باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 03:11:48
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

بیست و دومین تقابل رسمی مس کرمان و استقلال تهران

سه‌شنبه 11 بهمن ماه 1401 ساعت 14:15

تیم های مس کرمان و استقلال تهران روز پنجشنبه پیش رو بیست و دومین تقابل رسمی خود را برابر یکدیگر انجام خواهند داد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ این دو تیم در سال های گذشته 17 بار در جریان بازی های لیگ برتر و چهار بار در کوران مسابقات جام حذفی برابر یکدیگر به میدان رفته اند.

در بازی های لیگ برتر 7 بار استقلال پیروز میدان بوده است و 3 بار مس کرمان فاتح این بازی بوده و 7 مسابقه دو تیم نیز به تساوی رسیده است.

در جریان بازی های جام حذفی نیز 3 برد نصیب استقلال بوده است و یک بار نیز مس در جام حذفی استقلال را شکست داده است.

در لیگ 85-86
مس در اولین میزبانی لیگ برتری خود در تاریخ این مسابقات در ورزشگاه سلیمی کیا به مصاف استقلال رفت که استقلال با تک گل علی انصاریان از روی نقطه پنالتی به پیروزی رسید. در این بازی مس کرمان یک ضربه پنالتی را در دقیقه 90 از دست داد. بازی برگشت دو تیم نیز در ورزشگاه آزادی به تساوی بدون گل رسید.

در لیگ 86-87
بازی رفت دو تیم در تهران به تساوی یک بر یک رسید که ابتدا پائلو زالترون دروازه شاگردان ناصر حجازی را باز کرد و در دقایق پایانی شفیعی با گل خود بازی را برای استقلال به تساوی کشاند. در بازی برگشت مس کرمان با تک گل مرتضی ابراهیمی در ورزشگاه باهنر کرمان استقلال را برد که مشت های گره کرده امیر قلعه نویی سرمربی تیم مس کرمان پس از پیروزی برابر تیم سابق خود همچنان سوژه رسانه هاست.

در لیگ 87-88
مس در بازی رفت در کرمان با تک گل فرزاد حسین خانی سرمربی این روزهای خود موفق شد در کرمان استقلال را شکست دهد و در بازی برگشت استقلال با نتیجه دو بر یک مس را شکست داد که ادینهو زننده تک گل مس کرمان در این بازی بود.

در لیگ 88-89
استقلال در کرمان با نتیجه دو بر یک برابر مس به پیروزی رسید که جیوانی مدافع برزیلی مس کرمان تک گل خود را با پیراهن این تیم به ثمر رساند و در باز برگشت نیز استقلال دو بر صفر پیروز میدان بود.

در لیگ 89-90
مس کرمان با هدایت صمد مرفاوی سرمربی سابق آبی ها برابر استقلال در کرمان به تساوی یک بر یک رسید که احمد حسن زاده تک گل مس را به ثمر رسانده بود و در بازی برگشت در تهران تلاش دو تیم تساوی بدون گل را به همراه داشت.

در لیگ 90-91
استقلال در کرمان برابر مس 2بر1 پیروز شد که محسن بیاتی نیا تک گل مس را به ثمر رسانده بود اما در بازی برگشت مس کرمان با هدایت میرسلاو بلاژویچ موفق شد با گل احمد حسن زاده استقلال را در زمین خود 1بر0 شکست دهد.

در لیگ 91-92
بازی رفت دو تیم در کرمان به تساوی صفر بر صفر رسید و در باز یرگشت استقلال 2بر1 مس را شکست داد که مصطفی شجاعی زننده تک گل مس کرمان بود.

در لیگ 92-93
در تهران تلاش دو تیم به تساوی یک بر یک رسید که مصطفی شجاعی زننده گل مس کرمان بود و در همین بازی بود که فرهاد مجیدی به شکل غیر منتظره ای از فوتبال خداحافظی کرد. بازی برگشت دو تیم که آخرین مصاف دو تیم در ورزشگاه باهنر کرمان تا پیش از بازی روز پنجشنبه محسوب می شود، بازی با تساوی یک بر یک همراه بود که ادینهو برای مس کرمان گلزنی کرد.

اما دو تیم چهار تقابل نیز در جام حذفی داشتند که اولین بازی تاریخ دو تیم نیز به جام حذفی سال 1378 بر می گردد که در کرمان استقلال لیگ یکی آن زمان موفق شد مس کرمان که در لیگ دو بازی می کرد را با نتیجه 3بر0 شکست دهد و در بازی برگشت نیز که در استادیوم تختی تهران برگزار شد، مس با نتیجه 5بر0 بازی را به استقلال باخت.

مصاف بعدی دو تیم در جام حذفی به زمستان 1392 برمی گردد که مس در زمین پر از برف آزادی تهران موفق شد در مرحله نیمه نهایی جام حذفی با دو گل ادینهو استقلال را با نتیجه 2بر1 شکست دهد و به فینال برسد.

در جام حذفی سال 1395 که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، مس کرمان تا دقیقه 115 برابر میزبانش با تساوی بدون گل بازی را پیش می برد که در نهایت در این دقیقه استقلال موفق شد تک گل بازی را وارد دروازه مس کرمان کند.

آخرین بازی دو تیم نیز به دیدار رفت لیگ برتر این فصل برمی گردد که استقلال موفق شد با تک گل یامگا به پیروزی برسد تا داستان تقابل های دو تیم به پرده بیست و دوم خود برسد.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=77936