باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 03:37:23
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

مس بازهم در لیگ برتر به پیکان رسید

سه‌شنبه 25 مرداد ماه 1401 ساعت 10:59

تیم های فوتبال مس کرمان و پیکان تهران بعد از گذشت 6 سال مجددا برابر هم قرار خواهند گرفت تا در چارچوب هفته دوم رقابت های لیگ برتر این فصل مقابل هم بازی کنند.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ این دو تیم پیش از این 15 بار نیز در رقابت های مختلف برابر هم به میدان رفته بودند و این شانزدهمین تقابل آن ها محسوب می شود.

اولین بازی دو تیم برابر هم به رقابت های جام حذفی در سال 1380 برمی گردد که در این بازی مس کرمان در یک روز زمستانی و برفی برای اولین بار در تاریخ خود بازی در ورزشگاه آزادی را تجربه می کرد و مصاف دو تیم با پیروزی یک بر صفر پیکان همراه بود. در بازی برگشت جام حذفی آن سال مس و پیکان در ورزشگاه سلیمی کیا کرمان به تساوی دو بر دو رسیدند.

اما در سال 1385 دو تیم در جریان بازی های لیگ برتر به یکدیگر رسیدند که بازی رفت دو تیم در پیکانشهر با برتری 4بر2 پیکان همراه بود. آلوز و نیک سوزامورا گلزنان مس کرمان در این بازی بودند. در بازی برگشت دو تیم نیز در کرمان بازی به تساوی یک بر یک رسید که محمود پوراسدالله تک گل مس را به ثمر رساند. این دو تیم در آن فصل یک بار نیز در جام حذفی به میدان رفتند که پیکان یک بر صفر پیروز بازی بود.

در سال 1386 بازهم مصاف آن ها یک تجربه جدید برای کرمانی ها بود و ورزشگاه شهید باهنر کرمان با بازی دو تیم افتتاح گردید. این بازی که در دور رفت رقابت های لیگ برتر آن فصل محسوب می شد با پیروزی 3بر2 پیکان خاتمه یافت که مهدی کیانی و جراردو مورالس گلزنان مس در آن بازی بودند. بازی برگشت آن فصل دو تیم نیز در پیکانشهر با تساوی یک بر یک خاتمه یافت که کیانی گلزن مس کرمان بود.

در سال 1387 پیکان به قزوین منتقل شد و بازی رفت دو تیم در این شهر با تساوی یک بر یک همراه بود که روح الله بیگدلی برای مس گل زد. اما بازی برگشت دو تیم یکی از خاطره انگیز ترین بازی های تاریخ باشگاه مس کرمان محسوب می شد چراکه این تیم در کرمان موفق شد با نتیجه 4بر0 پیکان را شکست دهد و در کورس رقابت با سپاهان و پرسپولیس در نهایت موفق شود با این نتیجه جایگاه سومی رقابت های لیگ برتر و صعود به لیگ قهرمانان آسیا را پس از این بازی جشن بگیرد. مصطفی سیفی، مرتضی ابرهیمی، فراز فاطمی و ادینهو گلزنان مس کرمان در این بازی بودند.

در سال 1388 بازی رفت دو تیم در زمین پیکان به تساوی 0بر0 رسید اما در بازی برگشت در کرمان در حالی که مس تا دقیقه 70 با سه گل از حریف پیش بود بازی در نهایت به تساوی 3بر3 رسید. فراز فاطمی دو بار و حمید عزیززاده در این بازی برای مس گلزنی کرده بودند.

در سال 89 مس موفق شد در قزوین با نتیجه 2بر1 پیکان را شکست دهد که ادینهو و احمد حسن زاده برای مس گلزنی کردند و بازی برگشت دو تیم با تساوی یک بر یک تمام شد که ادینهو برای مس گل زد.

پیکان پس از این سال به رقابت های لیگ یک سقوط کرد تا سال 1394 که دو تیم مجددا در جریان رقابت های لیگ دسته اول به مصاف هم رفتند که در تهران بازی دو تیم به تساوی بدون گل رسید و در بازی برگشت پیکان با نتیجه دو بر یک مس را در کرمان شکست داد که سعید دقیقی تک گل مس را در این بازی به ثمر رساند.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=77554