باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 27 مهر ماه 1403 ساعت 08:54:54
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

یک آمار فوق العاده از باشگاه مس کرمان برای فوتبال استان

سه‌شنبه 12 تیر ماه 1403 ساعت 10:07

در پایان رقابت های لیگ برتر این فصل فوتبال کشور، به تفکیک آمار فوتبالیست های هر استان در لیگ برتر مشخص شد که باشگاه مس کرمان در این زمینه یک رکورد فوق العاده تقدیم به فوتبال استان کرد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ استان کرمان در رقابت های لیگ برتر این فصل فوتبال کشور با حضور 14 بازیکن در رده هفتم استان های کشور از این حیث قرار گرفت که از این جمع 14 بازیکن لیگ برتری این فصل استان کرمان، 8 بازیکن یعنی نزدیک به 60 درصد، بازیکنانی بودند که از محصولات آکادمی باشگاه مس کرمان محسوب می شدند.

بر این اساس میلاد فخرالدینی و سامان تورانیان( استقلال تهران) احمد زنده روح، مهدی تیکدری و علیرضا آرتا(گل گهر سیرجان) فرشید باقری(مس رفسنجان) امین کاظمیان( آلومینیوم اراک) امیر طاهر(پیکان) همگی بازیکنانی هستند که در آکادمی باشگاه مس کرمان رشد کرده و به فوتبال ایران معرفی شدند و در این فصل به عنوان بازیکنان استان کرمان در لیگ برتر حضور یافتند.

البته در فصل گذشته با حضور تیم مس کرمان در رقابت های لیگ برتر این آمار برای فوتبال استان بسیار پر رونق تر نیز بود.

استان مازندران با 58 بازیکن بیشترین بازیکن لیگ برتری را در این فصل داشت و استان خوزستان با 57 بازیکن و استان تهران با 43 بازیکن در رده های بعدی این جدول قرار داشتند.

لازم به ذکر است که امیرحسین عسگری و حجت صدقی که در ترکیب ثابت تیم های خیبر خرم آباد و چادرملو یزد حضور داشتند و موفق به صعود به لیگ برتر شدند نیز از محصولات آکادمی باشگاه مس کرمان بودند تا مشخص شود باشگاه مس کرمان در راه یکی از رسالت های خود برای معرفی بازیکنان فوتبال استان در سطح اول کشور تا چه اندازه برای فوتبال استان کرمان پیشرو بوده است.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=79381