شماره‌ی خبر : ‌2218 | تعداد بازدید : 1828
سه‌شنبه 11 مهر ماه 1396 ساعت 10:24

معضل دوپینگ در لیگ یک کشور/نهادهای نظارتی دقت لازم را دارند؟!

در هفته سوم لیگ یک، یکی از تیم ها برای گرم کردن به داخل زمین می آید ولی سرمربی این تیم پس از شنیدن حضور افسران ضد دوپینگ در ورزشگاه تیمش را با پنج تغییر وارد زمین مسابقه می کند.

معضل دوپینگ در لیگ یک کشور/نهادهای نظارتی دقت لازم را دارند؟!

رقابت‌های لیگ یک فوتبال کشور به دلیل تعداد بیشتر بازی‌های خود و فشردگی هر چه بیشتر مسابقات و همچنین بعد وسیع‌تر جغرافیایی خود، معمولا تیم‌هایی را درون خود موفق‌تر می‌بیند که از نظر بدنی، مقاومت بیشتری نسبت به حریفان داشته باشند.

از همین رو توجه به مسئله دوپینگ در این رقابت‌ها بسیار مهم و اساسی است. مرجع خبری دی اسپورت در گزارشی به برخی از اتفاقات مشکوک در این رقابت‌ها پرداخته است که توجه هرچه بیشتر نهادهای نظارتی برای بررسی این مسئله را روشن می‌کند.

از زمان آغاز دیدارهای لیگ آزادگان تنها 6 هفته می گذرد و در همین زمان اندک، موارد زیادی از استفاده برخی بازیکنان و تیم ها از داروهای ممنوعه مطرح شده که در زیر نمونه هایی از آن را می خوانید.

*در هفته نخست بازی های لیگ آزادگان، یکی از تیم هایی که تا هفته های آخر فصل گذشته جزو تیم های مدعی صعود لقب گرفته بود، بازیکنانش حتی در دقیقه 90 هم استارت های انفجاری می زدند ولی رفته رفته با نشانه رفتن انگشت اتهام دوپینگ بازیکنان این تیم به سوی یکی از اعضای کادرفنی که اتفاقا مورد وثوق سرمربی هم قرار داشت، دوران افت تیم آغاز شد و نتایج ضعیف چند هفته اخیر، کار را به جایی رساند که سرمربی باشگاه در آستانه اخراج قرار دارد.

*در هفته دوم لیگ آزادگان، یکی از بازیکنان تیم میزبان از ساعت 20:00 به اتاق تست دوپینگ رفت ولی با گذشت سه ساعت و نوشیدن چند لیتر آب، ادعا می کند که از دادن نمونه معذور است که با سماجت افسران ضد دوپینگ بالاخره پس از حدود سه ساعت و 15 دقیقه، لیوان حاوی نمونه مورد آزمایش را به افسران مبارزه با دوپینگ تحویل می دهد. در این مورد این نکته قابل ذکر است که سرمربی این تیم با بیش از چهار صعود با تیم های مختلف به لیگ های بالاتر، هیچگاه از سوی مدیران باشگاه پیشنهادی برای تمدید قرارداد دریافت نکرد.

*در هفته سوم لیگ یک، یکی از تیم ها برای گرم کردن به داخل زمین می آید ولی سرمربی این تیم پس از شنیدن حضور افسران ضد دوپینگ در ورزشگاه تیمش را با پنج تغییر وارد زمین مسابقه می کند.

*یکی از سرمربیان تیم های لیگ یکی، چند سالی است که از فردی به نام (م . س ) به عنوان مربی مکمل های ورزشی در کنار خود سود می برد و بازیکنان را مجاب می کند تا تمامی مکمل هایی که این فرد آماده می کند را بدون طرح سوالی استفاده کنند. در مورد این فرد این نکته قابل ذکر است که این فرد طی دو فصل اخیر در سه تیم، همراه سرمربی بوده و طی این مدت دو بار تا آستانه اخراج پیش رفت که با دخالت و حمایت سرمربی، کنار گذاشتن وی منتفی شد.

*در یکی از دیدارهای هفته پنجم لیگ یک، پس از مطرح شدن شایعه حضور افسران ضد دوپینگ در ورزشگاه، سرمربی به یکی از تدارکات تیم دستور می دهد در طول نود دقیقه انجام بازی در جلوی درب ورودی استادیوم بایستد و هرگاه متوجه حضور افسران ضد دوپینگ شد، بدون معطلی به او اطلاع دهد. نکته جالب این ماجرا آنجایی است که با حضور مامورین ضد دوپینگ در ورزشگاه و عدم اطلاع سرمربی از این موضوع، تدارکات نگون بخت از کار برکنار شد.

*در هفته ششم لیگ آزادگان در یکی از دیدارها، سرمربی تیم پس از فرستادن بازیکنان به زمین مسابقه برای گرم کردن، از حضور افسران ضد دوپینگ در ورزشگاه مطلع می شود که به همین دلیل تیمش را با سه تغییر به زمین می فرستد و سه بازیکنی که تا پیش از این جزو بازیکنان اصلی تیم در این بازی بوده اند را به سکوها می فرستد.

این تنها چند نمونه از اتفاقاتی است که در رابطه با دوپینگ بازیکنان در باشگاه های لیگ یکی مطرح می شود که این موضوع در کنار پخش شدن آیتمی در برنامه لیگ یک مبنی با تجویز داروهای ممنوعه از سوی یکی از اعضای کادرفنی برای بازیکنان، موجب بدبینی جامعه به کسب موفقیت های پی در پی برخی از مربیان آن هم تنها در لیگ های پایین شده که بدون شک سازمان لیگ و کمیته اخلاق با ورود به آن می توانند پیش از فراگیر شدن دوپینگ در باشگاه ها مقابل آن ایستاده و خاطیان برخورد کند.

حال باید منتظر ماند و دید که کمیته ضد دوپینگ و سازمان لیگ چه تمهیداتی برای جلوگیری از این معضل ورزشی خواهند اندیشید؟


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز