خود به بازار نقل و انتقالات فوتبال کشور رفت و در حالی که بسیاری از بازیکنان فصل قبل مس کرمان راهی تیم های لیگ برتری شده بودند، مس کرمان با چهره و نام های جدید مشغول پر کردن لیست فصل جدید خود بود.

_ از روز 30 شهریور ماه بود که تیم فوتبال مس کرمان نیز تمرینات خود را برای فصل جدید رقابت های خود استارت زد آن هم در حالی که فعالیت این تیم در نقل و انتقالات همچنان با شدت در جریان بود.

مهر:

_ در ابتدای مهر ماه تیم دوچرخه سواری مس کرمان در بخش جاده و با پایان دو مرحله از مسابقات خود در جایگاه سومی لیگ برتر قرار گرفت و جام برنزی این مسابقات را از آن خود کرد.

_ در روز 12 مهر ماه و با اتمام مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور، دونده های مس کرمان در حالی که در بسیاری از مواد این مسابقات شرکت کننده نداشتند و تنها در برخی مواد این مسابقات شرکت کرده بودند، با کسب رکوردها و امتیازاتی عالی در مجموع مسابقات عنوان چهارمی رقابت های قهرمانی کشور را از آن خود کردند.

_ در 19 مهر ماه بود که اتفاقی مهم و قابل توجه در تیم فوتبال مس نوین رخ داد و فرزاد حسین خانی چهره نام دار فوتبال کرمان و باشگاه مس در اولین تجربه سرمربیگری خود به طور رسمی، به عنوان سرمربی این تیم در بازی های لیگ دو معرفی شد.

_ در روز 20 مهر ماه بود که مسابقات لیگ برتر هندبال کشور نیز برای تیم مس کرمان آغاز شد تا هندبالیست های مس نیز در سال 99 رقابت های خود را رسما آغاز کنند. بازی هایی که در این فصل به صورت متمرکز در تهران برگزار می شد.

آبان:

_ از روز 20 آبان ماه بود که تیم فوتبال بسکتبال مس کرمان نیز بازی های خود را در لیگ برتر بسکتبال کشور به شکلی متمرکز در تهران آغاز کرد تا این تیم باشگاه مس کرمان نیز بازی های خود را در سال 99 استارت بزند.

_ در روز 22 آبان ماه با تصمیم شرکت ملی صنایع مس ایران تغییرات مدیریتی در باشگاه مس کرمان صورت گرفت و با تشکر از زحمات آقای محمود محمودی نیا به عنوان مدیرعامل باشگاه مس کرمان، آقای علی رمضانی به عنوان سرپرست باشگاه مس کرمان در این روز معرفی گردید.

_ در روز 27 آبان ماه تیم دوچرخه سواری مس کرمان که پیش از این در رده سوم ماده جاده لیگ برتر کشور قرار گرفته بود در این روز در بخش پیست نیز به کار خود پایان داد و در رده چهارم مسابقات لیگ برتر قرار گرفت.

آذر:

_ از روز دوم آذر ماه فصل جدید رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور برای مس کرمان استارت خورد تا تیم رضا مهاجری پس از هفته ها اردوهای آماده سازی و حضور در نقل و انتقالات، کار خود را رسما از بازی در کرج و با تساوی یک بر یک برابر گل ریحان آغاز کند.

_ در روز 9/9/99 تیم مس کرمان اولین پیروزی فصل 99 خود را در هفته دوم کسب کرد و موفق شد یک بر صفر شاهین را در کرمان شکست دهد. در روز 15 آذر ماه مس به اولین پیروزی خارج از خانه خود در این فصل نیز دست یافت و با یک گل شهرداری آستارا را در رشت شکست داد که نکته تلخ این بازی مصدومیت شدید مهدی عسگری و اتمام بازی های او برای مس کرمان در این فصل بود. در روز بیستم همین ماه زنگ خطر برای مس کرمان با شکست دو بر صفر در زمین خودش به صدا درآمد. اما در روز 26 مرداد ماه مس در کرمان شکست هفته قبل را با پیروزی یک بر صفر برابر نود جبران کرد تا بالای جدولی باقی بماند.

_ تیم فوتبال مس نوین نیز با چهره نوین خود رقابت های فصل جدید لیگ دسته دوم فوتبال کشور را در سال 99 از روز 30 آذر ماه و با بازی در کرمان برابر تیم سپیدرود آغاز کرد.

دی:

_مس در روز دوم دی ماه در حالی در ساوه برابر خوشه طلایی به میدان رفت که این بازی کاملا تحت تاثیر وضعیت چمن این ورزشگاه قرار گرفت و چمن ورزشگاه شهر ساوه که با عذرخواهی رسمی مقامات سازمان لیگ برای این بازی نیز همراه بود یک رسوایی کامل در لیگ یک به شمار می رفت. این بازی در حالی به تساوی بدون گل رسید که محمود شفیعی با مصدومیت در این بازی به طور کامل فصل را برای مس کرمان از دست داد.

_ از روز چهارم دی ماه بود که تیم تیراندازی با کمان دختران مس کرمان نیز رقابت های خود را در فصل جدید لیگ برتر کشور آغاز کرد.

_ در روز هشتم دی ماه رقابت های لیگ مجازی کاتا کشور با قهرمانی تیم نونهالان مس کرمان و نایب قهرمانی تیم های نوجوانان و جوانان برای باشگاه مس کرمان به اتمام رسید.

_ در همین روز تیم فوتبال مس کرمان در بازی هفتم این فصل خود در رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور به مصاف تیم چوکا رفت و این تیم را با یک گل شکست داد تا روند بالانشینی خود در این فصل را ادامه دهد.  در روز 15 دی ماه بود که تیم مس کرمان در شیراز به مصاف قشقایی رفت و برابر این تیم به تساوی یک بر یک رسید.

_ در 15 دی ماه نیز با انجام بازی هفته اول تیم امیدهای مس کرمان، رقابت های فوتبال برای تیم های پایه باشگاه مس کرمان در رده های سنی مختلف نیز رسما در سال 99 آغاز گردید.

_ در روز 16 دی ماه دور اول رقابت های لیگ برتر هندبال کشور برای تیم مس کرمان به اتمام رسید و این تیم با رکورد صد در صد پیروزی از این مرحله به دور بعد صعود کرد تا با این صعود مقتدرانه از گروه مرگ مسابقات، قدرت خود را بار دیگر به رخ هندبال کشور بکشد.

_ تیم تکواندو مس کرمان رقابت های خود را در فصل جدید رقابت های لیگ برتر از روز 19 دی ماه آغاز کرد که در همین روز موفق شد به جمع چهار تیم پایانی رقابت ها صعود کند. اما در روز 20 دی ماه یکی از شوکه کننده ترین و تلخ ترین خبرها برای باشگاه مس کرمان با درگذشت مربی تیم تکواندو مس به وقوع پیوست و متاسفانه آقای محمد بابادی در اثر سانحه تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد.

_ در روز 22 دی ماه تیم فوتبال مس کرمان موفق شد در زمین خود تیم پارس جم را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد تا با این پیروزی پس از 792 روز بر صدر جدول بازی های لیگ یک تکیه بزند و یکی از اتفاقات مهم امسال را برای خود رقم بزند.

_ تیم فوتسال دختران مس کرمان نیز از روز 26 دی ماه رقابت های فصل جدید خود در لیگ برتر فوتسال بانوان کشور را رسما استارت زدند.

_ در آخرین روز دی ماه نیز تیم فوتبال مس کرمان در اهواز برابر استقلال ملاثانی با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

بهمن:

_ بهمن ماه با پیروزی شیرین مس کرمان در بازی لیگ یک این تیم برابر آرمان گهر سیرجان آغاز شد و در روز 6 بهمن مس موفق شد در کرمان این سه امتیاز را به حساب خود بریزد.

