باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
پنج‌شنبه 9 فروردین ماه 1403 ساعت 20:02:54
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

هفته آخر لیگ برتر و حساسیت های خاص بازی تیم های امید و جوانان مس

دوشنبه 8 اردیبهشت ماه 1399 ساعت 09:56

در حالی که توجه فوتبال کشور معطوف به چگونگی برنامه ریزی برای ادامه مسابقات لیگ برتر و لیگ یک و حتی رقابت های لیگ دسته دوم می باشد اما سرنوشت لیگ های برتر پایه کشور در رده های سنی امید و جوانان نیز شرایط خاص خود را دارا می باشد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ رقابت های لیگ برتر امید و جوانان کشور در حالی به دلیل شیوع ویروس کرونا نیمه تمام ماند که از این رقابت ها تنها یک بازی باقی مانده بود اما هفته آخر این رقابت ها که قرار بود در نیمه اسفند ماه برگزار شود، با افزایش آمار کرونا در کشور، همانند سایر رقابت های ورزشی کشور لغو شد.

رقابت های لیگ برتر جوانان و امیدهای کشور در حالی به دلیل کرونا در هفته آخر خود با چراغ قرمز مواجه شد که این مسابقات برای شناخت قهرمان خود در اوج حساسیت به سر می برد و از همین روست که به نظر می رسد با صدور مجوز برای برگزاری مسابقات فوتبال در کشور، رقابت های این دو لیگ نیز در هفته آخر خود برگزار گردد.

و بدین ترتیب با برگزاری رقابت های لیگ برتر جوانان و امید، تیم های باشگاه مس کرمان نیز در نهایت در آخرین بازی فصل خود به مصاف رقیبان خواهند رفت.

در مسابقات لیگ برتر امید کشور، رقابت تیم های فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان در اوج حساسیت خود به سر می برد و دو تیم در حالی باید آخرین بازی فصل خود را برگزار کنند که در حال حاضر فولاد از 21 بازی قبلی خود 49 امتیاز دارد و سپاهان نیز با همین تعداد بازی 48 امتیازی است تا اوج حساسیت برای این دو تیم جهت تعیین قهرمان مشخص باشد.

اما تیم امید مس کرمان نیز بازی هفته آخر خود را با حساسیت های خاصش همراه می بیند... امیدهای مس کرمان که همینک از 21 بازی خود با 36 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند، با توجه به برنامه بازی های هفته آخر این شانس را دارند که به رده سوم جدول صعود کنند.

در هفته آخر مسابقات لیگ برتر امید کشور، تیم فولاد خوزستان با تیم رده سومی شاهین بوشهر بازی می کند و تیم سپاهان نیز با تیم رده چهارمی خونه به خونه دیدار می کند و با توجه به اینکه هر دو تیم فولاد و سپاهان برای قهرمانی نیاز به پیروزی در بازی های خود دارند، این امکان برای تیم مس کرمان فراهم است که با شکست دو تیم شاهین و خونه به خونه در بازی های خود، تیم مس با پیروزی در بازی هفته آخرش به رده سوم جدول صعود کند.

تیم مس کرمان بازی هفته آخر خود را برابر تیم نشاط در ساری برگزار می کند که از 21 بازی قبلی خود با یک امتیاز سقوطش از مدت ها قبل مسجل شده بود.

اما در لیگ برتر جوانان کشور، وضعیت تا حدودی مشخص تر می باشد و تیم فولاد خوزستان از 21 بازی با کسب 45 امتیاز و با سه امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان تا حدود زیادی قهرمانی خود را مسجل کرده است.

اما دلیل حساسیت بازی جوانان مس کرمان که با 25 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد، در هفته پایانی این رقابت ها به این خاطر است که جوانان مس در هفته پایانی در اصفهان به مصاف سپاهان می روند و اگر تیم فولاد خوزستان در بازی هفته پایانی خود نتواند در قائمشهر برابر تیم نساجی امتیازی بگیرد و بازی را واگذار کند، در آن صورت تکلیف قهرمان از بازی مس کرمان در اصفهان برابر سپاهان مشخص خواهد شد...

در این صورت اگر تیم جوانان مس مانع پیروزی تیم سپاهان شود، بازهم فولاد خوزستان با هر نتیجه ای قهرمان لیگ برتر جوانان کشور خواهد شد و از همین رو بازی هفته آخر جوانان مس کرمان نیز حساسیت های خاص خود را دارد. ضمن اینکه جوانان مس در صورت پیروزی در اصفهان این امکان را دارند که با یک رده صعود در رتبه هفتم به کار خود خاتمه دهند.

با توجه به صحبت های مربیان و مقامات تیم های پایه با عوامل برگزاری سازمان لیگ، مسابقات لیگ برتر جوانان و امیدهای کشور به دلیل حساسیت های جدولی خود، در هفته پایانی برگزار خواهد شد مگر اینکه شرایط کرونا در کشور موجب تصمیمات دیگری شود.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=74973