شماره‌ی خبر : ‌307 | تعداد بازدید : 3171
سه‌شنبه 24 آذر ماه 1394 ساعت 12:05

فرزاد حسین‌خانی: صعود مس به لیگ برتر به نفع تمام کرمان است

حتی سالی هم که آسیایی شدیم نیم فصل اولش نتوانسته بودیم رده سوم را به خودمان اختصاص دهیم. و نتایج این فصل ما نشان میدهد که بدون اغراق تیم ما از نظر مهره‌ی فنی یک تیم کامل و خوب است.

فرزاد حسین‌خانی: صعود مس به لیگ برتر به نفع تمام کرمان است

کاپیتان تیم فوبتال مس کرمان این روزهای تبدیل به یکی از آماده‌ترین بازیکنان مس در این فصل شده است به نحوی که غیبت او در بازی‌هایی که حضور ندارد کاملا به چشم می‌اید. حسین‌خانی در این فصل به عنوان یکی از باتجربه‌ترین و آماده‌ترین بازیکنان مس، نقش مهمی در موفقیت این تیم خواهد داشت. نشریه‌ی فردای کرمان در گفتگوی تفصیلی که با این بازیکن داشته است بیشتر در رابطه با شرایط امروز او صحبت می‌کند.

برخلاف بالا رفتن سنش اما هنوز بهتر از جوانترهای تیم میدود، میجنگد و فوتبال بازی میکند. بازیهای فوق العادهاش در این فصل باعث شده تا بارها وینگو بگوییچ، سرمربی کروات مسیها او را مورد ستایش قرار دهد و حتی او را شایسته حضور در تیم ملی بداند.

فرزاد حسینخانی نیازی به معرفی ندارد، کاپیتان نارنجیهای کویر که این روزها صعود مجدد به لیگبرتر تنها دغدغه زندگیاش است و تنها برای رسیدن به هدفش میجنگد. فرزاد 8-9 سال قبل هم، چنین روزهای پر استرسی را با همین تیم مس تجربه کرده است؛ و همین مساله باعث شده تا روزهای پر فراز و نشیب مسیها در بالاترین سطح فوتبال ایران از او یک کاپیتان با تجربه بسازد. کاپیتان، آخرین بازی را با برد مقابل پاس همدان پشت سر گذاشته و در بازی بعد تیمش یعنی مقابل تیم گیتی پسند اصفهان غایب بزرگ بازی است.

بازی با تیمی که فصل قبل چند هفتهای فرزاد را به دلیل پارگی زیرچشم و گونه خانه نشین کرد. و اگر آن مصدومیت کذایی و دوری کاپیتان پیش نمیآمد چه بسا که مس در این فصل در لیگبرتر حضور داشت. با شماره هشت ماندگار نارنجیها به گپ و گفت نشستیم و پیرامون موضوعات روز تیم و باشگاه مس هم صحبت شدیم. توصیه میکنم خواندن این مصاحبه را از دست ندهید.

در آخرین ایستگاه نیم فصل اول موفق شدید در یک بازی سخت و دشوار تیم پاس همدان را شکست دهید و موقتا سوم شوید...
بابت این برد خدا را شاکریم و بسیار خوشحالم از اینکه همانطور شروع نیم فصل اول را با برد مقابل تیم گیتی‌پسند آغاز کردیم در گام آخر نیز توانستیم با برد پرونده نیم فصل‌مان را ببندیم. کما اینکه ما این را به خوبی میدانیم که در لیگ یک هیچکدام از بازیهای مان ساده نیستند و از آن مهمتر چون هدف صعود به لیگ برتر را باور کرده‌ایم و برای این مهم می‌جنگیم حتی به جایگاه حریفان‌مان هم نگاه نمی‌کنیم و تنها با هدف کسب سه امتیاز پا به میدان می‌گذاریم.

و برایمان هیچ فرقی ندارد که بازی در خانه خودمان است یا خانه حریف! اما باید عرض کنم همانطور که گفتید در یک بازی سخت توانستیم حریف همدانی را از پیش رو برداشته و 3 امتیاز را در خانه نگه داریم.


در جایی گفته بودید نتایج این نیم فصل بهترین نتایج نیم فصل اول تیم طی چند سال اخیر می‌باشد، این ادعا درست است؟
بله دقیقا همینطور است، باید عرض کنم ما بعد از سالی که تیم به سرمربی‌گری نادر دست‌نشان به لیگ برتر صعود کرد، دیگر هیچ نیم فصلی مثل این نیم فصل نتایج قابل توجه و خوبی را کسب نکردیم.

حتی سالی هم که آسیایی شدیم نیم فصل اولش نتوانسته بودیم رده سوم را به خودمان اختصاص دهیم. و نتایج این فصل ما نشان میدهد که بدون اغراق تیم ما از نظر مهره‌ی فنی یک تیم کامل و خوب است. و اگر در 4 بازیای که پنالتی‌هایمان پشت اشتباهات داوری نادیده گرفته شد، این اتفاق نمی‌افتاد ما در حال حاضر جایگاه واقعی خودمان را در صدر جدول داشتیم.


فکر نمی‌کنید این اشتباهات داوری ثمره حواشی‌ای است که سال قبل برای تیم درست شد، یعنی اینکه داورها خیلی محتاط‌تر و البته با ترس بیشتری بازی‌های مس را سوت میزنند و همین مساله باعث شده تا از موقعیت‌های 50درصدی بگذرند؟
من جواب سوال شما را در دو بخش می‌دهم، اول اینکه فکر نمی‌کنم اشتباهات داوری این فصل ناشی از ترس و اظطراب داور برای قضاوت بازی‌های مس باشد چرا که اگر هم در فصل گذشته حواشی‌ای بوجود آمد صرفا حواشی‌ای بود که بین کادرفنی تیم ما و مدیرعامل نساجی مازندران بود. درحالی که می‌بینیم امسال هیچکدام از آن حواشی برای ما بوجود نیامده است.

دوما، همه پنالتی‌هایی که برای تیم ما نادیده گرفته شده، پنالتی‌های صد در صدی بوده‌اند و این حرف مرا نیز خیلی از کارشناسان تایید کرده‌اند.


پس چرا باشگاه به کمیته داوران شکایت نمی‌کند؟
فکر می‌کنم باشگاه وارد عمل شده است و در حال پیگیری است اما ای کاش حالا که تیم به لطف خدا و اندک هواداری که در ورزشگاه ما را تنها نمی‌گذارند، نتایج خوبی کسب کرده، مسولین استانی هم وارد گود حمایت از باشگاه شوند و ما را تنها نگذارند.

شاید باور نکنید اما منی که سالها زندگی‌ام با تیم مس گره خورده است، هیچ سالی مثل امسال در تیم شهر خودم احساس تنهایی نکرده‌ام. واقعا ما امسال تنهاییم، تنها تمرین می‌کنیم، تنها بازی می‌کنیم، تنها می‌بریم و تنها می‌بازیم... در حالی که واقعا این رسمش نیست.


منظورتان نیامدن هواداران به ورزشگاه است یا عدم حمایت مسوولین استان؟
منظورم هم قهر ادامه‌دار هواداران با ورزشگاه است و هم عدم حمایت مسولین استانی...


بهتر است در دو بخش به این دو موضوع بپردازیم، ابتدا باید بگویم سقوط تیم به لیگ یک باعث شد تعداد عظیمی از هواداران علاقه‌مند ریزش کنند که البته طبیعی هم هست اما باید قبول کنیم که باشگاه هم در راستای جذب هوادار طی یکی دوسال اخیر هیچ فعالیتی نکرده و رسما کانون هواداران تعطیل شده است، با این وجود چگونه باید توقع داشته باشیم که هواداران هنوز هم حضور پرشوری را در ورزشگاه بهم برسانند، قبول دارید؟
ببینید، اینکه بعد از سقوط تیم به لیگ یک، هواداران بی‌انگیزه شده‌اند و به ورزشگاه نمی‌آیند درست است.

اما واقعیت این است که این کار اشتباه محض میباشد. مثل این می‌ماند که ما بازیکنان هم بی‌انگیزه شویم و نخواهیم به لیگ برتر بازگردیم.

تیم مس کرمان که فقط شامل 11 بازیکن نیست و با یازده بازیکن هم هیچی تیمی تا به امروز موفق نشده است. ما برای صعود عناصر مختلفی را در کنارمان می‌خواهیم که هواداران جزو مهمترین آن‌ها هستند. و اگر آنها چنین برخوردی بکنند شما چطور توقع دارید که ما بازیکنان با انگیزه باشیم.

اصلا بگذارید واضح تر بگویم، مگر ما فوتبال برای خودمان بازی می‌کنیم؟ عشق و آرزوی هر فوتبالیستی این است که در ورزشگاه مملو از تماشاگر بازی کند. ما هم از این قائده جدا مستثنی و با آمدن هواداران انگیزه مضاعفی می‌گیریم و از دل و جان مایه میگذاریم.

درست است که در یک برهه از زمان تیم نتایجی را کسب کرد که نتوانستیم جواب خواسته‌های هواداران را بدهیم اما الان که تیم در حال نتیجه گرفتن است و به نوعی در صدد جبران مافات هستیم، ای کاش هواداران هم کینه‌ها را کنار بگذارند و به ورزشگاه بیایند.


من به جوابم نرسیدم، قبول دارید باشگاه هم در راستای جذب هواداران کوتاهی کرده است و با نصب چند بنر در سطح شهر هوادار جذب نمی‌شود؟
کاملا موافقم و احتمال میدهم باشگاه هدفش از نصب بنرها اطلاع‌رسانی زمان و مکان بازی‌ها بوده نه جذب هوادار، اما شاید یکی از دلایل عمده این نقدی که شما دارید تغییرات مکرر مدیریتی بوده که فرصت جذب حرفه‌ای هوادار را از باشگاه گرفته است و همانطور که گفتید شاید یکی دیگر از این دلایل هم، نداشتن یک کانون هواداران منسجم است.

