باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 31 فروردین ماه 1403 ساعت 23:12:00
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

سرمربی بسکتبال مس کرمان: با افزایش تعداد تیم های لیگ برتر موافقم

دوشنبه 22 شهریور ماه 1400 ساعت 12:35

سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان گفت: برای این که لیگ برتر بسکتبال رشد کیفی کند، ابتدا باید چند سال از نظر کمی رشد کند سپس با افزایش تعداد تیم‌ها موافق هستم.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ محمدرضا اسلامی در مورد همکاری‌اش با تیم مس کرمان در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال، توضیح داد: خوشبختانه امسال شرایطی بود که من در استان خودم و با تیم مس کرمان کار کرده و در خدمت همشهری‌های خودم باشم. سعی داریم بسکتبال کرمان را نسبت به سال‌های گذشته توسعه دهیم و با افزایش بودجه 17 درصدی، امیدواریم این اتفاق رخ دهد هرچند که به‌خاطر شرایط ارزی در کشور، کار سخت است.

او ادامه داد: در راس مدیریت باشگاه تغییراتی داشتیم که نگاه‌شان به رشته‌های به‌جز فوتبال نگاه قابل احترامی است و قصد دارند تا مس کرمان را در رشته‌هایی چون بسکتبال و هندبال توسعه دهند. برای این تیم برنامه سه ساله داریم و امسال می‌خواهیم نهایت استفاده را از بازیکنان بومی کنیم و فقط در پست‌هایی که نیاز داشتیم بازیکن بیرونی بگیریم. متاسفانه امسال قراردادها نزدیک چهارصد درصد افزایش یافت و قرارداد بازیکنان سه چهار برابر شد که کار را سخت می‌کند. وقتی بودجه شما فقط 17 درصد افزایش می‌یابد و قرارداد بازیکنان چند برابر می‌شود، طبیعتا کار سختی برای بستن قرارداد دارید.

سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان گفت: سعی کردیم در حد توان بازیکنان خوب و با انگیزه را جذب کنیم و تمرینات خوبی داریم. تلاش داریم این بازیکنان را در فصل جاری توسعه دهیم و سال دوم تیم خوبی ببندیم تا جزو پنج تا شش تیم اول باشد. در سال سوم هم تیمی را می‌بندیم که کسب سکو کنیم‌. ان‌شاءالله این برنامه با همراهی مدیریت باشگاه عملی شود.

او در مورد شرایط بازیکنان مس کرمان از نظر مبتلا بودن یا نبودن به ویروس کرونا نیز توضیح داد: متاسفانه سال گذشته که بنده در تیم شورا و شهرداری قزوین بودم، از بحث کرونا و مریضی همسر یکی از بازیکنان خود بسیار آسیب دیدیم، اما امسال با وجود شرایط سخت کرونا در کرمان هم سعی کردیم با برنامه بهداشتی خوب و ضد عفونی کردن، شرایط خوبی فراهم کنیم و خوشبختانه با همکاری خوبی که داشته‌ایم همه بازیکنان را هم واکسینه می‌کنیم. به نظرم با این عمل نگرانی ما کم‌تر می‌شود.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا لیگ ایران ظرفیت 16 تیم را دارد؟ اظهار کرد: توسعه لیگ همیشه به دو صورت اتفاق می‌افتد. کمی و کیفی. اگر می‌خواهیم لیگ را از نظر کیفی ارتقاء دهیم، ابتدا باید دو سه سال دوره کاشت را پشت سر بگذاریم که این بالا بردن تعداد تیم‌ها قدم مناسبی در این مسیر است. متاسفانه در سال‌های گذشته لیگ با 9 تا 8 تیم برگزار می‌شد، شاید با این تعداد تیم کیفیت بازی‌ها بالاتر بود، اما در طولانی مدت به بسکتبال ضربه زد و ما الان حتی بازیکن جوان خوب برای جایگزین کردن با با تجربه‌های در تیم ملی نداریم. من با این افزایش تعداد تیم موافق هستم.

او گفت: من فکر میکنم برای توسعه کیفی نیاز داریم که ابتدا ثباتی را در تعداد تیم‌ها ببینیم و تیم‌های بیش‌تری را که واقعا مثل باشگاه کار می‌کنند وارد لیگ کنیم. به عنوان مثال باشگاه‌هایی مثل مس کرمان و رفسنجان، ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان و ... که واقعا باشگاه هستند. این باشگاه‌ها می‌توانند یواش یواش کیفیت لیگ را هم بالا ببرند. من فکر میکنم اتفاق خوبی است که تعداد تیم‌ها بالا رفته است. شاید چند سال مشکل سطح کیفی بازیکنان را داشته باشیم، اما رفته رفته شاهد تغییرات و کیفی شدن لیگ خواهیم شد.

اسلامی در پایان، راجع به احتمال جذب بازیکن خارجی توسط مس کرمان نیز گفت: باید ببینیم شرایط چگونه خواهد بود. مسلما تیم‌هایی که نتوانستند ملی‌پوش و بازیکن تاثیرگذار جذب کنند مجبورند نیازهای خود را با جذب بازیکنان خارجی برطرف کنند. ماهم نیم نگاه داریم اما باید تیم به یک ثبات فنی برسد  تا تصمیم نهایی را بگیریم.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=76733