شماره‌ی خبر : ‌23239 | تعداد بازدید : 7594
چهارشنبه 11 مهر ماه 1397 ساعت 11:34

مسئول آکادمی باشگاه مس:عنوان برترین آکادمی فوتبال کشور برای باشگاه مس

رضا عبدالرشیدی از پیشکسوتان شناخته شده فوتبال کرمان، سال‌هاست که در عرصه آکادمی باشگاه مس کرمان مشغول به فعالیت می‌باشد.

مسئول آکادمی باشگاه مس:عنوان برترین آکادمی فوتبال کشور برای باشگاه مس

رضا عبدالرشیدی از پیشکسوتان شناخته شده فوتبال کرمان، سال‌هاست که در عرصه آکادمی باشگاه مس کرمان مشغول به فعالیت می‌باشد.

این مربی فوتبال استان که دارای مدارک معتبر جهانی از فیفا و ای اف سی و همچنین کمیته‌ی جهانی المپیک برای کار با تیم‌های پایه می‌باشد، به عنوان مسئول آکادمی فوتبال باشگاه مس توضیحاتی در این زمینه می‌دهد.

وی آکادمی باشگاه مس کرمان را جزو معدود آکادمی‌های فوتبال ایران می‌داند که در تمامی رده‌های سنی لیگ برتر کشور در نونهالان، نوجوانان،جوانان و امید دارای تیم می‌باشد.

عبدالرشیدی در این زمینه می‌گوید: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که برای مثال باشگاه البدرکنگ نیز که همانند باشگاه مس در تمامی رده‌های سنی پایه در لیگ برتر دارای نماینده است، فاقد تیم بزرگسالان می‌باشد و تمام هزینه‌های خود را معطوف به رده‌های سنی کرده است اما باشگاه مس کرمان در کنار رده‌ی سنی بزرگسال و همچنین تیم نوین خود و در کنار سایر تیم‌های ورزشی تحت پوشش، این رکورد فوق‌العاده در لیگ‌های برتر پایه را دارد که در کشور کم سابقه است.

مسئول آکادمی باشگاه مس کرمان با بیان اینکه آکادمی این باشگاه در تمامی سال‌های اخیر جزو آکادمی‌های برتر و مورد تقدیر فوتبال کشور بوده است گفت: این آکادمی از رده‌ی سنی 10 سال تا 23 سال نزدیک به دویست فوتبالیست کرمانی را تحت پوشش خود دارد و علاوه بر چهار تیم رده‌ی سنی لیگ برتری خود، در فیستیوال زیر 15 سال و زیر 17 سال نیز شرکت دارد که این دو تیم نیز در آستانه‌ی کسب عنوان قهرمانی استان و صعود به فستیوال کشوری هستند.

وی در رابطه با خروجی این آکادمی در سال‌های اخیر گفت: جدا از بحث مسئولیت اجتماعی که سبب شده است باشگاه مس پایگاهی برای بچه‌های فوتبال دوست کرمانی باشد تا حداقل بخشی از بچه‌های کرمان با فوتبال آکادمی باشگاه مس به معضلات اجتماعی مبتلا نگردند، در زمینه فوتبالی نیز روند خوبی را در رابطه با خروجی‌های باشگاه شاهد هستیم.

عبدالرشیدی در این زمینه افزود: در 5 سال گذشته بیش از 10 بازیکن از تیم‌های پایه باشگاه مس به اردوهای تیم ملی رده‌های سنی راه یافت است که این روند امسال نیز ادامه دارد و 6 بازیکن نونهال ما از منطقه جنوب به تیم ملی نونهالان دعوت شده‌اند و دو بازیکن نیز در تیم ملی امید و نوجوانان داریم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه خروجی‌های تیم‌های پایه مس در تیم بزرگسالان در سال‌های گذشته مشهود بوده است و نزدیک به 20 درصد ترکیب تیم بزرگسالان در سال‌های گذشته با بازیکنان تیم‌های پایه باشگاه مس تشکیل یافته است. در سال جاری نیز نزدیک به 20 بازیکن تیم‌های پایه مس در تمرینات تیم بزرگسالان حضور دارند که می‌توانند این تیم را در بازی‌های لیگ یک یاری کنند.

مسئول آکادمی باشگاه مس کرمان به تیم مس نوین نیز اشاره کرد و گفت:80 درصد بازیکنان این تیم را در رقابت‌های لیگ دسته دوم بازیکنان تیم‌های پایه تشکیل می‌دهند و 20 درصد مابقی نیز از سایر تیم‌های استان کرمان جذب شده‌اند تا مس نوین کاملا بومی باشد. ضمن اینکه برخی نفرات آکادمی ما در سال‌های گذشته جذب تیم‌های لیگ یکی و دویی کشور شده‌اند.

وی با بیان اینکه آکادمی باشگاه مس طرح‌های استعدادیابی خود را در شهرهای اطراف کرمان نیز انجام می‌دهد گفت: برای اینکه گسترش طرح استعدادیابی خود را در تمام استان داشته باشیم، با یک برنامه‌ی جامع طرح شناسایی استعدادهای فوتبال پایه را در شهرهای اطراف کرمان زیر نظر مربیان آکادمی پیش می‌بریم.

