شماره‌ی خبر : ‌696 | تعداد بازدید : 3287
شنبه 4 اردیبهشت ماه 1395 ساعت 11:24

دقیقی: جانمان را برای صعود مس می‌دهیم

بازیکنان این تیم که همه‌شان پای آبرو و اعتبارشان در فوتبال ایران وسط است، از هیچ چیز دریغ نمیکنند و حتی جانشان را هم بابت صعود در وسط زمین این چهار ماراتن بر کف دست خواهند گذاشت.

دقیقی: جانمان را برای صعود مس می‌دهیم

سعید دقیقی یکی از سرشناس‌ترین مهاجمان سال‌های اخیر فوتبال ایران بوده است که در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ یک این فصل به کرمان آمد تا در جمع مسی‌های شهر کرمان توپ بزند. او در گفتگوی مفصلی که با نشریه استقامت انجام داده است بیشتر پیرامون وضعیت حضورش در این تیم و چهار بازی حساس مس در پایان فصل می‌گوید.

با اینکه در نیم فصل خبر پیوستنش به یکی از تیمهای لیگبرتری قطعی به گوش میرسید، تصمیمش را عوض کرد تا اینبار در لیگیک نارنجیپوش شود.

سعید دقیقی که نیم فصل اول را در تیم گسترش فولاد با موفقیت سپری نکرد و بیشتر درگیر پایان خدمت سربازیاش بود، تصمیم گرفت تا نیم فصل دوم را در لیگ یک و تیم صنعت مس کرمان تجربه کند.

دقیقی که از هفته دوم نیم فصل دوم به نارنجیها پیوست از همان ابتدا نشان داد که یک مهاجم شش دانگ است، و گلزنی در چهار بازی ابتدایی حضورش ثبات و گواه این ادعاست. هرچند در مقطعی شانس با او یار نبود و توپهای ساده و صد در صدی را به گل تبدیل نکرد که شاید دلیلش استرس و یا هرچیز دیگری بوده، اما همین که یک مهاجم برای خودش خلق موقعیت میکند نشان از کارایی فنی او دارد.

با وی که به شدت خانواده دوست و پدر دو فرزند دختر هم میباشد به گپ و گفت نشستیم و پیرامون چرایی پیوستنش به تیم مس و اوضاع فعلی تیم هم صحبت شدیم.


اولین خبری که مبنی بر آمدنت به استان کرمان منتشر شد، به زمانی برمیگردد که تیم مس سرچشمه لیگبرتری به لیگبرتر صعود کرده بود و شما با حسین منصوری مدیرعامل باشگاه در دانشگاه تبریز همکلاس بودید و از همین رو پیشبینی میشد شما به خاطر رفاقت با ایشان به تیم مس سرچشمه بپیوندی که هیچوقت این اتفاق نیفتاد...
آقای منصوری از دوستان بسیار خوب بنده هستند و افتخار دارم که با ایشان در یک کلاس تا مقطع کارشناسی ارشد همکلاس بودهایم. اما درباره این پیشنهاد باید عرض کنم که این مساله صحت دارد و ایشان این پیشنهاد را به بنده دادند اما در آن برهه شرایط تیم تراکتورسازی، سایپا، استقلال اهواز و ... قایل قیاس با مس سرچشمه نبود و از همین من از آقای منصوری عذرخواهی کردم.


اما در آن زمان مطرح شد که شما به خاطر ادامه تحصیل و عدم انتقالی دانشگاه به مس سرچشمه نیامدید...
خب این هم یک دلیل بسیار مهم بود برای انتخاب تراکتورسازی، در همان زمان هم خود آقای منصوری هر هفته از کرمان برای شرکت در کلاسها به تبریز میآمدند و برمیگشتند و این کار برای من غیرممکن بود چراکه ساعات تمرین تیم و کلاس و دوپروازه بودن مسیر این اجازه را به من نمیداد که هم در تمرین باشم و هم در کلاس درس! و شاید باور نکنید که در مقطعی تیم استقلال در به در دنبال من بود که استقلالی شوم اما به خاطر ادامه تحصیلم در تبریز در تراکتور ماندم و قید استقلال رفتن را هم زدم.


آرزوی هربازیکنی پوشیدن لباس یکی از دو تیم پایتخت است، فکر نمیکنی اشتباه کردی؟
اصلا، پدر و مادر من فرهنگی هستند و من در زندگیام درس را اولویت اولم قرار دادم و فوتبال اولویت دوم من است که خداروشکر تا به امروز هم درس را ادامه دادهام و هم فوتبال را، هرچند شاید در برخی مواقع درس خواندنم مانع پیشرفت فوتبالیام شده اما اصلا از این بابت ناراحت نیستم چراکه خوشحالم که یک فوتبالیست تحصیل کرده هستم.


در زمان سرمربیگری مجتبی تقوی در مس کرمان هم شایعاتی مبنی بر آمدنت به تیم مس و کرمان شنیده شد، آیا این شایعات صحت داشتند؟
بحث پیوستن من به تیم مس ید طولایی دارد و ابتدا زمانی که آقای کاظمی سرمربی مس بودند، خواستند من با 20 سال سن از صباباطری به کرمان بیایم و با مس قرارداد ببیندم، اما به دلیل مشکلات خانوادگی و بحث تحصیلم، خانواده صلاح دیدند که این انتقال صورت نگیرد و من تحصیلم را اولویت قرار دهم. و دومین مرتبه هم، همانطور که گفتید در آن مقطع آقای شهبازی با من مذاکره کردند ولی قسمت نبود در خدمت مس باشم.


بر سر مسایل مالی به مشکل خوردید؟
بهتر است در اینباره صحبت نکنیم. در آن زمان تراکتورسازی وضعیت متفاوتتری داشت و تیم خوبی را هم جمع کرده بود و فکر کردم که با این تیم میتوانم بیشتر موفق باشم.


و دقیقا در همان سال هم بود که تراکتورسازی و تیم مس به فینال جام حذفی رسیدند و با گلزنی شما قرمزپوشان تبریزی در کرمان قهرمان شدند و تلخترین روز فوتبال مس رقم خورد، فکر میکردی روزی به تیمی بیایی که خودت روزی کامش را تلخ کردهای؟
ببینید، ذات فوتبال همین است. من آن روز لباس تیم تراکتورسازی به تنم بود و از دل و جان مایه گذاشتم و امروز لباس مس به تن دارم و از هیچ چیز کم نخواهم گذاشت. و یکی از زیباییهای فوتبال همین است که این اتفاقات را رقم میزند. هرچند باید این را هم اعتراف کنم که آن بازی یکی از سختترین بازیهای دوران بازیکنی من بود و نه تنها بنده بلکه کل مجموعه تیم فشار زیادی را تحمل میکردند، و واقعا برای این بازی استرس زیادی را متحمل شده بودیم.


و اگر مس آن فینال را میبرد شاید در عدم سقوطش به لیگیک تاثیر داشت، قبول داری؟
شاید همینطور باشد که شما میگویید، چراکه آنوقت کلا شرایط برای مس فرق میکرد.


بگذریم، چی شد که در این مقطع که تیم در لیگ یک بود و شما چند پیشنهاد لیگبرتری داشتی تصمیم گرفتی به مس بیایی؟
همانطور که گفتید من در نیم فصل که از گسترش فولاد جدا شدم از چند تیم لیگبرتری مثل ملوان، راهآهن، پدیده پیشنهاد جدی داشتم و حتی خود باشگاه گسترش فولاد نیز تمایل داشت که من ماندنی شوم. اما تصمیم داشتم به یک فضای دیگری جز لیگبرتر بیایم و استارت دوبارهای را در ادامه فوتبالم بزنم و از همین رو آقای آرتا منهاجی که سابقه بازی برای ایشان را داشتم با من تماس گرفتند و مس را پیشنهاد دادند و از آنجایی که مس رو همچنان یک باشگاه حرفهای و لیگ برتری میدانم و با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی شهر کرمان تصمیم گرفتم مس را مقصد بعدی خودم بدانم.


شاید شما اولین بازیکنی باشی که برای پیوستن به یک تیم، پیشه تاریخی و فرهنگی آن شهر را بررسی میکنی و در انتخابت تاثیر گذار است که جای تحسین دارد، اما خیلیها هم یکی از دلایل اصلی پیوستن سعید دقیقی به مس را قرارداد کلان او با نارنجیها میدانند، این مهم را تایید میکنی؟
قطعا مسایل مالی برای هر بازیکنی مهم است، به خصوص بازیکنی که روی بورس است و از چند تیم به خصوص تیمهای پایتخت پیشنهاد دارد. اما این را با صراحت میگویم و حاضرم با مدرک به اثبات برسانم که اگر بنده در همان تیم گسترش فولاد میماندم به مراتب قراردادم بیشتر از مس کرمان بود و دریافتی بیشتری داشتم. اما کرمان را انتخاب کردم که فضای دیگری را تجربه کنم و همانطور که گفتم برایم استارت دوبارهای باشد. ضمن اینکه واقعا مس یک باشگاه باشخصیت و حرفهای است و هرزمان که من با تیمهای دیگر رودروی مس قرار گرفتهام کل استرسی میشدند، چراکه نام مس در فوتبال ایران نام کوچکی نیست و خیلی از بازیکنان فوتبال ایران آرزوی پوشیدن پیراهن این باشگاه را دارند. و حتی همین امسال هم بازیکنانی که در این تیم حضور دارند اکثرا نه تنها در لیگبرتر بازی کردهاند و چهره لیگبرتریاند بلکه تجربه بازی در آسیا را دارند که این خودش مرا بیشتر وسوسه میکرد که مس را انتخاب کنم.


سعید دقیقی شروع استثنایی را با مس داشت و در چهاربازی ابتدایی چهار گل زد و حتی در برخی از بازیها گل برتری مس را زد، اما پس از آن افت کرد و دیگری خبری از شوق گلزنی نبود، دلیل خاصی داشت؟
تنها میتوانم بگویم اسیر بدشانسی شدم، منی که سختترین موقعیتها را به گل تبدیل کردم حتی برخی توپها را از خط شش قدم به بیرون زدم که شاید یکی از دلایلش میتواند استرس هم باشد. ولی عمدهاش همان بدشانسیای است که گریبانم را گرفت. هرچند یکی دو گلم را به خصوص در بازی ایرانجوان داوری به اشتباه قبول نکرد. ولی در مجموع امیدوارم در این چهار بازی باقیمانده مانند چهاربازی ابتدایی حضورم سنگ تمام بگذارم و جبران مافات کنم.


بعد از بازی گلگهر بود که وینگو بگوییچ رسما اخراج شد و جایش را به میثاقیان داد، این تغییر را چطور میبینی؟
من عامل تصمیم گیرندهای در باشگاه نبودم، اما واقعیت این است که ما در هشت بازی تنها هشت امتیاز گرفتیم و شاید اگر 3امتیاز بیشتر از دل این هشت بازی بیرون کشیده بودیم حتی الان به قهرمانی هم فکر میکردیم. اما درباره آمدن آقای میثاقیان باید عرض کنم این خیلی خوب است که مردم کرمان اینقدر اکبرآقا را دوست دارند و او را حمایت میکنند. حمایت از میثاقیان حمایت از تیم است و این مساله میتواند در این شرایط به تیم کمک فراوانی بکند. ضمن اینکه خود آقای میثاقیان به مردِ روزهای سخت و خروج از بحران معروف است و من فکر میکنم روزهای خوب در راه‌اند.


چهار بازی پیش رو دارید، چهار فینالی که میتواند حکم صعود یا عدم صعود تیم به لیگبرتر را داشته باشد. همهی ما میدانیم که کار آسانی پیش رو نیست، سعید دقیقی نه به عنوان بازیکن تیم بلکه به عنوان یک کارشناس فکر میکند مس به لیگبرتر صعود میکند؟
من نه به عنوان کارشناس، بلکه به عنوان همان بازیکن تیم مس که بار سنگینی بر دوش دارم و مسولیت سنگینی را بر روی شانه‌هایم احساس میکنم قول میدهم که اگر مانند این چندبازی اخیر مردم حضورشان در ورزشگاه پررنگتر شود و رسانه ها به حمایتشان ادامه دهند و مسوولین به ما بیشتر سر بزنند قطعا تیم مس کرمان به لیگبرتر صعود خواهدکرد.و شما مطمئن باشید که بازیکنان این تیم که همه‌شان پای آبرو و اعتبارشان در فوتبال ایران وسط است، از هیچ چیز دریغ نمیکنند و حتی جانشان را هم بابت صعود در وسط زمین این چهار ماراتن بر کف دست خواهند
گذاشت.


شنبه 4 اردیبهشت ماه 1395 ساعت 19:17
درود بر دقبقی با غیرت
شنبه 4 اردیبهشت ماه 1395 ساعت 21:27
بازیکنای مس بایدتواین 4بازی هرچه درتوان دارن بذارن مس بایدامسال لیگ برتری بشه به امیدخدا
پرسام امینی
1
6
شنبه 4 اردیبهشت ماه 1395 ساعت 22:48
بابت گزارش با یکی از بهترینهای مس کرمان به شخصه سپاسگزارم و در مورد صعود باید بگم کار به ظاهر ساده ست همه چیز دست خودمونه باید هر چهار بازی و ببریم و تمام اما بازیهای مس کرمان به مراتب سخت تر از مدعیان صعود مثل فجر و خونه به خونه ست .به عنوان هواداری که هیچوقت مس و تو بازیهای خونگی تنها نداشتم باید بگم کرمان به امید خدا و تلاش بچه ها لیگ برتری میشه شاید حتی به عنوان تیم دوم. به امید پیروزی مقابل نماینده آبادان.یا علی مدد
یکشنبه 5 اردیبهشت ماه 1395 ساعت 01:45
درود بر سعید دقیقی انشاالله با گلزنی همین بازیکن با غیرت مس کرمان موفق به صعود به لیگ برترمیشود البته با حمایتهای بیدریغ مردم و مسولین محترم
یکشنبه 5 اردیبهشت ماه 1395 ساعت 08:33
سعید بازیکن باهوش و فهمیده ایه و مطمینا در بازیهای باقیمانده نقش موثری داره منتظر گلزنی و موقعیت سازیهای سعید هستیم
یکشنبه 5 اردیبهشت ماه 1395 ساعت 12:53
سلام واقعا حیف شد قدر بعضی فرصتها رو ندونستیم سبک بازیهامون تکراری بود حالا تک امتیازهای به ظاهر ناچیز اینجا مهم شدن واقعا کار سخت شده نباید خودمون رو گول بزنیم امتیاز گرفتن از تیمهای پیش و رو کار راحتی نیست حالا توکل به خدا منتظر میمانیم اما مسوولین بدانند حق و جایگاه استان کرمان این نیست خواهشا قبل از بستن تیم نسبت به جذب بازیکن دقت کنن و بهترین تصمیم وانتخاب رو داشته باشن تا اینگونه اسیر نشیم
یکشنبه 5 اردیبهشت ماه 1395 ساعت 21:48
مس کولاک خواهدکرد
دوشنبه 6 اردیبهشت ماه 1395 ساعت 19:34
مس صعود نمیکنه، مطمئن باشید
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا