باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
پنج‌شنبه 9 فروردین ماه 1403 ساعت 21:26:20
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

نیمه مهر ماه زمان احتمالی شروع لیگ یک

یکشنبه 3 مرداد ماه 1400 ساعت 12:19

فصل جدید رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور تقریبا یک هفته بعد از شروع لیگ برتر آغاز می شود.

سازمان لیگ برتر برای شروع لیگ برتر در روزهای ابتدایی مهر ماه یعنی دوم و سوم برنامه ریزی کرده است. هم چنین هیچ تغییری در آیین نامه برگزاری بازی های فصل جدید لیگ یک به وجود نخواهد آمد.

طبق معمول بازی ها با حضور 18 تیم آغاز می شود و در پایان تیم های اول و دوم به لیگ برتر صعود می کنند و سه تیم انتهای جدول هم دسته دومی خواهند شد. در پایان فصل اخیر تیم های چوکا تالش – نود ارومیه و گل ریحان به دسته دوم سقوط کرده اند و تا اکنون تیم های مس شهر بابک و شهرداری همدان هم دسته اولی شده اند.

با برگزاری دیدار پلی آف بین تیم های ویستا توربین و شهید قندی یزد تکلیف سومین تیم صعود کننده هم مشخص خواهد شد. کمیته اخلاق به واسطه گزارش های دریافتی از لیگ 2 این مسابقات را به منظور بررسی احتمالی تبانی در هفته های پایانی به حالت تعلیق در آورده است.

تیم های شرکت کننده در فصل جدید بازی ها از این قرار هستند. بادران تهران - مس کرمان - شاهین شهرداری‌بوشهر - استقلال خوزستان - خیبر خرم‌آباد - خوشه طلایی ساوه - آرمان گهر- پارس جنوبی جم - ملوان - رایکا بابل - استقلال ملاثانی - قشقایی شیراز - شهرداری آستارا.

سه تیم دسته دومی به این جمع اضافه خواهند شد که تا اکنون حضور تیم های مس شهر بابک و شهرداری همدان در فصل جدید بازی های دسته اول قطعی شده است. دو تیم انتهای جدول لیگ برتر هم فصل آینده در بازی های دسته اول حاضر خواهند بود. سقوط ماشین سازی به دسته اول قطعی شده و در روزهای آینده یک تیم لیگ برتری دیگر دسته اولی می شود.

گفتنی است حضور بازیکن خارجی در تیم های دسته اول همچون گذشته ممنوع است و هنوز به طور رسمی نیز بحثی در رابطه با تغییر تعداد کم سهمیه صعود از این لیگ مطرح نشده است.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=76588