_ اما از روز دوازدهم بهمن بود که با شروع مسابقات مرحله دوم و نهایی لیگ برتر هندبال کشور، چالشی بزرگ میان باشگاه مس کرمان و فدراسیون هندبال در گرفت جایی که بازیکنان هندبال مس به شکلی عجیب از بازی محروم می شدند و چالش تست های عجیب کرونایی میان باشگاه مس و فدراسیون هندبال موجب نزاعی سخت شد. در نهایت تیم هندبال مس کرمان با شروع دور دوم مسابقات لیگ برتر با تصمیم فدراسیون نتوانست در بسیاری از بازی های خود از تیم کاملش بهره ببرد که جای تعجب بسیار داشت.

_ در روز 13 بهمن ماه بود که مس در تهران با نتیجه دو بر یک مغلوب بادران شد اما در روز 19 بهمن با پیروزی یک بر صفر برابر ملوان در کرمان بازهم خود را به صدر جدول بازگرداند. در روز 25 بهمن نیز مس در بابل برابر رایکا به مساوی بدون گل رسید.

_ در روز 29 بهمن و در حالی که تیم هندبال مس کرمان با انواع و اقسام تصمیمات عجیب روبرو شده بود، در نهایت در آخرین بازی این فصل لیگ برتر خود، در حالی که برای تکرار قهرمانی نیاز به پیروزی با اختلاف چهار گل در بازی برابر کازرون داشت در نهایت شکست خود تا با کسب نایب قهرمانی در لیگ برتر به کار خود خاتمه دهد.

اسفند:

_ روز اول اسفند با پیروزی دو بر صفر مس کرمان برابر خیبر خرم آباد در کرمان آغاز شد.

_ در روز اول اسفند ماه تیم تیراندازی با کمان دختران مس کرمان نیز با قرار گرفتن در جایگاه دوم بخش کامپوند، به نایب قهرمانی در این فصل از مسابقات رسید.

_ در روز دوم اسفند ماه نیز تیم تکواندو مس کرمان به کار خود در رقابت های لیگ برتر این فصل پایان داد و در جایگاه سومی رقابت ها ایستاد.

_ در روز دوازدهم اسفند مس در ادامه بازی های لیگ یک خود در تهران برابر هوادار به تساوی بدون گل رسید اما در روز 17 اسفند و در آخرین بازی خود در نیم فصل اول لیگ یک در کرمان ناباورانه با نتیجه یک بر صفر مغلوب استقلال خوزستان شد.

_ در روز سیزدهم اسفند ماه تیم بسکتبال مس کرمان به بازی های دور اول گروهی خود در مسابقات لیگ برتر خاتمه داد و موفق شد با قرار گرفتن در جمع چهار تیم اول گروه خود به دور پلی آف صعود کند.

_ در روز 21 اسفند ماه و در ادامه رقابت های جام حذفی، تیم فوتبال مس کرمان یکی از کارهای بزرگ این فصل خود را انجام داد و با معرفی چند چهره آینده دار از تیم های پایه خود هرچند برابر گل گهر در سیرجان شکست خورد اما یکی از بهترین روزهای فوتبال تیم مس در سال 99 را با امیدواری محض به معرفی چند چهره آینده دار ساخت.

_ در روز 22 اسفند نیز تیم پرسپولیس پس از سال ها برای بازی به شهر کرمان آمد و در بازی جام حذفی برابر مس نوین به میدان رفت تا تیم شایسته مس نوین نیز هرچند در این بازی شکست بخورد اما فوتبال جذاب این تیم با چهره های کرمانی خود، تشیوق فوتبال ایران را به همراه داشته باشد.

_ در روز 24 اسفند ماه تیم بسکتبال مس کرمان با شکست در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ برتر به بازی های خود در این فصل خاتمه داد.

_ و در نهایت در روز 27 اسفند بود که تیم فوتبال مس کرمان با پیروزی قاطع 5بر1 برابر گل ریحان آخرین روزهای سال 99 را برای باشگاه مس کرمان با صدرنشینی در لیگ یک تبدیل به روزهایی شیرین ساخت تا این تیم با امیدواری محض سال 1400 را آغاز کند به این امید که تک به تک روزهای این سال پر از شیرینی برای باشگاه مس کرمان باشد.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا