باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 03:26:50
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

تکل خشن کرونا زیر پای ورزشکاران!/کرونا به کدام ورزشکاران بیشتر آسیب می زند؟!

چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 1399 ساعت 11:56

شیوع ویروس کرونا در چند ماه اخیر به یکی از مهمترین و بزرگترین چالش‌های بین المللی تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس و به نقل از برنا؛ در حال حاضر شیوع ویروس کرونا در چند ماه اخیر به یکی از مهمترین و بزرگترین چالش‌های بین المللی تبدیل شده است. چالشی که در چند ماه ماه گذشته بسیاری از مشاغل، جلسات مهم بین المللی، سینماها و ... را تحت تاثیر قرار داده و همه این بخش‌ها را به تعطیلی کشانده است. در این بین مسابقات ورزشی و اردوهای تمرینی رشته‌های مختلف نیز تحت الشعاع این ویروس مرموز قرار گرفته به طوری که علاوه بر لغو مسابقات جهانی، آسیایی و رقابت‌های باشگاهی مهمترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک نیز با تعویق یکساله مواجه شده است.

کرونا کدام ورزشکاران را بیشتر آسیب می زند

اما سوال اصلی که در اینجا مطرح می‌شود این است این تعطیلات اجباری که هنوز هم زمان دقیقی از شروع مجدد اردوها و از سرگیری مسابقات در دست نیست کدام یک از رشته‌های ورزشی را بیشتر در معرض آسیب و ضررهای جبران ناپذیر قرار داد؟ بی‌شک با توجه به شرایطی که کرونا ویروس به وجود آورده است برخی رشته‌ها مانند ورزش‌های آبی که ورزشکاران آن برای تمرین مجبور به استفاده از استخر هستند بیشترین آسیب را به خود دیدند در کنار آن رشته‌های انفرادی که در آن‌ها ثبات وزن از اهمیت بالایی برخوردار است در رده دوم قرار می‌گیرند که انتظار می‌رود پس از عادی شدن شرایط  این رشته‌ها بیش از سایر رشته‌ها مورد توجه قرار بگیرند تا آسیب های وارد شده را هر چه سریع‌تر جبران کنند.

خشایار حضرتی، از مربیان ورزشی کشور در این رابطه گفت: در حال حاضر همه رشته‌ها با توجه به اتفاقی که رخ داده متضرر شدند اما بدون تردید در این میان رشته‌های آبی بیشترین ضربه را دیدند چون در این زمان فقط می‌توانند تمرینات بدنسازی را انجام دهند و استخرها و مکان‌هایی که در اختیار این رشته قرار داشت همه تعطیل شدند و قطعا نمی‌توان چنین امکاناتی را حتی در حد محدود برای تمرین در خانه درست کرد. البته یکسری رشته‌ها مانند قایقرانی و ژیمناستیک که ابزار تمرین‌شان متفاوت است از این آسیب دور نمانند.

زمانی برای ریکاوری ورزشکاران

محمود افشاردوست، از دیگر مربیان ورزش کشور نیز معتقد است: همه رشته‌ها به یک اندازه از این اتفاق آسیب دیدند و البته این موضوع صرفا مختص کشور ایران نیست الان همه جای دنیا مسابقات و اردوها تعطیل هستند. به نظرم به این شرایطی که حالا برای همه یکسان است نباید به عنوان آسیب نگاه کنیم. بهتر است از زاویه دیگری هم این اتفاق را در نظر بگیریم مانند فرصتی که برای آسیب دیده‌ها به وجود آمد. برخی از ورزشکاران ما در یکسری از رشته‌ ها که شانس اول کسب مدال در رویدادهای پیش رو هستند چندی پیش با آسیب دیدگی مواجه شدند بنابراین با این فرصت می‌توانند به خوبی ریکاوری کنند در کنار آن سایر ورزشکاران هم می‌توانند برای کسب آمادگی بیشتر تلاش کنند.

کار دشوار در اعلام زمان برگزاری مسابقات

اصغر رحیمی دیگر مربی ورزش کشور نیز گفت: به اعتقادم بیشترین آسیب را رشته‌هایی دیدند که ثبات وزن در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است مانند کاراته، بوکس، تکواندو، کشتی و ... در این رشته‌ها ورزشکاران باید همواره وزن خود را ثابت نگه دارند اما در چنین شرایطی که حتی تاریخ جدید مسابقات لغو شده هم مشخص نیست و هر روز یک تاریخ جدید اعلام و دوباره لغو می‌شود واقعا شرایط را برای هر ورزشکاری دشوار می‌کند. بنابراین کار فدراسیون‌های مربوط به این رشته‌ها و حتی کمیته ملی المپیک هم برای احیا آسیب‌های وارده شده نسبت به این رشته‌ها سخت‌تر از گذشته خواهد بود چون اگر به آمار نگاه کنیم دقیقا بیشترین مدال‌ها در رقابت‌های مختلف توسط همین رشته‌ها به دست آمده است.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=75003