باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 31 فروردین ماه 1403 ساعت 11:24:35
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

الویت برای بازگشایی اماکن ورزشی چگونه است؟!

دوشنبه 8 اردیبهشت ماه 1399 ساعت 10:31

با صدور مجوز ستاد مبارزه با کرونا برای بازگشایی اماکن ورزشی اول رشته های انفرادی می توانند فعالیت شان را آغاز کنند.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس و به نقل از شهروند؛ تعطیلی همه اماکن و مسابقات ورزشی یکی از اتفاقاتی بود که طی دوماه گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا درکشور شاهد بودیم. این شرایط ضررهای زیادی به مشاغل ورزشی زده و حالا با کاهش آمار مبتلایان ستاد مبارزه با کرونا در ورزش که زیرنظر فدراسیون پزشکی ورزشی فعالیت می‌کند، در صدد است با هماهنگی وزارت ورزش طی روزهای آینده اماکن و فعالیت‌های ورزشی را از حالت تعطیل دربیاورد، اما اولویت مسئولان این امر برای بازگشایی فضاهای ورزشی و استارت دوباره مسابقات رشته‌های مختلف چیست؟

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در اظهارنظری به صحبت درباره بازگشایی اماکن و فعالیت‌های ورزشی پرداخته و گفته است: ‌«طبق آخرین دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، لغو برگزاری رویدادهای ورزشی تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و فعالیت باشگاه‌های ورزشی هم تا نیمه این ماه تعطیل خواهد بود. ظرف ١٥روز آینده درباره ادامه مسابقات ورزشی تصمیم خواهیم گرفت. در این زمینه نتیجه کار و وضع بخش‌های مختلفی که نسبت به مبارزه با بحران کرونا فعالیت دارند را درنظر خواهیم گرفت.»

او افزود: «وضعیت و شرایط پیش‌رو را رصد خواهیم کرد و براساس آن تصمیم می‌گیریم که فعالیت‌های ورزشی کماکان متوقف باشد یا اینکه مثلا به صورت پلکانی و تدریجی و در مورد رشته‌هایی که تماس ورزشکاران در آنها کمتر است، آغاز به کار کنیم. در کل همه تصمیم‌گیری‌ها منوط به وضع کرونا در کشور خواهد بود. در این زمینه نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا را هم لحاظ خواهیم کرد.»

اگر قرار به بازگشایی اماکن ورزشی باشد، طبیعتا از روز ١٥ اردیبهشت تا نیمه خردادماه به‌طور تدریجی این اتفاق خواهد افتاد. براساس کسب اطلاع خبرنگار شهروند مجموعه‌های ورزشی بزرگ زیرنظر وزارت ورزش در اولویت بازگشایی خواهند بود، البته آنها نیز به‌طور کامل فعالیت‌شان را شروع نمی‌کنند و بخش‌هایی که تجمع کمتری در آن اتفاق می‌افتد را در گام نخست دایر خواهند کرد.

رشته‌های ورزشی انفرادی مانند دوومیدانی، تیراندازی و... نیز ازجمله فعالیت‌هایی است که می‌شود با رعایت موازین بهداشتی در گام اول اقدام به بازگشایی آنها کرد.در گام دوم رشته‌های ورزشی تیمی مانند فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال و... در مرحله بررسی قرار می‌گیرند. احتمالا اگر قرار به استارت تدریجی فعالیت‌های ورزشی باشد، احتمالا رشته‌های تیمی نیز بدون حضور تماشاگران می‌توانند کارشان را آغاز کنند. به همین خاطر است که مسئولان فدراسیون فوتبال در صدد هستند تا بتوانند مجوز ادامه لیگ این رشته را بگیرند و فعالیت‌شان را آغاز کنند.

یکی از معضلات اصلی درباره باشگاه‌های بدنسازی است. در این خصوص فدراسیون پزشکی ورزشی حدود ١٢ باشگاه متخلف که در ایام شیوع کرونا فعالیت می‌کردند را لغو پروانه کردند. از این‌رو، قرار است تمهیداتی اندیشیده شود تا کمترین ضرر به باشگاه‌ها بخورد و احتمالا باشگاه‌های بدنسازی در اولویت سوم بازگشایی قرار می‌گیرند.

درنهایت نیز استخرها و اماکن ورزشی پرخطر در دستور بازگشایی قرار می‌گیرند که البته این بخش احتمالا تا پایان خردادماه نتوانند کارشان را از سر بگیرند.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=74974