باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 19:06:03
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

مدیر آکادمی باشگاه مس کرمان: برنامه ریزی سه سال و نگرش جدیددر آکادمی باعث ساختن یک نسل نو خواهد شد

دوشنبه 15 آذر ماه 1400 ساعت 11:25

مدیر آکادمی باشگاه مس کرمان در رابطه با فلسفه و نگرش حاکم بر آکادمی باشگاه مس کرمان و تاکید بر کشف، آموزش و پرورش استعدادهای فوتبال و به روز کردن دانش مربیان فعال در این آکادمی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ آقای رضا ستاری در این باره گفت: بحث فعالیت یک آکادمی فوتبال را باید فراتر از مباحث نتیجه گیری در آن دنبال کرد و اصولا یک آکادمی فوتبال را نه بر اساس نتایج داخل زمین مسابقه که باید آن را بر اساس فعالیت در راستای کشف استعدادهای پایه فوتبال در آن مناطق ارزیابی نمود.

وی افزود: این فلسفه کلی است که بر آکادمی باشگاه مس کرمان حاکم است و با توجه به اینکه در راس باشگاه یعنی مدیریت عامل و همچنین اعضای هیات مدیره یک تفکر کاملا فوتبالی و آشنا با علم آکادمیک آن حاکم است، اجرای اصول این فلسفه نیز به خوبی در آن در حال اجراست که به عنوان کسی که موی خود را در فوتبال سفید کرده ام می توانم این اطمینان را به جامعه فوتبال کرمان بدهم که نهایت این تفکر و اجرای اصولی برنامه های سه سال مدنظر ، به معرفی یک نسل جدید در فوتبال کرمان منجر خواهد شد.

آقای ستاری ادامه داد: برای هر آکادمی راحت ترین کار این است که کشف استعدادها را فراموش کند، پرورش بازیکنان را چندان جدی نگیرد و هزینه کرد و انرژی خود را صرفا برروی ورود بازیکنانی کند که تنها بر اساس نتیجه گرایی از مناطق دیگر کشف شده اند و طبیعتا در زمان بزرگسالی و استفاده مفید از آن ها، به مناطق خود برمی گردند و یا اینکه حضورشان در یک باشگاه کاملا مقطعی خواهد بود که هرچند این موضوع در حالت خوشبینانه می تواند منجر به نتیجه گرایی تیم های یک آکادمی شود اما در واقع هدف و کار یک آکادمی محسوب نمی شود.

مدیر آکادمی باشگاه مس کرمان با بیان اینکه این موضوع در آکادمی باشگاه مس کرمان جایی ندارد افزود: ما باید اول به این باور برسیم و این سوال را پاسخ بدهیم که در سطح پایه و آکادمی در کرمان بازیکن مستعد داریم یا خیر و پس از رسیدن به پاسخ این سوال استراتژی خودمان را برای به کار گیری این استعدادها از تمامی مناطق استان مشخص و تدوین کنیم.

ستاری ادامه می دهد: آقای دکتر کهندل مدیرعامل باشگاه مس کرمان خود از دل فوتبال کرمان به باشگاه مس راه یافت و سال ها نیز در سطح پایه و بزرگسالان باشگاه مربیگری کرده است از همین رو به خوبی بر پاسخ سوال بالا آگاه است و می داند که چه استعداد غنی از فوتبال در سطح استان وجود دارد و به همین خاطر در جلسه بسیار خوبی که با مربیان پایه داشتیم به صراحت عنوان کردند که برروی کشف این استعدادها کوشا باشیم و هرگونه حمایت و هزینه ای در راستای این کار را نیز در دستور کار دارد و در مقابل استراتژی برای کشف، پرورش و آموزش این استعدادها باید به خوبی از سمت آکادمی باشگاه و افراد فعال در آن صورت بگیرد.

مدیر آکادمی باشگاه مس کرمان در رابطه با فعالیت های آموزشی آکادمی این باشگاه گفت: پایگاه های استعدادیابی آکادمی باشگاه مس کرمان همینک در دو منطقه شمالی استان یعنی راور و جنوب استان در کهنوج کاملا فعال می باشد و بازیکنان مستعد این مناطق پس از شناسایی تحت آموزش آکادمی باشگاه و در نهایت افراد منتخب به تیم های رده سنی باشگاه مس کرمان معرفی می گردند. این موضوع در سطح مدارس فوتبال شهر کرمان نیز در حال انجام است و با همکاری که با سایر مدارس فوتبال در شهر کرمان صورت پذیرفته است، با کشف استعدادهای برتر آن ها به تیم های رده سنی باشگاه مس کرمان در جهت آموزش و پرورش قرار خواهند گرفت.

وی بر امر آموزش مربیان فعال در آکادمی نیز اشاره کرد و افزود: در زمینه آموزش و به روز کردن علم مربیان حاضر در آکادمی نیز تاکید داریم و شاهد برگزاری کلاس های آموزشی برای ارتقا سطح علمی مربیان حاضر در آکادمی باشگاه مس کرمان هستیم تا زمینه آموزش و پرورش در این آکادمی از سوی مربیان به بهترین شکل و به روز ترین متدها انجام گیرد. همچنین طبق توافق نامه چهار جانبه باشگاه مس کرمان با باشگاه های مس رفسنجان، گل گهر و مس شهربابک کلاس های آموزشی مدرن در نظر گرفته شده که اولین دوره آن در تاریخ 24 دی ماه در کرمان برگزار خواهد شد.

آقای ستاری در پایان وجود تمامی تیم های رده سنی نونهالان تا امید باشگاه مس کرمان در مسابقات لیگ برتر و همچنین تیم های رده سنی 10 تا 14 سال این باشگاه که در فستیوال ها و جشنواره های فوتبال استانی و کشوری شرکت می کنند و همچنین حضور نزدیک به 350 فوتبال آموزی که در دو ترم تابستانی و زمستانی در مدرسه فوتبال باشگاه مس کرمان شرکت می کنند را همگی در راستای این استراتژی دانست که مهمتر از نتیجه گرایی در بخش آکادمی باید در راستای ساختن یک نسل جدید فوتبال از استان برای کشور باشد و باشگاه مس کرمان را پرچمدار ساخت نسل های فوتبال در استان دانست.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=77003