باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 10 فروردین ماه 1403 ساعت 10:40:37
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

سرمربی بسکتبال مس:بومی ترین تیم لیگ برتر هستیم/لیگ نباید عقب بی افتد(عکس)

شنبه 3 آبان ماه 1399 ساعت 10:46

محمد کسایی پور، سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان، معتقد است قبل از تعطیلی لیگ برتر بهتر است تیم‌ها 3 بازی برگزار کنند.

به گزارش ر.ابط عمومی باشگاه مس؛ برگزاری مسابقات انتخابی کاپ آسیا باعث خواهد شد لیگ برتر بسکتبال حدود 3 هفته تعطیل شود از همین رو برخی تیم‌ها معتقدند بهتر است بازی‌های لیگ بعد از رقابت‌های تیم ملی برگزار شود و برخی هم با برگزاری رقابت‌ها در همان تاریخ 15 آبان موافق هستند.

15آبان لیگ باید استارت بخورد
محمد کسایی پور سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان هم از جمله مربیانی است که اعتقاد دارد لیگ برتر باید در همان تاریخ 15 آبان برگزار شود. او می‌گوید: به نظر من باید رقابت‌ها در همان تاریخ اعلام شده برگزار شود چرا که اکثر تیم‌ها بر اساس آن با بازیکنان خارجی قرارداد بسته اند و اگر قرار باشد عقب بیفتد باشگاه‌ها با مشکل مواجه خواهند شد. ضمن اینکه فدراسیون یک بازه زمانی مشخص کرده و اگر قرار باشد رقابت‌ها با تاخیر برگزار شود بعد از آن با فشردگی باید مسابقات را برگزار کنیم که باز هم باشگاه‌ها آسیب خواهند دید از همین رو باید در تاریخ مشخص شده استارت لیگ برتر را بزنیم.

3بازی قبل از تعطیلی لیگ انجام دهیم
او در ادامه می‌گوید: من پیشنهادم این است، چون به هر حال تیم ملی باید راهی قطر شود ما تا قبل از تعطیلی لیگ به جای 2 بازی بهتر است 3 بازی را برگزار کنیم. من در جلسه‌ای هم که در فدراسیون برگزار شد این پیشنهاد را مطرح کردم که وقتی تیم‌های شهرستانی به تهران می‌آیند بهتر است 3 بازی انجام دهند. اینکه ما از شهر‌های دور به تهران بیاییم و 2 بازی برگزار کنیم منطفی نیست. به هر دلیلی پیشنهاد من را قبول نکردند، اما الان قبل از تعطیلی لیگ هر چه بیشتر بتوانیم بازی برگزار کنیم بهتر است و امیدوارم با برگزاری 3 بازی موافقت شود.

10روز هماهنگی برای تیم ملی زیاد است
کسایی پور اعتقاد دارد 20 روز تعطیلی زیاد است و می‌گوید: این طور که من متوجه شدم مسابقات تیم ملی 8 آذر برگزار خواهد شد و تیم‌ها باید 4 آذرماه در قطر حضور داشته باشند و بدین ترتیب ما حداقل 10 روز برای آماده سازی تیم ملی وقت گذاشته ایم که به نظر من این تعداد روز زیاد است چرا که بازیکنان الان از لحاظ بدنی آماده هستند و فقط نیاز به هماهنگی دارند که برای آنهم نهایت 5-4 روز کافی است.

مشکل باشگاه‌ها با قانونی که تصویب و تغییر کرد
او درباره نحوه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر هم می‌گوید: به هر حال در شرایط خاص قرار داریم و راهی جز برگزاری به صورت متمرکز نداریم. فقط یک نکته وجود دارد چرا یک بار جلسه برگزار می‌شود و تصویب می‌کنند که پلی آف هر گروه میان 4 تیم بالای جدول برگزار می‌شود، اما در جلسه بعد می‌گویند میان هر 8 تیم برگزار خواهد شد؟ وقتی یک قانونی تصویب و اعلام می‌شود باشگاه‌ها بر اساس آن برنامه ریزی می‌کنند الان براساس همان اعلام اولیه فدراسیون اکثر باشگاه‌ها اقدام به جذب بازیکن خارجی کردند تا از هفته اول با خارجی به میدان روند چرا که برای شان اهمیت داشت بین 4 تیم اول باشند. اگر همان موقع تصویب و اعلام نمی‌کردند خیلی از باشگاه‌ها مثل سال‌های قبل دیرتر بازیکن خارجی می‌گرفتند آنهم با توجه به قیمت دلار که این روز‌ها همه باشگاه‌ها را با بحران مواجه کرده است.

مس کرمان با بومی‌ها
سرمربی مس کرمان درباره شرایط تیم خود نیز می‌گوید: سیاست باشگاه بر این بود که امسال با بازیکنان بومی راهی رقابت‌ها شویم از همین رو ما امسال 10 بازیکن بومی داریم، 3-2 بازیکن غیربومی و با گرفتن بازیکن خارجی سعی می‌کنیم در بین 3 تا 5 تیم اول گروه خودمان قرار بگیریم و امیدواریم که بتوانیم عملکرد خوبی در رقابت‌ها داشته باشیم.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=75492