باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 31 فروردین ماه 1403 ساعت 13:58:24
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

حقی دوچرخه سوار مس کرمان: می توانیم تیم اول ایران باشیم

دوشنبه 1 دی ماه 1399 ساعت 10:25

علیرضا حقی دوچرخه سوار تیم مس کرمان معتقد است که این تیم با توجه به پتانسیل های در اختیار می تواند تیم اول ایران باشد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ علیرضا حقی در رابطه با حضور خود در تیم دوچرخه سواری مس کرمان گفت: در مسابقات لیگ امسال، فقط مسابقات جاده را برای تیم مس رکاب زدم و مقام سوم تیمی را کسب کردیم، هر چند معتقدم اگر زودتر با بازیکنان تیم صحبت می شد و تیم زودتر بسته می شد، نتیجه بهتری را کسب می کردیم.

وی افزود: با توجه به این که تیم مس از تیم های قدیمی در لیگ دوچرخه سواری است، انتظار حمایت بیشتری را داریم اما بهرشکل شرایط به گونه ای شد که در دقیقه 90 تیم بسته شد و در این میان برادران جمالی خیلی زحمت کشیدند.

دوچرخه سوار تیم مس ادامه داد: کرمان از قدیم دوچرخه سوارهای خوبی داشته است که گل سرسبد آن ها آقای علی زنگی آبادی مرد زحمت کش دوچرخه سواری ایران است.

حقی با اشاره به لزوم ورود حامیان مالی به بحث ورزش استان گفت: کرمان با داشتن تیم مس کرمان و شرکت های بزرگی مانند کرمان موتور، هواپیمایی ماهان و شرکت های معدنی بزرگ همچون گل گهر، مس و .... این همه اسپانسر قوی، می تواند به روزهای اوج و طلایی خودش بازگردد، به شرطی که تمام دوچرخه سواران قدیمی و جدید ، مسئولین ورزش استان وهیات دوچرخه سواری باهم همدل باشند.

حقی گفت: از زمانی که کرمان نتوانسته تور دوچرخه سواری را برگزار کند، دوچرخه سواری اش هر روز ضعیف تر از روز قبل شده است و استانی که آقای علی زنگی آبادی را دارد، باید جایگاه اول کشور را داشته باشد.

دوچرخه سوار تیم مس کرمان ادامه داد: باید حمایت های بیشتریاز رشته دوچرخه سواری به عمل آید چرا که دوچرخه سواری ورزش پر هزینه ای است و ورزشکارها نیاز به حمایت مالی دارند.

حقی گفت: در مسابقات لیگ گلپایگان زمین خوردم، تنه و فرمان دوچرخه ام شکست و حدودا 70 میلیون پول تنه و فرمان اش می شود که هزینه هایی از این دست در رشته دوچرخه سواری اجتناب ناپذیر می باشد.

وی گفت: متاسفانه مسابقات فعلا بخاطر کرونا کنسل شده و ان شاء ا... سال آینده باید منتظر لیگ و قهرمانی کشور و مسابقات قهرمانی آسیا باشیم.

گفتنی است علیرضا حقی متولد 1357 شهرقدس تهران است که ازسال 1374 دوچرخه سواری را شروع کرده است. حقی سال 1375 عضوتیم ملی جوانان شد، سال 1376 مدال برنز جوانان آسیا را در رشته تایم تریل انفرادی کسب کرد و از سال 1376 تا 1395 عضو تیم ملی بزرگسالان بوده است. چهار دوره در بازیهایی آسیایی شرکت نموده است و چهار مدال را کسب کرده است. 1998 در بانکوک، پنجم شد. در بازی های آسیایی بوسان2002 مدال نقره بازیهای آسیایی ، در دوحه و در سال 2006 مدال نقره و در بازیهای آسیایی گوانجو 2010 دو مدال برنز را کسب نموده است. 19 دوره در قهرمانی آسیا شرکت کرده که 4مدال طلا، 11 مدال نقره، 7 مدال برنز حاصل تلاش این ورزشکار است. کسب مدال برنز جام جهانی سال 2000 ، کسب مدال طلای ب جهانی سال 2003 ، کسب مجوز مستقیم المپیک آتن و کسب مدال برنز المپیک ارتش های جهان سال 2015 از دیگر افتخارات علیرضا حقی است. وی همچنین در المپیک لندن 2012 شرکت کرده است و نفر 36 این مسابقات شده است.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=75742