باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 31 فروردین ماه 1403 ساعت 21:38:50
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

هم فرصت جبران هست هم راه موفقیت باز/داستان آخر فصل می تواند متفاوت باشد اگر...

چهارشنبه 13 شهریور ماه 1398 ساعت 10:26

جدا از مسائل حاشیه ای و سیاهی که همیشه پیرامون تیم فوتبال مس و البته همه تیم های فوتبال دنیا وجود دارد، شاید یکی از مهمترین دلایلی که قاطبه هواداران صادق مس را برای گرفتن نتیجه بی تاب کرده است و صبوری آن ها را به حداقل رسانده است، ناکامی های تیم مس در 5 سال اخیر برای بازگشت به لیگ برتر بوده است.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ هواداران اصیل و واقعی مس به همان اندازه که از نتایج تلخ تیم سرخورده می شوند، با چند نتیجه خوب نور دیده خود را به این تیم پیدا خواهند کرد و فارغ از هر نام و گروهی، برای آن ها کسب نتیجه مهمترین مسئله می باشد.

قطعا مجموعه فعلی تیم فوتبال مس کرمان نیز بر همین اساس کار خود را بنیان نهاده است و این تیم نیز به چیزی جز کسب نتیجه فکر نمی کند...

اما اگر این تیم هنوز نتایج و رتبه لازم خود را در جدول پیدا نکرده است نباید فراموش کرد که هنوز چهار هفته از رقابت های لیگ یک این فصل گذشته است و تیم فوتبال مس نزدیک به 30 قسمت از داستان این فصل خود را پیش رو دارد.

این تیم که به شدت جوان شده است تا جایی که میانگین سنی داخل زمین این تیم به 23 سال می رسد و بازیکنانی مثل امیر طاهر را از دل تیم امید برای شکوفایی بیشتر در ترکیب خود می گذارد، قطعا می تواند فرصت های بیشتری برای اعتماد داشته باشد.

هرچند ناامیدی هواداران مس به واسطه همه ناکامی های سال های اخیر امری طبیعی است و جدا از حاشیه ها و نیت های شومی که همیشه برای نتیجه نگرفتن مس شادمان بوده اند، این ناراحتی های پاک هواداران کاملا قابل احترام و البته مقدس می باشد، اما دنیایی از مثال های مختلف برای اوج گیری تیم هایی بوده است که در هفته های ابتدایی هیچ امیدی به آن ها نمی رفت اما زمانی که هواداران واقعی و مجموعه تیم پای کار ایستادند و آن تیم ها نیز خودشان را پیدا کردند، آخر فصل داستانی کاملا متفاوت از ابتدای فصل پیدا کرد.

حالا که عصبانیت ها از شکست مس برابر سرخپوشان بیشتر فروکش کرده است و البته کاملا مشخص شده است که این شکست تماما جنبه های فنی نداشته است، حالا باید در فضایی منطقی و بدور از احساسات برای راه طولانی پیش رو برای جبران این دو شکست برنامه ریزی کرد.

خیلی راحت می توان همین امروز نسخه ناکامی این تیم را پیچید و همین امروز با آیه های یاس لیگ را برای خود تمام شده بدانیم که راحت ترین و البته بدترین کار ممکن است و در مقابل می توانیم همین تیم با انگیزه را از دل خاکستر تبدیل به آتشی سهمگین در دل لیگ کنیم...باید به مجموعه این تیم جوان اعتماد کرد و البته این جوانان نیز شایستگی های خود را به اثبات برسانند تا دل های بیشتری را در کرمان با خود هم دل کنند.

به یاد می آوریم تیم بسیار جوان پرسپولیس با بازیکنانی که هنوز شناخته شده نبودند با هدایت برانکو ایوانکویچ را که در سال 94 چهار هفته ابتدایی را از قعر جدول آغاز کرد و هفته آخر برای قهرمانی جنگید... استقلال تغییر نسل داده امیر قلعه نویی در فصل 87 که هفته سوم در رده آخر جدول بود و آخر فصل با تیم جوان خود جام قهرمانی بالای سر برد...همین مس کرمان در سال 93 بنا به اتفاقاتی که عمدتا فنی هم نبود در دور رفت در رده یکی مانده به آخر جدول لیگ یک قرار گرفت اما در نیم فصل دوم با چند پیروزی و یکدل شدن بیشتر پیرامون تیم، تا رده دوم جدول خود را بالا کشید.

همه این مثال ها و نمونه هایی دیگر از این دست در فوتبال دنیا ثابت کرده است که هرچند نتایج بد هفته های اول باید زنگ هوشیاری باشد که همه را از راه غلط برگرداند اما درصورت رخ دادن این اتفاق و سرخط شدن همه برای گرفتن نتیجه، تیم هایی که از چند نتیجه بد هفته های ابتدایی درس گرفتند، نمره قبولی را در پایان فصل به بهترین شکل پس دادند و البته عکس این قضیه هم صادق بوده است و تیم هایی که در اتفاقات اول فصل خود گرفتار ماندند، هرگز راه سلامت خود را پیدا نکردند.

حالا دو راهی پیش پای خودمان است که بخواهیم برای برگشت به لیگ و پیدا کردن راه صواب همه چشم هم باشیم و دست یکدیگر بگیریم یا اینکه همچنان انگشتان دست خود را در چشم یکدیگر کنیم تا مسیر ما فقط برخورد به در و دیوار پیش رو باشد نه راه سلامت و سعادت....

هیچ چیز جز گرفتن نتیجه و موفقیت تیم نمی تواند هدف صادقانه برای تیم فوتبال مس باشد... هدفی که باید برای بازیکنان تیم بر هر موضوعی ارجیحت داشته باشد و در هفته های پیش رو برای رسیدن به آن باید جان دهند و این شکست را جبران کنند و قطعا این هدف برای همه دوستداران واقعی مس است که برای در آغوش گرفتن تیم خود لحظه شماری می کنند تا با چند نتیجه خوب از دل شهر تا ورزشگاه تیم خود را در آغوش بکشند.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=74219