باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 31 فروردین ماه 1403 ساعت 21:32:28
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

نگاهی به عملکرد تیم های باشگاه مس در فصل 98-99/سختکوشی در فصل طولانی

شنبه 22 شهریور ماه 1399 ساعت 11:52

با اتمام بازی های تیم فوتبال مس کرمان در رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور، سرانجام پرونده رقابت تمامی تیم های باشگاه مس کرمان در طولانی ترین فصل عمر خود که نزدیک به یک سال کامل طول کشید، به اتمام رسید.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ شیوع ویروس کرونا سبب شد درست در روزهایی که می بایست فصل جدید را برای رقابت تیم های باشگاه مس آغاز کنیم، تازه شاهد پایان رسمی رقابت های آن ها باشیم تا از امروز هرچه که انجام می گیرد برای فصل جدید مسابقات این تیم ها باشد.

هرچند رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور و در جایی که تیم مس نوین به بازی می پردازد عصر روز یکشنبه به اتمام می رسد اما حریف هفته آخر مس نوین غایب است تا بازی های این تیم نیز در این فصل همانند سایر تیم های باشگاه مس خاتمه یافته تلقی شود.

بهرشکل تیم های باشگاه مس کرمان در فصلی طولانی با سختکوشی بی پایان مسابقات این فصل خود را به اتمام رساندند تا آلبومی از تلاش خود را خاطره کنند... نلاشی که حاصلی از کسب مقام های برتر را در سالی که گذشت برای خود ثبت کرد.

نباید فراموش کرد که در سال های سخت اقتصادی کشور، مدیریت و تدارک این همه تیم برای باشگاه مس کرمان سبب شده است که باشگاه صنعت مس کرمان به عنوان یکی از پنج باشگاه بزرگ ورزش کشور محسوب شود که تلاش برای تدارک و آماده سازی این همه تیم خود یک دست آورد بزرگ برای ورزش صنایع مس محسوب گردد.

تیم فوتبال بزرگسالان مس کرمان:

تیم فوتبال بزرگسالان مس کرمان هرچند در گام آخر برای برآورده کردن آرزوی صعود هوادارانش به لیگ برتر یک گام کم آورد، اما تلاش این تیم برای صعود به رقابت های لیگ برتر سبب شد که بهترین عملکرد این تیم در سال های اخیر از زمان سقوط تیم فوتبال مس کرمان به لیگ یک در این فصل ثبت شود و رسیدن این تیم به 63 امتیاز که میانگین امتیازی صعود به لیگ برتر محسوب می شود و قرار گرفتن در رده سوم مسابقات، همگی از این حکایت داشت که تیم فوتبال بزرگسالان مس کرمان در این فصل راه موفقیت را پیدا کرده است و با تداوم این گام در فصل آینده، موفقیت برای صعود، درب خانه این تیم را قطعا خواهد کوبید. هرچند اگر برخورد سران فوتبال کشور و البته داوران مسابقات با تیم مس کرمان به مهربانی برخورد با تیم دوم جدول بود که فقط یک گل زده از مس بیشتر داشت، قطعا تیم مس کرمان با اختلاف در این جایگاه قرار می گرفت اما بهرشکل با رفع ایرادات در سالی که مس برای رسیدن به لیگ برتر محکم تر از همیشه گام برداشت، می توان امیدوار بود که در فصل آینده مس کرمان بدون دردسر به مقصد خود دست یابد. بهرشکل تیم فوتبال مس کرمان در این فصل از رقابت های خود بهترین عملکرد خود را در شش سال اخیر بر جای گذاشت که افسوس با تنها یک گل زده کمتر این تلاش با صعود به لیگ برتر کامل نشد.

تیم فوتبال مس نوین:

تیم فوتبال مس نوین که از سه سال قبل و از زمان صعودش به لیگ دسته دوم کشور، همواره در هفته پایانی خود را از سقوط به لیگ سه نجات می داد، در این فصل از رقابت ها نیز عملکردی به مراتب عالی تر از سال های قبل خود داشت و در نهایت با قرار گرفتن در میانه های جدول به کار خود پایان داد. تیم فوتبال مس نوین که جمعی از بهترین بازیکنان ساخته شده آکادمی باشگاه مس در سال های اخیر را در ترکیب تیم خود داشت، بنا به فلسفه وجودی خود که تداوم پرورش بازیکنان بومی را در دستور کار دارد، در رقابت های دشوار لیگ دسته دو این فصل کشور از 26 بازی خود 36 امتیاز کسب کرد تا با خیالی آسوده در رتبه های ششم یا هفتم جدول فصل را برای خود به پایان برساند و روند صعودی خود را نسبت به سال های قبل به وضوح نشان دهد.