البته باشگاه مس بارها خود را در جذب هوادار ثابت کرده و ورزشگاه خالی را مملو از حضور هواداران عاشق کرده است. و از همینجا به مدیرعامل باشگاه نیز پیشنهاد میدهم تا خیلی جدی به کانون هواداران نگاه شود و هرچه زودتر به فکر آشتی هوادار با ورزشگاه باشیم.


البته عدم پخش بازیها از شبکه استانی هم می تواند عاملی برای دوری هوادار از تیم باشد، قبول دارید؟
بله، طبیعتا وقتی مردم و هواداران از تلویزیون بازی‌های تیم را دنبال کنند و موفقیت‌ها را ببیند با حضور در ورزشگاه آشتی می‌کنند. ای کاش هرچه زودتر مشکل بین صدا و سیما و باشگاه هم برطرف شود و هواداران بتوانند بازی‌ها را پیگیری کنند.


البته مشکل صدا و سیما و باشگاه مس مشکل مالی است نه چیز دیگری، یعنی اینکه تا باشگاه مبلغ درخواستی صدا و سیما را واریز نکند آنها هم بازی را پخش نمی‌کنند. در حالی در فوتبال حرفه‌ای باشگاه‌ها از صدا و سیما حق پخش می‌گیرند، در این باره چه نظری دارید؟
حق پخش که در فوتبال حرفه‌ای دنیا و حتی ایران یک امر واجب و طبیعی است. البته در ایران این بحث مسالمت آمیزتر حل شده و سیمای مراکز سایر استان‌ها اگر پولی به باشگاه نمی‌دهند درخواست مبلغی را هم ندارند. بگذریم، من به شخصه نمیدانم چه قراردادی بین باشگاه و صدا و سیما منعقد شده اما امیدوارم هرچه زودتر این مشکل حل شود.


و اما از تنهایی امسال و عدم حمایت مسوولین گفتید...
ببینید، منظور من از حمایت این است که فقط مارا تنها نگذارند، بگذارید اینگونه برایتان توضیح دهم. چندی قبل که فرصتی دست داد و صحبتی با مدیرعامل باشگاه داشتم از ایشان خواهش کردم که با توجه به تمام مشغله کاری که دارند و ما نیز درکشان می کنیم، بیشتر کنار تیم باشند که این اتفاق هم افتاد و ایشان در سفر آبادان و تهران بازی فوق العاده سخت مقابل نفت همراه ما بودند. شاید باورتان نشود که در آن بازی بازیکنان انرژی‌شان دوبرابر شده بود و از دل و جان مایه گذاشتند و نتیجه‌اش هم برد شیرین و کسب 3 امتیاز آن هم در آبادان بود.

ما از مسولین استانی هم همین را می‌خواهیم. می‌خواهیم ما را هم از خودشان بدانند و تنهای‌مان نگذارند. و من از همینجا از آقای رزم حسینی استاندار کرمان و نمایندگان مجلس و سایر مسوولین برای حضور در ورزشگاه موقع بازی‌های تیم دعوت می‌کنم و معتقدم همگی باید به این باور برسیم که حضور تیم مس در لیگ برتر نه تنها برای استان دردسر نیست و حاشیه به وجود نمی‌آورد بلکه باعث خیر و برکت برای ورزش استان است.

حتی حضور این مسوولین می‌تواند شرکت مس را هم دلگرم کند که این همه هزینه مادی و معنوی نادیده گرفته نمیشود. انصافا شرکت مس هرآنچه در توان داشته برای تیم گذاشته است و من فکر می‌کنم موقع این است که مسوولین استانی هم یک گام محکم حمایتی بردارند تا همگی جشن صعود به لیگبرتر را دوباره بگیریم.


بگذریم، بازی بعد تیم مقابل تیم گیتی پسند اصفهان است، تیمی که شما سال قبل از آن خاطره خیلی بدی دارید و نکته جالب اینکه به دلیل دو اخطاره شدن در این بازی غایب هستید و خیلیها میگویند به دلیل عدم حضور در این بازی دو اخطاره شده‌اید، صحت دارد؟
(با خنده) این خنده‌دارترین صحبتی بود که شنیده بودم! همه آن هایی که فرزاد حسینخانی و فوتبال مرا میشناسند میدانند که اهل این حرف ها نیستم. و اگر کمی از این مصدومیت‌ها و خاطره‌های بد هراس داشتم هیچگاه جوری برای تیمم بازی نمی‌کردم که در همان بازی گیتی پسند گونه‌ام پاره شود. البته پیشنهاد می‌کنم شما هم این حرف‌ها را باور نکنید.


امیدخراسانی
2
6
چهارشنبه 25 آذر ماه 1394 ساعت 00:45
امیدوارم نیم فصل دوم تیم مس همین روندوادامه بده به لطف خداوباحمایت هوادارن به لیگ برترصعودکنیم.تشکر
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی برابر چادرملو