باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
پنج‌شنبه 9 فروردین ماه 1403 ساعت 21:57:28
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

جزئیات فصل آینده لیگ برتر هندبال کشور اعلام شد

چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه 1399 ساعت 17:57

تیم هندبال مس کرمان که عنوان قهرمانی رقابت های لیگ برتر این فصل کشور را کسب کرد، جزئیات چگونگی برگزاری رقابت های فصل آینده خود را دریافت نمود.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ رییس کمیته مسابقات هندبال در گفت و گو با ایسنا، در مورد معرفی نمایندگان ایران در جام باشگاه‌های آسیا اظهار کرد: هنوز برنامه مسابقات مشخص نیست و منتظر نامه فدراسیون آسیا هستیم. تیم‌ اول (مس کرمان) و دوم ما در هر دو بخش بانوان و آقایان مشخص هستند و در صورتی که تمایل به حضور در این مسابقات نداشته باشند تیم بعدی اعزام خواهد شد. اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا زمان برگزاری مسابقات مشخص نیست.

سید حسن افتخاری در خصوص آغاز لیگ برتر هندبال فصل 99 گفت: لیگ 99 احتمالا از اواخر مرداد یا اوایل شهریور استارت خواهد خورد. سال گذشته 11 تیم در لیگ حضور داشتند که چون لیگ نیمه راه تمام شد هیچ تیمی به دسته یک سقوط نکرد. در حال حاضر تمامی 11 تیم می‌توانند در لیگ حضور داشته باشند. علاوه بر آن چون مسابقات لیگ دسته یک نیز بی پایان ماند 4 تیم راه یافته به نیمه نهایی نیز مجوز حضور در لیگ برتر هندبال را خواهند داشت. با نظر رییس فدراسیون 15 تا 16 تیم می‌توانند در لیگ شرکت کنند البته باید تیم‌ها تا آخر خرداد نسبت به تسویه با بازیکنان، مربیان و ... اقدام کنند. همچنین تا نیمه تیرماه سال جاری هزینه ورودی لیگ برتر که مبلغ 50 میلیون تومان است را پرداخت کنند. هزینه ورودی لیگ سال گذشته 45 میلیون بود و امسال 10 درصد افزایش یافته است.

وی در پاسخ به این سوال که چند تیم تاکنون تسویه حساب با بازیکنان را انجام نداده‌اند، گفت: برخی از تیم‌ها به تعهدات خود عمل کرده و برخی هم در نیمه راه هستند. ما به همه تیم‌ها نامه زده‌ایم که باید تا پایان خرداد تسویه حساب کنند. البته چند شرط دیگر هم برای حضور در لیگ برتر 99 وجود دارد که تیم‌ها باید انجام دهند تا بتوانند به لیگ راه یابند.

رییس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال در خصوص شرایط حضور در لیگ برتر هندبال گفت:  باید تیم‌ها ابتدا تا آخر خرداد با همه اعضای تیم و فدراسیون و هیات‌های استانی تسویه کنند. می‌دانید که تیم‌ها بجز ورودی لیگ، مبلغ 5 درصد قرارداد بازیکنان را نیز دریافت می‌کند. همچنین باید مجوز باشگاه داری را طبق کمسیون ماده 5 داشته باشند. برخی از تیم‌ها مدرکی دال بر باشگاه ندارند و در نیمه راه نمی‌دانیم با چه کسی طرف هستیم. مورد دیگر پرداخت ورودی به فدراسیون در زمان اعلام شده است. هر تعداد تیمی که این‌ موارد را انجام دهد در قرعه‌کشی شرکت خواهد کرد. اگر 16 تیم موارد لازم را انجام دهند که لیگ در دو گروه 8 تیمی قرعه کشی می‌شود. به هر حال تعداد تیم‌ها بین 12 تا 16 تیم خواهد بود.

افتخاری در خصوص قانون جذب بازیکن خارجی افزود: سال گذشته به دلیل اعزام تیم ملی به رقابت‌های آسیایی و انتخابی المپیک می‌خواستیم تمامی بازیکنان ایرانی جذب تیم‌ها شده و دیده شوند. از طرفی هم برخی تیم‌ها مشکلات مالی داشتند و امکان جذب بازیکن خارجی وجود نداشت. در نتیجه فدراسیون امکان جذب بازیکن خارجی را برای تیم‌ها محدود کرد. در این فصل مجوز جذب دو تا سه بازیکن خارجی به تیم‌ها داده خواهد شد البته این اتفاق منوط به پذیرش از سوی هیات رییسه فدراسیون است.

رییس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال آغاز رویدادهای هندبال را منوط به صدور جواز از سوی ستاد مقابله با کرونا دانست و گفت: منتظریم که ستاد مقابله با کرونا وضعیت را مشخص کند. ما برنامه پیشنهادی خود را به هیات‌ها ارسال کردیم و منتظریم ستاد مقابله با کرونا وضعیت سفید اعلام کند. انشاالله اگر شرایط عادی شود مسابقات داخل استانی را از نیمه خرداد یا اوایل تیر شروع خواهیم کرد. مسابقات مناطق را هم از اوایل مرداد ماه آغاز خواهیم کرد.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=75021