تیم فوتبال امید مس کرمان:

امیدهای مس با قرار گرفتن در رتبه پنجم جدول به کار خود در این فصل پایان دادند، رتبه ای که البته احتمال تغییر آن با توجه به اعتراض هایی که برروی برخی بازیکنان صغر سن تیم های دیگر انجام گرفته است، وجود دارد و می تواند امیدهای مس را به رتبه سوم جدول برساند. امیدهای مس کرمان در فصل 98 از 21 بازی خود ده پیروزی، شش تساوی و 5 باخت ثبت کردند و با 29 گل زده و 17 گل خورده و کسب 36 امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفتند. یکی از نکات قابل توجه این تیم شکست ناپذیری در تمام بازی های خانگی بوده است. از بازی های لیگ برتر امید یک بازی باقی مانده بود که برگزار نشد.

تیم فوتبال جوانان مس کرمان:

تیم فوتبال جوانان مس کرمان نیز همانند تیم امید با قرار گرفتن در رده پنجم جدول، در حالی که یک بازی به پایان فصل باقی مانده بود، به کار خود پایان داد. جوانان مس کرمان از 21 بازی خود با کسب 9 پیروزی، 4 تساوی و 8 شکست و ثبت 34 گل زده و 26 گل خورده، در نهایت با 31 امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی قرار گرفتند که رتبه ای قابل قبول برای این تیم در بازی های دشوار لیگ برتر محسوب می شود.

تیم فوتبال نوجوانان مس کرمان:

تیم فوتبال نوجوانان مس کرمان یکی از بهترین نتایج این رده سنی را در سال های اخیر کسب کرد و با صعود از دو مرحله مسابقات به جمع چهار تیم پایانی بازی ها راه یافت. تیم نوجوانان مس کرمان در دور اول مسابقات از 12 مسابقه خود با ثبت 6 پیروزی، 3 مساوی و 3 باخت و کسب 21 امتیاز مقتدرانه و به عنوان صدرنشین به دور دوم مسابقات صعود کرد که در این مرحله که بازی های به صورت متمرکز برگزار می شد، از چهار بازی خود با کسب دو پیروزی و دو تساوی و ثبت 8 امتیاز، جواز صعود به جمع چهار تیم پایانی مسابقات را کسب کند. با تصمیم سازمان لیگ، تیم نوجوانان مس کرمان بازی های مرحله نهایی سال 98 خود را پیش از شروع رقابت های فصل 99 برگزار خواهد کرد.

تیم فوتبال نونهالان مس کرمان:

تیم فوتبال نونهالان مس کرمان دور اول رقابت های لیگ برتر این فصل خود را با اقتدار پشت سر گذاشت و با کسب 30 امتیاز از 14 بازی به عنوان تیم صدرنشین راهی دور دوم رقابت های لیگ برتر رده سنی خود شد اما در این مرحله نتوانست در جمع دو تیم برتر گروه خود قرار گیرد و از دور رقابت ها کنار رفت. با این حال تیم نونهالان مس در جمع خود بازیکنان مستعدی نشان داد که در سال های آتی از آن ها بیشتر خواهیم شنید.

تیم های زیر 15 سال و زیر 17 سال مس کرمان:

این دو تیم پایه فوتبال باشگاه مس کرمان با تکرار عناوین قهرمانی خود در مسابقات استانی در سال 98 بازهم به عنوان نماینده استان راهی مسابقات قهرمانی کشور شدند که در دور اول این رقابت ها هر دو تیم با صدرنشینی در گروه های خود، با شایستگی به دور دوم مسابقات راه یافتند که بنا به تصمیم سازمان لیگ فوتبال کشورمان، این دو تیم نیز رقابت های دور دوم خود را در سال 98، پس از صدور مجوز در سال 99 برگزار خواهند کرد.

تیم هندبال مس کرمان:

بدون شک یکی از شایسته ترین تیم های باشگاه مس در سال 98-99 تیم هندبال مس کرمان بود که با رکورد خارق العاده صد در صد پیروزی در بازی های خود موفق شد عنوان قهرمانی رقابت های لیگ برتر این فصل کشور را کسب و به جام باشگاه های آسیا صعود کند. هندبالیست های شایسته مس کرمان در این فصل آنقدر خوب نتیجه گرفتند که یک قهرمانی بی حرف و حدیث و مقتدرانه و البته تاریخی را در این فصل برای تالار افتخارات باشگاه ثبت کردند.

تیم بسکتبال مس کرمان:

پس از 15 سال تیم بسکتبال کرمان با پرچم مس، رقابت های خود را در سطح لیگ برتر کشور در سال 98 پیگیری کرد و این تیم که نسبت به تیم های پرهزینه لیگ برتر و غول های زیر سبد این لیگ از امکانات کمتری برخوردار بود، به مهمترین هدف خود در رقابت های این فصل لیگ برتر دست یافت و موفق شد بقای خود را با بازی های غیورانه اش در لیگ برتر فصل آینده تثبیت کند. بسکتبالیست های مس با 28 امتیاز از 23 بازی خود در رده یازدهم جدول قرار گرفتند.

تیم تکواندو مس کرمان:

تیم تکواندو مس کرمان که در مسابقات این فصل لیگ برتر این فصل با تغییراتی اساسی در ترکیب تیمی خود با شمایلی کاملا جوان راهی مسابقات شد، در سال 98 یکی دیگر از افتخارات بزرگ باشگاه مس کرمان را با ایستادن بر سکوی سومی مسابقات و کسب جام برنزی رقابت های لیگ برتر از آن خود کرد و موفق شد به عنوان نماینده ایران جواز صعود به جام باشگاه های آسیا را نیز کسب کند. تکواندو کاران مس با نتایج این فصل خود از بازگشت روزهای طلایی تکواندو به کرمان در سال های پیش رو خبر دادند.

تیم دوچرخه سواری مس کرمان:

تیم دوچرخه سواری مس کرمان در رقابت های پیست لیگ برتر این فصل کشور با حضور نفرات بومی و جوان خود عنوان پنجمی فصل قبل خود را تکرار کرد اما اوج افتخار آفرینی این تیم در سال 98 اعزام به مسابقات کاپ آسیایی هندوستان بود که در این مسابقات با کسب سه مدال طلا، نقره و برنز یکی از موفقیت های بین المللی دوچرخه سواری کشور و باشگاه مس را به نام خود ثبت کرد. همچنین دوچرخه سواران مس در رده جوانان در سطح کشور خوش درخشیدند و عنوان قهرمانی مسابقات جوانان کشور را در سال 98 از آن خود کردند.

تیم کاراته مس کرمان:

تیم کاراته مس کرمان در سال 98 در جام های مختلفی از جمله لیگ کاراته وان کشور و جام وحدت و دوستی به مصاف رقیبان خود رفتند و نتایج خوبی را هم از آن خود کردند. از جمله این مقام ها عنوان سومی تیم کاتا نونهالان مس و قهرمانی تیم کاتا جوانان و امیدهای مس در لیگ کاراته وان کشور بود. همچنین این تیم در مسابقات بین المللی جام وحدت و دوستی در سال 98  موفق به کسب یک مدال طلا و نقره از این رقابت ها شد و در مسابقات آزاد ترکیه نیز مدال طلا این مسابقات به کاراته کا مس تعلق گرفت.

تیم دو و میدانی مس کرمان:

این تیم که برای اولین بار در سال 98 به جمع خانواده باشگاه مس کرمان اضافه شد در مسابقات لیگ برتر دوومیدانی کشور با وجود اینکه از نظر امکاناتی قابل مقایسه با بسیاری از تیم های حاضر در این رقابت ها نبود، با درخشش دونده های خود عنوان در خور توجه پنجمی رقابت ها را در میان یازده تیم حاضر در این رقابت ها قرار گرفتند. همچنین محمد ابارقی دونده شایسته تیم مس کرمان شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک در سال 99 دارد.

تیم تنیس روی میز مس کرمان:

با همکاری هیات تنیس روی میز، تیم دختران و پسران تنیس روی میز با پوشش باشگاه مس کرمان در مسابقات منطقه ده کشوری در سال 98 شرکت نمود که در این رقابت ها موفق عمل کرد و توانست در بخش دختران عنوان قهرمانی این مسابقات و در بخش پسران عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند.

تیم تیراندازی با کمان دختران مس:

دختران تیرانداز باشگاه مس کرمان در این فصل از رقابت ها یکی از بهترین نتایج را با کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر کشور در بخش کامپوند برجای گذاشتند و جام قهرمانی این رقابت ها را به ویترین افتخارات باشگاه مس اضافه کردند. دختران سرافراز تیرانداز باشگاه مس با کسب 25 امتیاز از 8 مسابقه خود و در رقابتی سخت و سنگین این جام طلایی با ارزش را در سال 98 شکار کردند. همچنین زهرا نعمتی از اعضای خانواده باشگاه مس ضمن کسب سهمیه پارالمپیک توکیو در سال 98 برای کسب سهمیه المپیک در رشته تیراندازی در سال 99 تلاش خواهد کرد.

تیم فوتسال دختران مس کرمان:

تیم فوتسال دختران مس کرمان در رقابت های لیگ برتر این فصل کشور با چهره ای کاملا بومی و با میانگین سنی زیر 21 سال راهی مسابقات شدند تا کسب تجربه و آینده نگری را بر نتیجه گیری صرف در این فصل از رقابت ها ترجیح دهند. دختران فوتسالیست مس کرمان در بازی های این فصل خود از 23 بازی با کسب 30 امتیاز در رده هشتم جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفتند و سرمایه ای از نیروهای خوب برای سال های آتی برای خود و فوتسال دختران کرمان اندوخته کردند.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=75310