شماره‌ی خبر : ‌564 | تعداد بازدید : 2056
شنبه 15 اسفند ماه 1394 ساعت 13:15

بگوویچ: دربی هم برای ما یک فینال است

من به بازیکنان و کادرفنی تیمم اعلام کرده‌ام که تحت هیچ شرایطی به این مسایل توجه نکنند و تمام تمرکزشان بر روی این مساله باشد که بازی با مس رفسنجان یک فینال است.

بگوویچ: دربی هم برای ما یک فینال است

سرمربی تیم فوتبال مس کرمان در آستانه‌ی بازی حساس تیمش در دربی مسی‌های کرمان و دیدار برابر تیم سابق خود، در گفتگوی مفصلی که با نشریه‌ی استقامت انجام داد، بیشتر در رابطه با این بازی و شرایط کلی تیم خود به صحبت پرداخت.

پس از کسب چند نتیجه نامطلوب، در دو بازی اخیر یک برد شیرین مقابل تیم پارسه و یک تساوی خوب در تبریز مقابل تیم ماشین سازی کسب کردید، در ابتدا می‌خواهم بدانم در حال حاضر وضعیت تیم چطور است؟
همانطور که گفتید در برخی بازی‌ها با بدشانسی محض روبرو بودیم و متاسفانه نتایج دلخواهمان کسب نشد، اما خوشبختانه در بازی با پارسه بازیکنانم باهوش بازی کردند و به گفته‌ها و نکته‌های کادرفنی را در زمین مسابقه جامه عمل پوشاندند که نتیجه‌اش کسب سه امتیاز شیرین در خانه بود.

اما در باره بازی با تیم ماشین سازی باید عرض کنم، این بازی برایمان از اهمیت بالایی برخوردار بود. می‌دانستیم در این شهر با سردی هوا و جو حمایتی مردم از این تیم ریشه دار روبه رو هستیم؛ اما در هیچ کدام از دقایق بازی دست از تلاش برنداشتیم و با تمام وجود یک بازی هجومی را از خود ارایه دادیم. فکر می‌کنم جدای از اینکه برد حق تیم مس بود؛ اما کسب یک امتیاز آن‌هم از تیمی چون ماشین سازی که حتی هنوز جزو تیم‌های مدعی است، نتیجه بدی به شمار نمی‌رود.

اما در کل باید بگویم؛ کسب 4امتیاز از دو بازی و صعود به رده سوم جدول به بازیکنان تیمم این انگیزه را داده که تحت هیچ شرایطی نخواهند جایگاهشان را از دست بدهند.

روز دوشنبه بازی خیلی سختی دارید، بازی با تیم مس رفسنجان که دربی استان محسوب می‌شود...
مطمعن باشید ما این بازی را می‌بریم. یعنی باید ببریم و من این نکته را به بازیکنانم گفته‌ام که همه چیز دست شماست، و این شما هستید که آینده خودتان و تیم مس را می‌سازید. پس جوری بازی کنید، جوری تلاش کنید که سال‌ها بعد مردم کرمان از شما به نیکی نام ببرند.

البته بازی با مس رفسنجان اصلا بازی ساده‌ای نیست، حساسیت‌های بازی پلی‌آف سال قبل، کری‌خوانی قدمت‌دار بین اهالی فوتبال کرمان و رفسنجان و یا اصلا حضور شما که سال قبل سرمربی مس رفسنجان بودید در کرمان و حضور همشهری شما در تیم مس رفسنجان به جذابیت‌ها و استرس این بازی اضافه خواهد کرد، قبول دارید؟
قطعا قبول دارم، اما ما در نیم فصل به رفسنجان رفتیم و یک برد شیرین را کسب کردیم و فکر می‌کنم از نظر حواشی جو کاملا آرام شده است. و با وجود همه‌ی مسایلی که شما گفتید من به بازیکنان و کادرفنی تیمم اعلام کرده‌ام که تحت هیچ شرایطی به این مسایل توجه نکنند و تمام تمرکزشان بر روی این مساله باشد که بازی با مس رفسنجان یک فینال است و برای صعود به تک تک این امتیازات در روز آخر نیاز مبرم خواهیم داشت.

