شماره‌ی خبر : ‌1793 | تعداد بازدید : 2340
دوشنبه 18 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 10:36

توضیحات مهم مدیر عامل شرکت مس نسبت به دیدگاه این شرکت به ورزش

ما دیگر نمی‌خواهیم فقط به دنبال بد و خوب فوتبال در زمین مسابقه باشیم. ما می‌خواهیم از طریق فوتبال به فرهنگ جامعه کمک کنیم و از این رو به دنبال کسب نتیجه در زمین بازی به هر شکلی نخواهیم بود.

توضیحات مهم مدیر عامل شرکت مس نسبت به دیدگاه این شرکت به ورزش

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران یکی از سخنرانان جشن فرهنگستان فوتبال بود که در رابطه با ورزش در شرکت مس به ارایه صحبت پرداخت.

مهندس مرادعلیزاده در این باره گفت: اگر به تاثیرگذاری عوامل مختلف بر فرهنگ یک جامعه نگاه کنیم،بدون شک بحث ورزش و در راس آن فوتبال غیرقابل چشم پوشی خواهد بود. اگرفرهنگ نوینی در جامعه می‌خواهیم باید از ابزارهایی مثل همین فوتبال و ورزش برای ساخت آن به بهترین شکل استفاده کنیم چراکه عواملی مثل این به واسطه‌ی مقبولیت اجتماعی خود در جامعه می‌تواند بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.

وی افزود:در سال 92 زمانی که مجددا به بحث شرکت مس ورود داشتیم علی‌رغم سرمایه‌‌گذاری کلانی که در بحث تیم فوتبال مس کرمان انجام گرفت اما این تیم به واسطه‌ی اشتباهات قبل و تکرارر مکرر این اشتباهات در سال‌های پیش از آن نتوانست از سقوط خود به لیگ یک ممانعت کند و در آن زمان این سوال را از خودمان به طور جدی طرح کردیم که هدف از سرمایه‌گذاری ما در ورزش چیست و نگاه ما به ورزش چگونه باید باشد؟!

مدیرعامل شرکت مس در ادامه گفت: در آن زمان از خود کرمان بر ما فشار می‌‌آوردند که بحث ورزش و به خصوص فوتبال را به واسطه‌ی بی‌فرهنگی که در زمینه‌های مختلف ایجاد می‌کند جمع کنیم و از سرمایه‌گذاری کلان برروی آن که در نهایت منجر به فحاشی در ورزشگاه،دلالی، الگو گرفتن‌های غلط، فساد سازمان یافته  و... می‌شود را خاتمه دهیم. اما در آن زمان ما تصمیم دیگری گرفتیم و بنا را بر این نهادیم که فوتبال بیشتر از این‌ها سهمش را به جامعه ادا کند.

آقای مرادعلیزاده در ادامه صحبت‌های خود گفت: تیم فوتبال مس سقوط کرد ولی هنوز آن را زنده نگه داشتیم... امسال صعود نکرد عیب ندارد، سال آینده با برنامه‌ریزی بهتری برای صعودش اقدام می‌کند و این موضوع را بهتر دنبال می‌کند اما ما دیگر نمی‌خواهیم فقط به دنبال بد و خوب فوتبال در زمین مسابقه باشیم. ما می‌خواهیم از طریق فوتبال به فرهنگ جامعه کمک کنیم و از این رو به دنبال کسب نتیجه در زمین بازی به هر شکلی نخواهیم بود.

وی افزود: یکی از این دست کارها سرمایه‌گذاری ما در همین بخش فرهنگستان فوتبال بود و از این راه به دنبال این هستیم که نه فقط در ورزش مس که در ورزش کشور بتوانیم راهی باز کنیم که به فرهنگ‌سازی آن در جامعه کمک نمائیم. ما می خواهیم به گونه‌ای در ورزش سرمایه‌گذاری کنیم که دست‌آوردهای آن را به طور ماندگار و طولانی مدت در بطن جامعه و فرهنگ آن مشاهده کنیم و از همین رو به دنبال کسب نتایج مقطعی در ورزش مس با هزینه‌های فراوانی که زود بر باد می‌رود اصلا نیستیم و نمی‌خواهیم در زمین مسابقه به هر شکلی تنها پیروزی کسب کنیم.

مدیر عامل شرکت مس با اشاره به اتفاقات روی داده در سال گذشته در باشگاه مس کرمان گفت: علی‌رغم اینکه تیم فوتبال مس به لیگ برتر صعود نکرد ولی خوشحالیم که در این باشگاه اقدامات موثر زیادی در همه‌ی رده‌های سنی و در رشته‌های مختلف ورزشی انجام گرفته است و آن را در کلیپی که پخش شد مشاهده کردیم و این نشان می‌دهد که فرهنگ ورزشی در این باشگاه در حال شکل‌گیری است و همین فرهنگ‌سازی سبب می‌شود که در آینده‌ای نزدیک تیم فوتبال اصلی آن نیز به فرهنگ موفقیت ماندگار دست پیدا کند چراکه سلسله مراتب این موضوع در باشگاه مس کرمان در حال رخ دادن است. و این اتفاق رخ می‌دهد چون بستر‌های لازم ان نیز از جمله مجموعه‌ی ورزشی بزرگ در حال ساخت مس نیز در اختیارش قرار می‌گیرد.

مهندس مرادعلیزاده با اشاره به اهمیت ورزش در این شرکت گفت: زمانی که ما فرهنگ ورزش را به خوبی در مس پیاده کنیم، این فرهنگ به صنعت و تجارت ما نیز وارد می‌شود واز طریق فرهنگ کار گروهی در ورزش می‌توانیم فرهنگ کار گروهی در بخش‌های مختلف دیگر شرکت را نیز پیاده کنیم ودر ادامه این فرهنگ را از طریق باشگاه‌های ورزشی مس به کل جامعه بکشانیم. برای انجام این کار باید از شعار زدگی فاصله بگیریم و افراد متخصص و صاحب نظر در این زمینه را وارد میدان کنیم که ما برای این کار فرهنگستان فوتبال را تشکیل دادیم تا افراد بزرگی مثل دکتر رضا داوری اردکانی نظریات خود را در این زمینه مطرح و مورد بحث قرار دهند تا راهکارهای اساسی از آن پیدا شود.

ایشان در پایان گفتند: باید چهارچوب‌های ذهنی خود را نسبت به فوتبال تغییر دهیم و حالا که هزینه‌های زیاد در آن انجام می‌گیرد، از طریق آن بیشتر به جامعه و ساخت فرهنگ آن اقدام نمائیم. 

 


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو