باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
پنج‌شنبه 9 فروردین ماه 1403 ساعت 16:53:25
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

مربی تکواندو مس: کار بزرگ صعود را با فتح سکو تکمیل می کنیم

سه‌شنبه 7 بهمن ماه 1399 ساعت 10:25

مربی تیم تکواندو مس کرمان ابراز امیدواری کرد که این تیم در مرحله نهایی رقابت های لیگ برتر این فصل با قدرت نمایی خود تنه به تنه تیم های بزرگ این فصل بزند.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ اکبر صانعی در رابطه با عنوان سومی تیم تکواندو مس در رقابت های فصل قبل لیگ برتر گفت: در ارتباط با نتیجه سال گذشته، باید اذعان کنم که علیرغم حضور قدرت های تکواندو ایران، حمایت باشگاه، تفکر کادر فنی ، تلاش بازیکنان و محقق شدن همه این عوامل در قالب تیم تکواندو صنعت مس منجر به اتفاق شیرین شد و ما تنها تیم شهرستانی بودیم و هستیم که یارای مقابله با غول های تکواندو ایران را داشتیم و همیشه حریف قدرتمندی برای آنها بودیم . اتفاقی که سال گذشته برایمان ارزشمند بود، حضورپنج نوجوان کرمانی در کنار تیم و قرار گرفتن آنها در ارنج بعضی بازی ها که ثمره این مهم در سالهای آتی مشهود خواهد بود.

صانعی با اشاره به رقابت های این فصل لیگ برتر نیز گفت: لیگ برتر امسال شاید سخت‌ترین حضور سه دهه فعالیت بنده در لیگ‌های کشور بود، چرا که برای اولین بار به شکل حذفی برگزار می شد و امکان اشتباه نداشتیم و فرصتی برای جبران نبود. لذا به شدت پراسترس بود و نیاز به تمرین وتفکری در حد یک رویداد بزرگ قهرمانی داشت. شکر خدا با همت بازیکنان و اندیشه نیک کادر و زحمات سرپرست نتیجه خوبی حاصل شد. ضمن اینکه جا دارد از زحمات مدیریت باشگاه نیز تشکر داشته باشم که شرایط این مهم را فراهم کردند.

وی دور اول مسابقات را برای مس کرمان به شدت سخت توصیف کرد و در رابطه با صعود از آن گفت: گروهی که در آن قرار داشتیم سه تیم از تهران و البرز بودند به اضافه تیم مس که گروه سختی بود. فقط اگر به کادر این تیم ها نظری داشتید متوجه توان و برنامه ریزی آنها می شدید به عنوان مثال مدیران فنی فتح صدر البرز؛ استادهادی ساعی مدیر تیم های ملی، استاد علی محمدبسحاق مربی بدنساز تیم ملی، استاد خضرایی مربی و قهر مان اسبق ملی و همچنین غالب بر 30بازیکن تراز اول کشور را داشتند. تیم شهرداری ورامین قهرمان فصل قبل که با داشتن کادر مربیان ملی و بازیکنان تیم ملی نیاز به توضیح ندارد. همین طور تیم استقلال که با کادری از ملی پوشان و مربیان قدر همراه با بازیکنان خوبی که جذب کرده بود، همه این تیم ها برای حضور در فینال برنامه ریزی خوبی داشتند و حامی های مالی خوبی هم داشتند اما شکر خدا در کنار این قدرت ها تکواندو دیار کریمان قدرت نمایی کرد و به فینال رسید.

مربی تکواندو مس کرمان رقابت در دور نهایی لیگ برتر این فصل را بسیار سخت ارزیابی می کند و می گوید: کارمان خیلی سخت است، اما همیشه برای پیروزی ونیل به اهداف بزرگ جنگیده ایم، در حال حاضر توجه مان به بازیهای گروه ب است و بازی هارا رصد کرده ایم ، تلاش داریم با کمک خداوند،حمایت مدیریت محترم باشگاه و تفکر کادر فنی تیم را تقویت کرده و با تمام توانی که در اختیار داریم، جهت کسب سکو قدم برداریم.

صانعی که از پیشکسوتان تکواندو کرمان محسوب می شود در رابطه با شرایط کلی تکواندو در کرمان می گوید: در سالهای نه چندان دور استان کرمان همواره در مسابقات لیگ و کشوری حائز رتبه می شد، چند سالی به دلایلی افت داشتیم اما باتلاش مربیان، طرح استعدادیابی و توجه به رده های پایه ، روزهای خوبی را برای آینده تکواندو استان پیش بینی می کنم.

وی راه تکواندو کرمان را برای رسیدن به سکوهای قهرمانی این گونه توصیف می کند: برای رسیدن به صدر تکواندو ایران، نیاز به احیای زیرساخت‌های این رشته در استان است ؛ چرا که ما هنوز سالن و امکانات در حد استاندارد فدراسیون جهانی نداریم، مربیان وضعیت اقتصادی خوبی ندارند ، بازیکنان بعد از رسیدن به دوران جوانی به دلیل پذیرش مسئولیت درسی و اقتصادی خانواده از اهداف قهرمانی دور می شوند، ورزش و سلامتی در سبد زندگی خانواده‌ها حرکت نزولی دارد چه رسد به اینکه فکر پرورش قهرمان باشند، هیات های ورزشی با حداقل ها اداره می شوند و... با نظر به این موارد کار خیلی سخته اما ما ایرانی ها بالاخص جنوبی ها همواره نشان داده ایم که در شرایط سخت بهترین عملکرد را داریم، امیدوارم نگاه مسولان منجر به توجه بیشتربنگاه های اقتصادی به امر مهم ورزش شود و متوجه باشیم که سلامتی و نشاط جامعه و قهرمان پروری رکن اصلی یک جامعه پویا و متعالی است . 

مربی تکواندو مس کرمان در پایان ضایعه فقدان دوست، مربی و قهرمان ارزنده، استاد محمدرضا بابادی را به جامعه ورزش بالاخص تکواندو مجددا تسلیت گفت.

گفتنی است اکبر صانعی متولد 1356 شهرستان بردسیر و دارای تحصیلات کارشناسی ماشین های کشاورزی وارشد مدیریت ورزشی است که به عنوان معلم در آموزش و پرورش شاغل می باشد. صانعی، تکواندو را از دهه 60 شروع کرد، طی این ادوار حضور فعالی در رویدادهای استانی، کشوری وبین المللی داشته است. او ضمن افتخار حضور در تیم های ملی ،موفق به اخذ عناوین مختلف کشوری، بین المللی و آسیایی شده و درحال حاضر دان پنج بین المللی و شش ملی را دارا است. صانعی از سال 81 وارد عرصه مربیگری شده و دارای مدرک بین المللی مربیگری است.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=75908