به قول شما ایرانی‌ها قطره قطره باید امتیاز جمع کنیم تا با دریایی از امتیاز راهی لیگ برتر شویم. و من باز هم حرف تکراری‌ام را می‌زنم که ما بایستی به هر مسابقه‌مان به چشم یک فینال نگاه کنیم. باید باور کنیم که لیگ‌یک کاملا متفاوت است و شاید در پایان راه حتی تفاضل گل هم در سرنوشت یکسال زحمت یک تیم و مردم آن شهر تاثیرگذار باشد. و با همین روحیه به مصاف تیم مس رفسنجان خواهیم رفت و قطعا پیروز خواهیم شد.

با توجه به اینکه دوسال سرمربی مس رفسنجان بودید آیا شناخت کافی از این تیم دارید؟
قطعا شناخت بالایی از این تیم دارم، نه به این خاطر که دوسال سرمربی‌ مس رفسنجان بودم چراکه بازیکنان بسیاری از این تیم رفته‌اند و بازیکنانی جایگزین شده‌اند اما خوشبختانه دوبازی مهم داخل و خارج از خانه را از این تیم دیده‌ و آنالیز کرده‌ایم. و به خوبی نقاط ضعف و قوت این تیم را شناخته‌ایم و تا روز بازی قطعا سعی خواهیم کرد که با ارایه یک تاکیتک هجومی و هوشمندانه از این شناخت نهایت بهره را ببریم.

در هفته‌های اخیر بارها به عدم کیفیت زمین چمن استادیوم باهنر انتقاد داشته‌اید، فکر می‌کنید آیا این مساله در بازی با مس رفسنجان هم تاثیرگذار خواهد بود؟
این مساله را فقط من تایید نمی‌کنم، بلکه بازیکنان تیم هم از بی‌کیفیتی زمین ورزشگاه ناراضی‌ هستند. شما ببینید؛ تیم مس در برخی بازی‌های خارج از خانه خیلی بهتر فوتبال بازی می‌کند و نتیجه می‌گیرد. مطمعن باشید دلیلش کیفیت مطلوب زمین مسابقه است اما در کرمان ما همیشه با این بحران روبه‌رو بوده‌ایم که روز بازی نتوانسته‌ایم برنامه‌هایمان را به خوبی روی زمین پیاده‌ کنیم. و حتی مجبوریم در خیلی از موارد قید بازی هجومی را هم بزنیم.

البته من بعد از بازی پارسه هنوز زمین را ندیده‌ام و امیدوارم روز دوشنبه چهره‌ی دیگری از زمین چمن استادیوم باهنر را مشاهده کنیم.

آقای بگوویچ؛ اگر اجازه دهید در آستانه‌ی عید باستانی نوروز چند سوال شخصی هم بپرسم، آیا از نوروز چیزی می‌دانید؟
من سیزده سال است که در ایران زندگی می‌کنم و عید نوروز را خیلی خوب می‌شناسم و حتی جالب است بدانید که می‌دانم همه‌ی ایرانی‌ها سفره هفت سین پهن می‌کنند و موقع تحویل سال آرزو می‌کنند. و من از همین‌جا می‌خواهم به همه‌ی کرمانی‌ها و ایرانی‌ها علاوه براینکه نوروز را تبریک می‌گویم، به آنها اعلام کنم که تاریخ بی‌نظیری دارند که نشان دهنده‌ کهن‌سالی کشورشان می‌باشد و این بسیار ارزشمند است.

شما آشپزی هم بلدید؟
آشپزی را خیلی خیلی خوب بلدم و باید بدانید که غذاهای دریایی را عالی درست می‌کنم.

معمولا روزهایتان در کرمان چگونه سپری می‌شود؟
بیشتر وقتم را برای طراحی تمرینات، دیدن بازی‌های سایر تیم‌ها و آنالیز آنها و تمرین تیم می‌گذرانم. در روزهایی هم که تمرین تیم تعطیل است سعی کرده‌ام به بازار قدیمی کرمان، حمام گنجعلی‌خان، باغ شاهزاده و بناهای تاریخی دیگر بروم و با تاریخ و تمدن کرمان بیشتر آشنا بشوم.

پانزدهم اسفندماه زادروز فرزاد حسینخانی کاپیتان تیم است، بازیکنی که شما امسال بارها در کنفرانس‌های مطبوعاتی از او تعریف کردید و حتی خواستید که کیروش اورا به تیم ملی فرا بخواند، در آستانه تولدش چه پیامی برای او دارید؟
ببینید؛ فرزاد یک شخصیت فوق‌العاده است. شخصیتی که این نوید را می‌دهد که تیم مس یک کاپیتان حرفه‌ای و یک رهبر واقعی را در اختیار دارد. و من اگر تعریفی از فرزاد کردم قطعا چیزهایی بوده که از او و در او دیده‌ام. می‌خواهم برای فرزاد عزیز در ابتدا آرزوی سلامتی کنم و امیدوارم که سال‌های سال در کنار خانواده‌اش و در کنار تیم مس روزهای خوب و خوشی را سپری کند. و از همین‌جا به فرزاد می‌گویم که اورا بسیار دوست دارم و فراموشش نمی‌کنم.

صحبت خاصی دارید؟
امیدوارم مردم در بازی‌های آینده ما را بیشتر حمایت کنند و با حضورشان در ورزشگاه به بازیکنان، کادرفنی، باشگاه و ... انگیزه دوچندان بدهند. و خیلی دوست دارم که استاندار کرمان را از نزدیک ببینم و خیلی دوست دارم که ایشان به ورزشگاه بیایند و بازی تیم را ببیند چراکه این تیم فقط متعلق به شرکت مس نیست و بلکه سرمایه اصلی ورزش استان است. و این را به جرات می‌گویم که حضور شخص اول استان انگیزه‌ی زیادی را به ما خواهد داد.

ما در تیم مس دور هم جمع شده‌ایم تا نارنجی‌ها بار دیگر به جایگاه اصلی شان که لیگ‌برتر است بازگردند. و من به نمایندگی از همه اعضای تیم قول می‌دهم که از هیچ تلاشی دست برنداریم و تا آخرین حد توان از دل و جان مایه بگذاریم. می‌خواهم از باشگاه و شرکت مس که به معنای واقعی پشت من و تیم بوده‌اند و در برابر حواشی و انتقادها سپر ما شده‌اند تشکر ویژه داشته باشم.


پرسام امینی
0
4
شنبه 15 اسفند ماه 1394 ساعت 15:27
خیلی مصاحبه جالبی بود،اون قسمتی که آقای بگوویچ گفتن در ایام تعطیلات به بازار قدیم و حمام گنجعلیخان،باغ شاهزاده ماهان و از دیگر بناهای تاریخی کرمان دیدن میکنند نظر من و جلب کرد،واقعا غیر از این باورپذیرنیست،تو شهر به این زیبایی و تاریخی باشی اما ازدیدنیهای زیبا و تاریخی دیدن نکنی،پیشاپیش نوروز باستانی و به همه هواداران خونگرم مس و مدیران و کادر فنی و زحمتکشان این تیم کرمانی شاد باش میگم.
یکشنبه 16 اسفند ماه 1394 ساعت 09:33
درووووووووووووووووووووووووووووود بر دلاوران تیم مس کرمان
دوشنبه 17 اسفند ماه 1394 ساعت 07:11
وینگو امروز میبا بترکونی
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو