باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 11:32:44
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

پلی آف به لیگ یک باز می گردد؟!

یکشنبه 23 شهریور ماه 1399 ساعت 10:06

پس از اینکه قانون منع جذب بازیکنان خارجی در لیگ برتر فوتبال کشور در این فصل از رقابت ها به طور رسمی مصوب شد، شرایط برای تیم های لیگ برتر و لیگ یک در این زمینه برابری بیشتری پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ تیم های لیگ یک فوتبال کشور سال هاست که از جذب بازیکن خارجی محروم هستند و همین سبب شده بود که تیم های لیگ برتر برای جذب بازیکن شرایطی به مراتب بهتر از تیم های لیگ یک برای انتخاب نفرات خود داشته باشند.

از همین رو بود که در سال های اخیر انجام بازی پلی آف بین تیم های لیگ برتر و لیگ یک به دلیل عدم توازن آن ها در جذب بازیکن خارجی یک بی عدالتی محسوب می شد و سازمان لیگ نیز با همین شرایط از مصوبه قانونی خود مبنی بر دادن دو و تیم سهمیه صعود به لیگ یک و انجام بازی پلی آف بین تیم سوم لیگ یک و چهاردهم برتر اجتناب می کرد.

اما حالا با گسترش این قانون از لیگ یک به لیگ برتر، شرایط عادلانه تری میان تیم های لیگ یکی و لیگ برتری ایجاد شده است و به نظر می رسد که انجام بازی پلی آف و افزایش سهمیه صعود به لیگ یک، بیشتر مد نظر تیم های این لیگ باشد که مدیران باشگاه های حاضر در لیگ یک نیز در روزهای آتی بیشتر در این زمینه صحبت خواهند کرد.

اختصاص تنها دو سهیمه صعود به لیگ یک هیجده تیمی از هیچ منظر و معیاری عادلانه به نظر نمی رسد و این موضوع کاملا واضح در فوتبال ایران می باشد که باید دید سرانجام سازمان لیگ برای بازنگری در این زمینه دیدگاه منصفانه ای پیدا می کند و یا همچنان تحت تاثیر مدیران تیم های لیگ برتری این ظلم را به لیگ یک فوتبال ایران ادامه می دهد...

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=75359