رضا عبدالرشیدی بحث آکادمی باشگاه مس را تنها منوط به معرفی بازیکنان ندانست وگفت: خوشبختانه در زمینه پرورش و معرفی مربیان نیز آکادمی باشگاه مس سلسله مراتب کار خود را انجام داده است و در سال‌های گذشته همواره از مربیان آکادمی باشگاه مس در کادر فنی تیم بزرگسالان نفراتی حضور داشتند و حتی تجربه سرمربیگری تیم بزرگسال را نیز تجربه کرده‌اند. امسال نیز سه مربی سال‌های قبل آکادمی باشگاه مس در کادر فنی تیم بزرگسالان حضور دارند.

عبدالرشیدی یکی دیگر از نکات قابل توجه آکادمی باشگاه مس را پاکی و سلامت تیم‌های پایه مس عنوان می‌کند و می‌گوید: شاید ما به نوعی نتیجه‌گرایی و قهرمانی را در الویت دوم بعد از سلامت تیم‌هایمان قرار دادیم و تاکید داریم برخلاف بسیاری از رقبا بدون صغر سن و کوچک‌ کردن شناسنامه بازیکنان تیم‌ها باید در مسابقات شرکت کنیم و با این موضوع به شدت مقابله کرده‌ایم که از این حیث نیز مورد تقدیر جامعه فوتبال ایران و فدراسیون بوده‌ایم.

وی افزود: شاید بسیاری از رقبای تیم‌های پایه باشگاه مس در لیگ برتر بنا بر نتیجه‌گرایی خود بازیکنان ملی‌پوش را برای خود جذب کنند و یا از نفرات شهرهای دیگر کشور استفاده کنند اما برای ما علاوه بر سلامت، تاکید بر پرورش استعدادهای بومی اهمیت و الویتی بیشتر از نتیجه‌گرایی در تیم‌های پایه دارد.

عبدالرشیدی با بیان اینکه با جدیدترین متدهای پزشکی و پیکرشناسی و همچنین استعدادیابی در زمینه نونهالان فعالیت می‌کنیم گفت: با تشکیل پرونده‌هایی دقیق از نظر سلامتی و فیزیکی استعدادهای نونهال سعی می‌کنیم برنامه‌ای گام به گام برای پرورش آن‌ها تا سنین بالاتر داشته باشیم.

اجرای طرح سلامت سنجی در آکادمی باشگاه مس در سال گذشته:

مدرسه فوتبال باشگاه صنعت مس کرمان:

تیم فوتبال نونهالان مس کرمان که در حال حاضر در صدر جدول گروه خود در رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد:

تیم فوتبال نوجوانان مس کرمان که خود را برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر کشور از 19 مهر ماه آماده می‌کند:

تیم فوتبال زیر 15 سال و زیر 17 سال مس که در آستانه کسب قهرمانی استان و صعود به مسابقات کشوری هستند:

تیم فوتبال جوانان مس کرمان که همینک از چهار بازی خود دراین فصل 7 امتیاز کسب کرده و در رده‌ی سوم لیگ برتر جوانان کشور قرار دارد:

تیم فوتبال امید مس کرمان که همینک با کسب 5 امتیاز از چهار بازی در رده‌ی هشتم جدول لیگ برتر کشور قرار دارد:

اسکان بازیکنان شهرهای اطراف کرمان در محل خوابگاه باشگاه مس:


شنبه 14 مهر ماه 1397 ساعت 08:59
درووووووووووووووووووووووود
شنبه 14 اردیبهشت ماه 1398 ساعت 11:48
میخوام بدونم تست تیم فوتبال مس کرمان کی است لطفا بگید سال 98تو کدوم ماه برگزار میشه اینم شمارم 09902333791
عارف شهنوازی
2
5
چهارشنبه 30 مهر ماه 1399 ساعت 12:53
سلام من عارف هستم از زاهدان خیلی خیلی استعداد در پست مدافع دارم لطفا یک کاری بکنید من تست بدم ممنون از شما
پنج‌شنبه 28 اسفند ماه 1399 ساعت 15:01
من به فوتبال خیلی علاقمنده هستم ومیاخهم حرچه زود دتر توی
چهارشنبه 18 فروردین ماه 1400 ساعت 13:54
کی تست هست لطفا بگین
یکشنبه 22 فروردین ماه 1400 ساعت 10:45
سلام کی ثبت نام میکنن برای تیم و قیمتا چنده
مهدی دهقان دولتی
1
3
جمعه 27 فروردین ماه 1400 ساعت 17:54
پسر12ساله ای دارم که خیلی استعداد فوتبال داره فقط ما توروسااییم نمیدونم کجا باید برم خواهشن راهنماییم کنید ممنون
یکشنبه 27 تیر ماه 1400 ساعت 12:25
من علاقه به فوتبال دارم خیلی بازی خوبی دارم
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا