باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 10 فروردین ماه 1403 ساعت 15:33:44
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

نگاهی به عملکرد تیم های باشگاه مس کرمان در فصل 1399-1400

دوشنبه 11 مرداد ماه 1400 ساعت 08:56

با پایان یافتن رقابت های تیم فوتبال مس کرمان در مسابقات لیگ دسته یک فوتبال کشور، فصل 1399-1400 نیز برای تیم های مختلف باشگاه مس کرمان نیز رسما پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ باشگاه مس کرمان به عنوان یکی از بزرگترین باشگاه های ورزشی کشور، با حضور 14 تیم در مسابقات ورزشی کشور شرکت کرد که ماحصل حضور این تیم ها در رقابت های خود به این شرح می باشد:

تیم فوتبال مس کرمان:

تیم فوتبال مس کرمان در این فصل از رقابت های لیگ یک با کسب 55 امتیاز در رده چهارم مسابقات قرار گرفت. این تیم در این فصل از رقابت ها بیشترین تعداد حضور در رتبه های صعود را داشت ولی در نهایت نتوانست به هدف خود دست یابد. مس کرمان که در این فصل از رقابت های خود از 34 بازی به 16 پیروزی، 7 مساوی و 11 شکست دست یافت، در این فصل16 هفته در رتبه های صعود قرار داشت که 12 هفته آن با صدرنشینی همراه بود. در نهایت مس کرمان که 32 گل زده و 23 گل خورده را نیز برای خود ثبت کرده بود، با اختلاف 5 امتیاز کمتر نسبت به تیم های صعود کننده نتوانست در جایگاه صعود قرار بگیرد.

تیم فوتبال مس نوین:

تیم فوتبال مس نوین را به جرات می توان بومی ترین تیم فوتبال استان کرمان در بین تمامی تیم های فوتبال این استان در رقابت های لیگ برتر تا لیگ دو دانست... این تیم با چهره جذاب خود و اولین فصل حضور فرزاد حسین خانی به عنوان سرمربی رسمی یک تیم، نتایج بسیار خوبی گرفت و تا هفته پایانی رقابت های گروه خود در لیگ دو، شانس صعود از گروهش را داشت. این تیم که از 26 بازی این فصل خود 12 برد، 8 مساوی و 6 شکست را در کارنامه ثبت کرد، با قرار گرفتن در رده سوم جدول گروه، بهترین عملکرد خود در لیگ دو را بر جای گذاشت. این تیم 28 گل زده و 17 گل خورده در این فصل داشت تا با 44 امتیاز تنها سه امتیاز تا رتبه های صعود خود از گروه کم داشته باشد.

تیم فوتبال امید مس کرمان:

رقابت های لیگ برتر امیدهای کشور در این فصل به دلیل شیوع کرونا و آغاز دیرهنگام مسابقات به شکلی متفاوت از هر سال آغاز شد. برخلاف فصول قبل که مسابقات به صورت لیگ برگزار می شد، مقرر گردید مسابقات لیگ برتر این فصل به صورت گروهی برگزار شود که این جریان رقابت ها را کاملا تحت تاثیر خود قرار می داد. تیم فوتبال امید مس کرمان در گروهی که هشت تیم حضور داشتند تا هفته پایانی رقابت ها شانس صعود از گروه خود را داشت.

در پایان رقابت های دور گروهی تیم امید مس کرمان از چهارده بازی خود به 5 پیروزی، 4 تساوی و 5 شکست دست یافت تا با 14 گل زده و 14 گل خورده و ثبت 19 امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی گروه خود قرار بگیرد. از این گروه تیم های سپاهان و نفت اهواز به دور بعد صعود کردند و گل گهر نیز به دسته پائین تر سقوط کرد.

تیم فوتبال جوانان مس کرمان:

رقابت های لیگ برتر جوانان کشور نیز وضعیتی مشابه با مسابقات لیگ برتر امیدهای کشور داشت و برگزاری مسابقات در این فصل به شکل گروهی برخلاف فصول قبل که به صورت لیگ برگزار می شد، کار تیم ها را برای برگزاری مسابقات و حساسیت تک بازی ها را به مراتب بیشتر کرده بود.

تیم فوتبال جوانان مس کرمان در این فصل بنا به تغییر سنی اکثر نفرات خود، کار سختی برای هماهنگی میان بازیکنانش داشت و همین سبب شده بود که در ابتدای مسابقات این تیم در کسب نتیجه به مشکل بخورد و در هفته های پایانی خطر سقوط از لیگ برتر این تیم را تهدید نماید.

اما در نهایت جوانان مس کرمان موفق به حفظ سهمیه لیگ برتری خود شدند و در گروه هشت تیمی خود از چهارده مسابقه 4 پیروزی، 4تساوی و 6 شکست برای این تیم ثبت شد تا با 16 گل زده و 23 گل خورده و ثبت 16 امتیاز در نهایت در رده ششم جدول گروه خود قرار بگیرد. از این گروه فولاد خوزستان و ایمان سبز شیراز صعود کردند و تیم جندی شاپور به لیگ پائین تر سقوط کرد.

تیم فوتبال نوجوانان مس کرمان:

تیم فوتبال نوجوانان مس کرمان در پایان دور گروهی بازی های خود موفق شد به عنوان صدرنشین جواز صعود به دور بعد رقابت های لیگ برتر رده سنی خود را کسب کند.

نوجوانان مس کرمان در گروهی که شش تیم در آن حضور داشتند از ده بازی خود به 5 پیروزی، 3 تساوی و 2 شکست دست یافت تا با 17 گل زده و 10 گل خورده و ثبت 18 امتیاز بالاتر از تیم گل گهر، به همراه این تیم به دور بعد مسابقات صعود کنند و تیم حافظ شیراز نیز از این گروه به لیگ دسته پائین سقوط کند.

نوجوانان مس کرمان در مرحله دوم مسابقات که به صورت رفت و برگشت انجام می شد موفق شد تیم نفت اهواز را حذف کند تا برای رسیدن به جمع سه تیم پایانی رقابت ها بازهم در دو بازی رفت و برگشت به مصاف ذوب آهن برود که در این دو دیدار در نهایت در ضربات پنالتی شکست خود و از رسیدن به جمع سه تیم پایانی بازماند.

تیم نونهالان مس کرمان:

تیم فوتبال نونهالان مس کرمان در گروهی که هفت تیم در آن حضور داشتند در رده چهارم جدول قرار گرفت تا به بازی های این فصل خود پایان دهد.

نونهالان مس از 12 بازی دور گروهی خود 3 پیروزی، 5 مساوی و 4 شکست را کسب کردند تا با 11 گل زده و 14 گل خورده و ثبت 14 امتیاز بازی های خود را به اتمام برسانند.

از این گروه تیم های سپاهان و فولاد یزد به دور بعد صعود کردند و تیم وصال شیراز نیز تیم سقوط کرده این گروه محسوب می شد.

تیم فوتسال دختران مس کرمان:

رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان این فصل کشور نیز به واسطه شرایط کرونایی از حالت لیگ خارج و در دو گروه برگزار شد. تیم فوتسال دختران مس کرمان در گروه یک این رقابت ها در 12 مسابقه به میدان رفت که حاصل آن 5 پیروزی و 7 شکست بود. دختران فوتسالیست مس کرمان با چهره ای بسیار جوان و صد در صد بومی به میدان رفتند تا نشان دهند قلب فوتسال دختران کرمان در این تیم می تپد.

دختران کرمانی تیم فوتسال مس با 30 گل زده و 25 گل خورده و کسب 15 امتیاز در نهایت در گروه خود چهارم شدند تا تیم های سایپا و حفاری اهواز از این گروه به نیمه نهایی صعود کنند و تیم شهروند ساری نیز به لیگ دسته یک سقوط کند.

تیراندازی با کمان:

تیم نیراندازی با کمان بانوان مس کرمان در بخش کامپوند نیز به عنوان مدافع قهرمانی فصل قبل وارد بازی های این فصل شد تا در لیگ برتر این فصل نیز به مصاف رقیبان برود. کماندارهای بانو مس کرمان بدشانس بودند که در بازی اول خود به مصاف تیمی رفتند که متشکل از نفرات تیم ملی بود و همین سبب شد که در اولین بازی، تنها شکست این تیم ثبت شود تا با کسب 4 پیروزی و 1 شکست تیم تیراندازی با کمان بانوان مس کرمان در جایگاه دوم و نایب قهرمانی رقابت های این فصل لیگ برتر قرار بگیرد و جام نقره ای این مسابقات را بر بالای سر ببرد.

هندبال مس کرمان:

تیم هندبال مس کرمان در این فصل از رقابت های لیگ برتر کشور به عنوان مدافع عنوان قهرمانی سال قبل مسابقات خود را شروع کرد و همانند سال گذشته مسابقات خود را نیز در این فصل با اقتدار آغاز کرد. مسابقات لیگ برتر هندبال کشور در این فصل به طور متمرکز در شهرهای تهران و شیراز و در دو مرحله برگزار گردید که در مرحله اول مسابقات تیم هندبال مس کرمان در گروه مرگ این رقابت ها در ده مسابقه خود به ده پیروزی متوالی رسید تا با مقتدرانه ترین شکل ممکن و به عنوان صدرنشین راهی دور نهایی رقابت ها شود.

اما در دور نهایی این مسابقات تیم هندبال مس کرمان به دلیل مسائل مربوط به کرونا و حواشی که از این طریق برای تیم خود ایجاد شده دید، نتوانست در 8 مسابقه این مرحله از 5 بازیکن اصلی خود در 6 بازی بهره مند گردد و مصدومیت برخی دیگر از بازیکنان اصلی این تیم سبب شد که تیم هندبال مس کرمان در این مرحله از رقابت ها کاملا با دست بسته به میدان برود تا در 8 مسابقه این مرحله خود به 5 پیروزی و 3 شکست دست یابد تا با وجود همه مشکلات در نهایت با کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات و کسب سکوی دوم، جواز صعود به جام باشگاه های آسیا را برای خود تکرار کند.

هندبال مس کرمان در جام باشگاه های آسیا:

اما در رویدادی بین المللی تیم هندبال مس کرمان در فصلی که گذشت در مسابقات جام باشگاه های آسیا نیز حاضر شد و در کشور عربستان به مصاف رقبای قدرتمند آسیایی خود رفت. هندبالیست های مس در این رقابت ها با تیم های الکویت کویت، الدحیل قطر، الوحده عربستان، ازبک ازبسکتان و القطن یمن هم گروه بود.

تیم هندبال مس کرمان در حالی اولین تجربه خود در جام باشگاه های آسیا را تجربه می کرد که با پیروزی برابر تیم های یمن، ازبکستان و عربستان نتایج بسیار عالی از خود برجای گذاشت و برابر تیم های قطر و کویت که به فینال این رقابت ها نیز صعود کردند، نمایش بسیار نزدیک و پا به پایی داشت که در نهایت با شکست نزدیک برابر این دو تیم در گروه خود سوم شد.

هندبالیست های مس کرمان در بازی برای کسب عنوان پنجمی نیز موفق شدند تیم المضر عربستان را شکست دهند تا با کسب نتایجی عالی و در خور تحسین عنوان شایسته پنجمی این رقابت ها را از آن خود کنند.

بسکتبال مس کرمان:

تیم بسکتبال مس کرمان در دومین فصل حضور خود در رقابت های لیگ برتر، به دلیل شرایط خاص کرونایی مسابقات خود را به صورت متمرکز در تهران برگزار کرد. این تیم طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده برای خود، قرار گرفتن در میانه جدول لیگ را هدف خود قرار داده بود اما به دلیل تغییر در شکل برگزاری مسابقات و انجام بازی ها در دور گروهی مقدماتی و حذفی، به صورت لیگ منسجم به مصاف رقیبان خود نرفت.

با این وجود تیم بسکتبال مس کرمان در دور اول مسابقات با 8 تیم هم گروه شد که قرار گرفتن در جمع چهار تیم نخست گروه از الویت های این تیم محسوب می شد. بسکتبالیست های مس کرمان با تیمی که از بومی ترین تیم های این فصل لیگ برتر محسوب می شد در 14 بازی دور اول خود به 7 پیروزی و 7 شکست دست یافتند تا در نهایت با کسب 21 امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده بندی گروه خود قرار بگیرند و به هدف دور گروهی خود دست یابند.

این تیم در مرحله یک هشتم نهایی رقابت ها با شکست برابر حریف خود در نهایت از گردونه رقابت ها کنار رفت تا تیم جوان و بومی بسکتبال مس کرمان چشم به فصول آینده و حرکت در راستای برنامه خود داشته باشد.

اما فدراسیون بسکتبال کشورمان در پایان بازی های این فصل جدول کلی این رقابت ها را با توجه به نتایج دو گروه منتشر کرد که بر این اساس تیم بسکتبال مس کرمان مطابق اهداف از پیش تعیین شده برای خود با 21 امتیاز در رده هشتم جدول لیگ برتر این فصل کشور ایستاد.

تکواندو:

تیم تکواندو مس کرمان که به عنوان سومی رقابت های فصل قبل لیگ برتر کشور دست یافته بود در این فصل از رقابت ها نیز با هدف کسب سکو کار خود را آغاز کرد. مسابقات لیگ برتر تکواندو این فصل کشور در دو مرحله گروهی و نهایی برگزار می شد که تیم تکواندو مس کرمان در دور گروهی این مسابقات با کسب یک پیروزی و دو شکست موفق شد با قرار گرفتن در جایگاه دوم گروه خود به دور نهایی این رقابت ها صعود کند.

در مرحله نیمه نهایی تیم تکواندو مس کرمان که با تصمیمات فدراسیون نتوانست از ترکیب کامل خود بهره بگیرد در نهایت مغلوب حریف خود شد تا عنوان سوم مشترک خود را در رقابت های لیگ برتر تکواندو این فصل کشور نیز تکرار کند و بازهم با قرار گرفتن برروی سکو، جام برنزی را بالای سر ببرد. رقابت های لیگ برتر تکواندو ایران یکی از با کیفیت ترین این رقابت ها حتی در سطح جهانی محسوب می شود.

دوچرخه سواری:

رقابت های دوچرخه سواری لیگ برتر این فصل کشور بازهم تحت تاثیر کرونا واقع شد به نحوی که هر دو بخش جاده و پیست این مسابقات به دلیل تداوم شیوع کرونا نیمه کاره ماند. با این وجود دوچرخه سواران مس کرمان در دو مرحله از مسابقات جاده پا در رکاب شدند و در نهایت موفق شدند عنوان سومی این رقابت ها را در پایان این دو مرحله از آن خود کنند که عنوانی قابل توجه برای تیم جوان دوچرخه سواری مس کرمان در مصاف با رقیبان قدرتمند خود محسوب می شد.

همچنین در بخش پیست نیز دوچرخه سواران مس کرمان در پایان مسابقات برگزار شده به عنوان چهارمی رقابت ها رسیدند که این مسابقات نیمه کاره باقی ماند.

دو و میدانی:

باشگاه مس کرمان در این فصل از مسابقات قهرمانی کشور دو و میدانی نیز شرکت کرد که هدف از حضور در این رقابت ها آمادگی هرچه بیشتر دونده های کرمانی برای مسابقات کشوری و جهانی بود.

در حالی که تیم دو و میدانی مس کرمان در بسیاری از مواد رقابت ها شرکت کننده نداشت اما نتایج فوق العاده و عالی دونده های مس کرمان در مسابقات قهرمانی کشور که با رکوردشکنی های پیاپی نیز همراه بود سبب شد که تیم مس کرمان با وجود تعداد کم شرکت کننده های خود، در مجموع امتیازی رقابت ها به عنوان چهارمی مسابقات قهرمانی کشور دست یابد که نتیجه ای فوق العاده برای این تیم محسوب می شد.

کاراته:

کاراته کاهای مس کرمان در این فصل از مسابقات کاراته کشور در دو مسابقه به مصاف رقیبان خود رفتند که در رقابت های لیگ کاتا کشور که به صورت مجازی برگزار می شد، کاتا  روهای مس کرمان در تیم های رده سنی خوش درخشیدند و در رده جوانان، نونهالان و خردسالان مقام های اول و در رده سنی نوجوانان عنوان دومی این لیگ را از آن خود کردند.

در مسابقات سوپر لیگ کاراته کشور نیز تیم مس کرمان موفق به صعود از دور گروهی خود با کسب دو پیروزی شد و در مرحله حدفی برابر رقیبان شکست خورد. در پایان این رقابت ها تیم کاراته مس کرمان در اولین فصل حضور خود در رقابت های قهرمانی کشور در جدول کلی مسابقات در جایگاه پنجم قرار گرفت.

 

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=76586