باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
سه‌شنبه 4 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17:52:32
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

کدام روش برای برگزاری لیگ برتر بسکتبال این فصل اجرایی می شود؟!

چهارشنبه 3 شهریور ماه 1400 ساعت 10:39

لیگ برتر بسکتبال در فصل 1400 قرار است با حضور تیم مس کرمان و با شرکت 16 تیم و به صورت متمرکز برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ روز دوشنبه جلسه هماهنگی و برگزاری لیگ برتر بسکتبال در فصل 1400 به منظور تصمیم گیری در رابطه با فصل جدید لیگ برتر برگزار شد که در پایان این نشست اعضای حاضر، روی سه شیوه مختلف به جمع بندی رسیدند.

3 روش پیشنهادی برای برگزاری لیگ برتر بسکتبال به شرح زیر است:

1) روش 16 تیمی که در دو گروه 8 تیمی خواهد بود. از هر گروه 4 تیم راهی دور نحست پلی‌آف می‌شوند و به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت بازی می‌کنند تا چهار تیم برتر راهی مرحله نیمه نهایی شوند. در این مرحله تیم اول با تیم چهارم و تیم‌های دوم و سوم به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف فینالیست‌ها مشخص شود.

2) روش دوم تقریبا مشابه همان روش فصل گذشته است که در دو گروه 8 تیمی مسابقات برگزار و تمامی تیم ها بعد از انجام بازی های دور گروهی به دور پلی آف صعود می کردند، اما برخی تغییرات و با فرمت درست‌تر و پویاتر در این فصل این شیوه اجرایی شود.

3) مدل دوره‌ای که 16 تیم به صورت دوره‌ای رو در روی هم قرار می‌گیرند.

به گفته مقامات فدراسیون بسکتبال، جلسه رسمی تعیین تکلیف فصل جدید لیگ برتر و مشخص نمودن شیوه برگزاری مسابقات آن، در روز‌های آینده برگزار خواهد شد. همچنین تلاش فدراسیون بر اینست تا مسابقات حتما با 16 تیم برگزار شود و قطعا لیگ برتر در این فصل به صورت متمرکز و در تهران برگزار خواهد شد.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=76661