باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
سه‌شنبه 28 فروردین ماه 1403 ساعت 22:48:25
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

مربی تیم فوتبال مس کرمان: اشتباهات داوری برای مس کرمان در بازی با پیکان دردناک بود

شنبه 8 بهمن ماه 1401 ساعت 13:14

مربی تیم فوتبال مس کرمان از تصمیمات داور در بازی این تیم برابر پیکان ابراز ناراحتی کرد و آن ها را موثر در ثبت شکست مس کرمان دانست.

آرتا منهاجی، مربی مس، در نشست خبری پس از این مسابقه حاضر شد و گفت: در نیم فصل دوم، بازی‌های این‌چنینی حساسیت خودش را دارد.‌ در نیمه اول شاهد یک بازی خیلی فیزیکی و درگیری و استفاده از بازیکنان جوان در دو تیم بودیم که جای تبریک به دو باشگاه محترم پیکان و مس کرمان دارد که این جوان‌ها را وارد لیگ کرده‌اند. این مسئله باعث شده بود تا سطح انرژی و درگیری‌ها در بخش‌هایی از بازی بالا برود و صحنه‌های برخوردهای فیزیکی زیاد بود.

او ادامه داد: زمانی که وارد نیمه دوم شدیم، داستان به نوعی تغییر کرد. من در مورد تیم خودمان می‌گویم؛ ما در نیمه دوم با تشخیص سرمربی محترم تیم، آقای حسین‌خانی، سیستم بازی‌مان را تغییر دادیم و بعد از آن از دقیقه 60، با تعویض‌هایی که انجام شد، شکل بازی از جانب هر دو تیم کاملا متفاوت شد.
مربی مس سپس با اشاره به صحنه پنالتی پیکان در این مسابقه بیان کرد: امیدوارم اعلام پنالتی تصمیم درستی باشد، چون پذیرش اشتباه در نیم فصل دوم و چنین بازی‌هایی خیلی سخت است و اگر اشتباه باشد واقعا دردناک است. امیدوارم تصمیم درستی باشد. من داور نیستم و از صحنه هم فاصله داشتم اما چشم من آن طرف هم یک پنالتی دید و دست بازیکن پیکان روی ارسال سامان تورانیان کاملا از حالت خارج و باز بود. از نظر من و طبق چیزی که در‌ جام جهانی دیدیم، آن صحنه هم باید پنالتی اعلام می‌شد. بعد از صحنه گل، طبیعتا پیکان به بازی دفاع و ضدحمله روی آورد و بچه‌های ما هم جلو آمدند و روی دروازه‌ هر دو تیم، صحنه‌های قشنگی ایجاد شد. آن‌ها در ضدحملات چند موقعیت داشتند که طبیعی بود و ما هم ریسکی‌تر بازی کردیم.

وی افزود: در کل طبق صحبتی که با سرمربی داشتیم و از من خواست که انتقال بدهم، در نیمه دوم به بازی‌ای که مدنظرمان است، نزدیک‌تر شدیم. نتیجه دلخواه نیست ولی تغییرات دیده شد و بچه‌های جدیدی که وارد تیم شدند، تاثیر خودشان را نشان دادند و شکل بازی را عوض کردند. آن‌ها دستورات سرمربی را به خوبی اجرا کردند اما متاسفانه ما سه امتیاز را از دست دادیم. به نظرم دست کم باید بازی مساوی تمام می‌شد.

منهاجی در واکنش به اینکه مس در نیمه دوم بی‌محابا حمله می‌کرد و موقعیت ضدحمله هم به حریف می‌داد، گفت: کاملا درست است. به دلیل نزدیکی دو تیم در جدول و شرایط نیم فصل دوم، ما بعد از پذیرش گل اول مجبور بودیم این ریسک را بکنیم. از طرفی آقای حسینی هم مربی بسیار خوب و با دانش و باتجربه‌ای هستند و می‌دانستیم که آن‌ها هم وارد بازی ضدحمله می‌شوند.‌ در همه دنیا همین‌طور است و در این دقایق، صحنه‌های این چنینی پیش می‌آید. این یک ریسک دوجانبه است و در واقع شما باید این ریسک را بپذیرید که مجبور هستید ساختار دفاعی‌تان را تا حدی بازتر کنید و از نفرات بیشتری در حمله استفاده کنید. طبیعتا در طرف مقابل فضای بیشتری پیدا می‌شود. مهاجم‌‌های پیکان یکی دو موقعیت خیلی خوب داشتند که نتوانستند استفاده کنند. ما می‌دانستیم و طبیعت بازی به این سمت رفت.

او در خصوص جذب یک مربی اسپانیایی و مدافع استرالیایی توضیح داد: مدافع استرالیایی ما تازه قرارداد بسته و هنوز حتی وارد تمرینات هم نشده است و امیدواریم ایشان هم به جمع ما اضافه شوند و به تیم کمک کنند که البته قطعا هم همین‌طور خواهد بود. در مورد آقای پروفسور کالی که به جمع ما اضافه شدند، من به عنوان یک مربی ایرانی خیلی خوشحالم که در خدمت ایشان هستم و از تجربه و دانش ایشان استفاده می‌کنم. ایشان با خودشان یک تجربه از سطح یک فوتبال دنیا را آورده‌اند. زمان لازم دارد که آداپته شود اما من در همین مدت کم به عنوان یک مربی پرسش‌گر، 10-12 صفحه از تجارب ایشان یادداشت برداشته‌ام. برخی مسائل در فوتبال دنیا مشترک است. بر خلاف تصوری که وجود دارد، من می‌گویم تمرینی را که ایشان می‌دهد، یا ما قبلا اجرا کرده‌ایم و یا در کتاب‌ها و سایت‌ها دسترس است، اما تجارب چیزی نیست که شما پیدا کنید.

منهاجی توضیح داد: ایشان واقعا نکته‌های طلایی می‌گویند و من به‌شخصه خوشحالم و بچه‌ها هم همین‌طور هستند. خیلی خوب است که ایشان یک روحیه مثبت و حرفه‌ای دارند و این را به تیم انتقال داده‌اند. در هر صورت اتفاق مبارکی برای فوتبال کرمان و ایران است. وقتی مربیان این چنینی، تجاربی را با خودشان وارد فوتبال ما می‌کنند و این اتفاق امسال بیشتر از سال‌های گذشته رخ داد، تاثیرش را می‌گذارد. به دلایل مختلف، ارتباط ما با فوتبال بین‌الملل تقریبا قطع است و شاید به این شکل ارتباط دوباره‌ای شکل بگیرد.

وی در مورد زمان اضافه شدن تونگیک به تمرینات مس کرمان گفت: کارهای ثبت قرارداد ایشان تمام شده است و به محض اینکه ما تمرینات‌مان را در کرمان آغاز کنیم، به تمرینات اضافه و وارد سیکل تمرینی می‌شوند. تا جایی که اطلاع دارم، در شرایط بازی هم هستند و این‌طور نیست که از شرایط بازی دور باشد.

منهاجی در واکنش به اینکه حضور سامان تورانیان و معین عباسیان، تحرک خط حمله مس را بالا برد و این بازیکنان باید زودتر به این تیم اضافه می‌شدند، بیان کرد: تصمیمات ما بر اساس وقایعی که در بازی پیش‌ می‌آید، گرفته می‌شود‌. بچه‌هایی که شما اسم بردید و همین‌طور بچه‌هایی که تعویض شدند، توانایی‌های خیلی خوبی دارند و در آن لحظه تصمیم سرمربی این بود که بعد از تغییر سیستم، روش بازی را تغییر بدهد و حتما شما هم‌ متوجه شدید. خیلی خوشحالم که بچه‌هایی که از نیمکت آمدند، از جمله دو بازیکنی که اسم بردید، تاثیر خود را گذاشتند و چیزی را که از آن‌ها خواسته شده بود، پیاده کردند. به همین دلیل یک‌جورهایی با ناراحتی باخت کنار می‌آییم، چون دست کم از نظر خودمان روندمان بهتر شده و گوشه‌هایی از اتفاقاتی را که منتظر هستیم در نیم فصل دوم رخ بدهد، در این بازی شاهد بودیم.‌ امیدوارم در‌ بازی‌های بعد، کمی خوش‌شانس‌تر و دقیق‌تر باشیم و اشتباهات ما و دیگران کمتر شود و به نتیجه هم برسیم.

منهاجی درباره تاثیر کیفیت چمن استادیوم روی مسابقه، گفت: نمی‌توانم از چمن ورزشگاه انقلاب کرج گلایه‌ای داشته باشم، به دلیل اینکه بدتر از این هم دیده‌ایم. این یک معضل کلی در فوتبال ما است. همین مربی اسپانیایی که درباره‌اش سوال کردید امروز هم می‌گفت که من تعجب می‌کنم که چرا چمن‌ها در ایران انقدر بلند است و این سرعت بازی را پایین می‌آورد و روی کیفیت بازی و تمرینات اثر می‌گذارد. در واقع چمن مستقیما روی سطح فنی بازی‌ها اثر دارد. گاهی سطح مسابقات باعث نگرانی و گله می‌شود و همین مسائل خیلی تاثیرگذار است. شما روی زمین صاف می‌توانید بازی تک ضرب انجام بدهید و شرایط متفاوت است اما اینجا حتما باید کنترل کنی و توپ را برای خودت درست کنی و در بهترین حالت، یک ثانیه را از دست می‌دهی. یک ثانیه در فوتبال، حدود 6 یا 7 متر می‌شود؛ یعنی بازیکنی که در هفت متری تو است، تو را پرس می‌کند و به همین سادگی فرصت از دست می‌رود و اتفاقات بعدی.

او در پایان در پاسخ به اینکه آیا مس این فصل در لیگ برتر می‌ماند، گفت: قطعا. باور تک تک ما این است و با روندی که باشگاه و تیم دارد و اتفاقاتی که در داخل تیم رخ می‌دهد و فکر می‌کنم که قطعا می‌ماند.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=77924