شماره‌ی خبر : ‌326 | تعداد بازدید : 3552
دوشنبه 30 آذر ماه 1394 ساعت 12:10

شجاعی: نیم فصل دوم یک مصطفی شجاعی متفاوت خواهید دید

من بیش از آن که به آقای گلی لیگ فکر کنم به صعود تیم صنعت مس می اندیشم و فکر می کنم موفقیت تیم مهمتر از موفقیت های شخصی است و حتی اگر بازیکنی آقای گل شود اما تیم ما صعود نکند هیچ فایده ای برای بازیکن و تیم ندارد

شجاعی: نیم فصل دوم یک مصطفی شجاعی متفاوت خواهید دید

مهاجم تیم فوتبال مس کرمان که توقعات زیادی از وی بعد از بازگشتش به مس می‌رفت، با تنها یک گل زده نتوانست عملکرد خوبی از خود بر جای بگذارد. اما مصطفی شجاعی که همیشه بوی گل می‌دهد، در گفتگوی تفصیلی که با نشریه‌ی کرمان امروز انجام داده است، از وضعیت متفاوت خود در دور برگشت با پیراهن مس می‌گوید.

مصطفی شجاعی، مهاجم کرمانی تیم فوتبال سپاهان نوین یکی از عوامل اصلی موفقیت این تیم اصفهانی به صعود به لیگ برتر ایران بود اما مدیران وقت باشگاه سپاهان به دلیل حضور تیم اصلی این باشگاه در لیگ برتر تصمیم گرفتند تا امتیاز سپاهان نوین در لیگ برتر را به فولاد خوزستان بفروشند و با این اقدام خود باعث شدند تا از آن تیم مقتدر فقط خاطره ای در اذهان علاقه مندان فوتبال اصفهان و ایران باقی بماند و در گزارشی که چندی قبل عادل فردوسی پور مجری کرمانی برنامه ی نود روی آنتن این برنامه ی پربیننده برد، مشخص شد که از آن تیم فقط مصطفی شجاعی در سطح اول فوتبال کشور حضور دارد و علاوه بر انگیزه ها و تلاش های این بازیکن باید به نقش تیم صنعت مس، تیم سرزمین مادری شجاعی در این موفقیت نیز اشاره کرد.

چرا که شجاعی با پیوستن به تیم صنعت مس توانست خود را در لیگ برتر ایران به عنوان یک گل زن موفق معرفی کند و در فصل اول حضورش در تیم صنعت مس 5 گل و در فصل دوم 16 گل برای نارنجی پوشان کویر به ثمر رساند تا عنوان سوم آقای گلی لیگ برتر را نیز به خود اختصاص دهد.

مصطفی شجاعی که متولد هفتم فروردین ماه سال 62 شهر کرمان است به علت حضور خانواده اش در اصفهان، فوتبال خود را از تیم ذوب آهن آغاز کرد و سپس به سپاهان پیوست و سابقه ی بازی در تیم های فولاد و نطنز، پیکان تهران، صبای قم و صنعت مس کرمان را در کارنامه ی خود دارد.

در ابتدای فصل جاری به تیم صنعت مس کرمان پیوست تا شاید بتواند با گل زنی خود راه صعود کرمانی ها به لیگ برتر را هموار کند اما در نیم فصل اول این رقابت ها و به رغم تلاش های فراوان در امر گل زنی توفیق چندانی به دست نیاورد و تنها یک بار و آن هم در برابر تیم نفت آبادان موفق به گشودن دروازه شد تا آقای گل سه دوره لیگ دسته اول ایران، این روزها نتواند به همراه سایر مهاجمان تیم صنعت مس از آمار گل زنی خود دفاع کند و اگر سیستم دفاعی موفق تیم صنعت مس نبود، مشخص نبود کرمانی ها در پایان نیم فصل اول به جای قرار گرفتن در جایگاه سوم جدول رده بندی در چه مکانی ایستاده بودند.

اما شجاعی در گفتگو با سرویس ورزشی کرمان امروز از لحظه شماری خود برای آغاز رقابت ها در نیم فصل دوم سخن گفت و بیان کرد: امیدوارم که با جذب بازیکنان جدید و تقویت خط هافبک به ویژه هافبک بازی ساز، در نیم فصل دوم بتوانیم نتایج لازم برای صعود به لیگ برتر را به دست آوریم و من هم بتوانم با گل های خود سهم بزرگی در بازگشت دوباره تیم صنعت مس به لیگ برتر داشته باشم. ماحصل گفتگوی سرویس ورزشی کرمان امروز با مصطفی شجاعی را با هم می‌خوانیم.


آقای گل لیگ دسته اول ایران و سایر مهاجمان تیم صنعت مس توفیق چندانی در گل زنی در نیم فصل اول امسال نداشتند، علت آن چه بود؟
درست است و آمار گل زنی بنده و سایر مهاجمان تیم صنعت مس نیز حرف شما را تأیید می کند و این واقعیت تلخ را نمی توانیم انکار کنیم اما واقعیت این است که ما در موقعیت سازی برای مهاجمان هم توفیق چندانی نداشتیم و شاید با جذب یک یا دو بازیکن بازی ساز و پاسور در نیم فصل دوم این مشکل تیم نیز برطرف شود.


آیا از جایگاه سومی تیم در پایان نیم فصل اول رضایت دارید؟
جایگاه تیم صنعت مس کرمان با مدیریت و امکانات خوب، بازیکنان توانمند و کادر فنی با تجربه، لیگ دسته اول نیست و ما عزم خود را جزم کرده ایم که بار دیگر تیم صنعت مس را به جایگاه واقعی خود برسانیم. اما خدا را شاکریم که به رغم آن که امتیازات حساس زیادی را از دست دادیم، همچنان جزو مدعیان صعود هستیم.


نتایج تیم در نیم فصل دوم را چگونه پیش بینی می کنید؟
ما در نیم فصل دوم نوزده فینال دشوار پیش رو داریم که در هیچ یک از آن بازی ها حق اشتباه نداریم و باید در دیدارهای خانگی تمام امتیازات را کسب کنیم تا به عنوان تیم اول به لیگ برتر صعود کنیم. من فکر می کنم با برنامه های آماده سازی که کادر فنی برای تیم در نظر گرفته اند و بازیکنان جدیدی که قرار است جذب کنیم این مهم دور از دسترس نیست.


با یک گل زده آیا باز هم همچون گذشته به آقای گلی لیگ دسته اول کشور فکر می کنید؟
من بیش از آن که به آقای گلی لیگ فکر کنم به صعود تیم صنعت مس می اندیشم و فکر می کنم موفقیت تیم مهمتر از موفقیت های شخصی است و حتی اگر بازیکنی آقای گل شود اما تیم ما صعود نکند هیچ فایده ای برای بازیکن و تیم ندارد اما شک نکنید که در نیم فصل دوم مصطفی شجاعی متفاوتی را در میادین خواهید دید.


وینگوبگوویچ کارنامه ی طولانی در فوتبال ایران داشته است، عملکرد این مربی کروات در تیم صنعت مس را چگونه ارزیابی می کنید؟
وی مربی با دانش و با تجربه ای است که به علت تغییرات فراوان در ابتدای فصل، بازیکنان نتوانستند انتظارات و خواسته های وی را در زمین پیاده کنند اما مطمئن هستم در نیم فصل دوم تیم ما روند بهتری را طی خواهد کرد. ضمن اینکه من فقط شاگرد و بازیکن وینگو هستم و در جایگاهی نیستم که بخواهم عملکرد ایشان را نقد و بررسی کنم و کارشناسان فوتبال باید در این زمینه نظر بدهند.


آیا در زمینه ی حمایتی و مدیریتی نیز با مشکلاتی مواجه بوده اید؟
خیر، به هیچ عنوان در زمینه ی پشتیبانی و مالی و مدیریتی مشکلی نداشتیم و خوشبختانه باشگاه به تمام تعهدات مالی خود به خوبی عمل کرده است.


قهر تماشاچیان و هواداران فوتبال کرمان با تیم صنعت مس را چگونه ارزیابی می کنید؟
من به هواداران کرمانی حق می دهم که از ما دلخور باشند و معتقد هستم فوتبال بدون حضور هواداران هیچ معنا، مفهوم و لذتی ندارد. اما امیدوارم با حضور گرم این عزیزان در نیم فصل دوم در ورزشگاه شهید باهنر، ما هم بتوانیم نتایج لازم را کسب کنیم و از خجالت این عزیزان درآییم.


نقاط ضعف و قوت تیم صنعت مس به نظر شما چیست؟
ما در خط حمله نتوانستیم انتظارات را برآورده کنیم اما فکر می کنم در دفاع تیمی در تمام خطوط عالی بودیم و این امر باعث شد تا کم گل زدن تیم ما در خط حمله خیلی به چشم نیاید و تیم ما همچنان جزو تیم های بالانشین لیگ قرار بگیرد.


از خاطرات خوب خود و آقای گلی و صعود با تیم سپاهان نوین اصفهان برایمان بگویید؟
تیم ما تیم بسیار خوب و یکدست و همدلی بود که موفق شدیم با اقتدار به لیگ برتر صعود کنیم اما متأسفانه با واگذاری امتیاز تیم سپاهان نوین اکثر آن بازیکنان مستعد از فوتبال محروم شدند و لطمات فراوانی نیز در زندگی شخصی خود دیدند و از آن تیم تنها یک خاطره به همراه کلی افسوس برایشان باقی ماند. من فکر می کنم لطف خداوند شامل حال من شد و البته حضور در کرمان و تیم صنعت مس و حمایت هواداران نیز خیلی به من کمک کرد تا بتوانم فوتبالم را در سطح اول فوتبال ایران ادامه دهم و از همین جا از حمایت تمام هواداران و خبرنگاران کرمانی از همشهری خودشان کمال تشکر را دارم و امیدوارم بتوانم در نیم فصل دوم با گل زنی خود، هم زمینه ی صعود تیم صنعت مس و شادی هواداران کرمانی را فراهم کنم و هم خودم بتوانم بار دیگر خودم را به فوتبال ایران اثبات کنم.


چنانچه در پایان  صحبت خاصی مانده است، بفرمایید.
مطمئن باشید امسال با تیم صنعت مس صعود خواهیم کرد و جشن صعود را در کرمان برپا خواهیم کرد و نیم فصل دوم منتظر یک تیم متفاوت با مهاجمان متفاوتی باشید.


دوشنبه 30 آذر ماه 1394 ساعت 17:59
مصطفی شجاعی شم گلزنی بالایی داره امیدوارم نیم فصل دوم متفاوت باشه
سه‌شنبه 1 دی ماه 1394 ساعت 00:14
دلیل تغیررنگ لباس تیم مس چیه؟
سه‌شنبه 1 دی ماه 1394 ساعت 14:30
امیدوارم صعود کنیم اقای شجاعی از شما توقعات زیادی میره در گل زنی شما میدونم یک مقطعی به خاطر خانوادتون مس رو ترک کردین ولی ای کاش میموندین وخودت هم دیدین که با رفتنتون از مس جاهایه دیگه وتیمهایه دیگه زیاد به شما بازی نمیدادن وشاید حق وحقوقتون یکمی هم با تاخیر داده میشد ولی اینجا که هستین هم حق حقوقتون به موقع تو حسابتونه هم اینکه هم بازی میکنی از شما خیلی خیلی بشتر از اینها توقع میره خواهشا بیشتر گل بزنین و نندازین تقصیر هافبکها همه تمام سعیشون میکنن برای صعود امیدوارم شما دیگه مردم کرمان رو ترک نکنید
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو