باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 31 فروردین ماه 1403 ساعت 05:35:15
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

هفته به هفته با بازی های این فصل مس/ترازوی سنگین هفته های آخر

یکشنبه 6 مرداد ماه 1398 ساعت 13:09

با انجام قرعه کشی رقابت های فصل جدید لیگ دسته یک کشور، حالا حال و هوای شروع این رقابت ها بیشتر برای تیم ها و هواداران لیگ یکی احساس می شود...حال و هوایی که برای لیگ برتر تبدیل به یک چالش بزرگ شده است اما تیم های لیگ یکی حداقل می دانند در سال پیش رو در چه هفته هایی مسافر و چه زمانی میزبان هستند.

تمامی 18  تیم لیگ یک که تا پیش از شروع بازی ها، رویای قرار گرفتن در بین دو تیم بالای جدول را در سر بالا و پائین می کنند، حالا با قرعه کشی بازی ها بیشتر مسیر حرکت این فصل خود را سبک و سنگین می کنند.

هرچند قرعه کشی بازی ها کمترین میزان در سرنوشت تیم ها و پیش بینی بازی ها را دارد و اثر اصلی این موضوع را باید در زمین مسابقه و نتایجی که درپایان 90 دقیقه ثبت می شود دنبال کرد... چه بسا تیمی در زمین حریف، میزبان سرشناس خود را شکست دهد اما در زمین خودی برابر تیم پائین جدولی 3 امتیاز را کسب نکند تا همه حساب و کتاب های قرعه کشی خود را بهم ریخته ببیند...

با این وجود دیدن برنامه بازی ها تا حدود زیادی روی کاغذ، میزان دشواری و سبکی کار را در هفته های طولانی لیگ یک نشان می دهد... هفته های پیش رو که هر کدام قصه و خاطره خود را برجای می گذارد و همه به امید بهترین پایان آن را آغاز می کنند.

مس کرمان نیز در لیگ پیش رو به همه این موضوعات مبتلا به است و حالا که مشخص شده است این تیم در هفته های پیش رو به مصاف چه تیم هایی می رود، ترازوی هفته به هفته این تیم، وزن بازی های مس را دقیق تر نشان می دهد.

ب بسمه الله بازی های این فصل مس از دیار گل و بلبل آغاز می شود به این امید که سرنوشت این فصل مس هم گل و بلبل باشد. دبل فصل قبل برابر قشقایی و ثبت پرگل ترین پیروزی تاریخ لیگ یکی مس برابر این تیم در لیگ گذشته همه سبب می شوند که قشقایی حریف دوست داشتنی برای شروع بازی های مس محسوب شود که روشن شدن چراغ امتیاز اول  برابر این تیم، قشقایی را برای کرمانی ها دوست داشتنی تر خواهد کرد.

اولین علامت سوال فصل جدید لیگ یک درهفته دوم برابر بازی مس ثبت می شود جایی که مس در کرمان به مصاف خونه به خونه می رود و هنوز قطعا مشخص نشده است مس برای اولین میزبانی خود در فصل جدید باید منتظر تیمی از شمال کشور باشد یا باید از آلومینیوم خراسان شمالی میزبانی کند. اگر تا آن زمان انتقال تیم خونه به خونه به خراسان شمالی قطعی شده باشد، مصاف نادر دست نشان سرمربی فصل قبل مس با این تیم در کرمان احتمالا جذاب ترین نکته این مسابقه خواهد بود.

با وجود صعود گل گهر به لیگ برتر، کرمانی ها دربی سیرجانی و کرمانی استان خود را در لیگ یک از دست نداده اند و این بار این بازی در قامت مصاف مس و آرمان گهر در سیرجان برگزار می شود. سیرجان در همه سال های اخیر یک زمین سفت برای مس محسوب می شد که البته آن ها امیدوارند با تغییر چهره تیم سیرجانی سرانجام این زمین را در هفته سوم لیگ یک برای کسب امتیاز شخم بزنند.

در هفته چهارم مس در کرمان میزبان سرخپوشان پاکدشت است که اصلا خاطره خوبی را برای این تیم با حضورش در کرمان تداعی نمی کند... خیلی از هواداران مس کج شدن راه صعود مس در لیگ یک فصل قبل را در شکست سنگین خانگی فصل قبل برابر این تیم می دیدند که امیدوارند در هفته چهارم انتقام بازی فصل قبل به شیرینی در کرمان از سرخپوش ها گرفته شود.

هفته پنجم لیگ یک و علامت سوال دوم این فصل برای مس... کرمانی ها هنوز نمی دانند در این هفته باید در خرمشهر به مصاف اروند بروند یا در رشت با داماش بازی کنند. نکته جالب توجه اینکه مس در آخرین بازی های خود در هر دو زمین رشت و خرمشهر پیروز شده است و این بهترین خبر پیش از بازی مس در این هفته است.

اگر فکر می کنید علامت سوال های بازی های مس تمام شده است سخت دراشتباهید!! در هفته ششم مس درحالی میزبان ملوان انزلی است که این تیم تا امروز هم قامتی شبیه علامت سوال دارد و تکلیف خود را روشن نمی داند! هرچند به احتمال زیاد این تیم قدیمی فوتبال ایران با همین نام ملوان انزلی راهی مسابقات شود اما قطعا مس در هفته های ابتدایی لیگ، از بازی برابر تیم هایی که کار خود را دیرتر از سایرین آغاز کرده اند و به مرز آمادگی نرسیده اند بیشتر استقبال می کند چیزی شبیه به همین شمایل ملوان در هفته ششم لیگ.

قطعا اگر به انتخاب مسی ها بود، از انجام دو بازی خانگی پشت سرهم در دور برگشت استقبال می کردند اما بنا به قرعه مس در دور رفت در دو بازی پیاپی میزبان شده است و در هفته هفتم از تیم تازه لیگ یکی شده خوشه طلایی ساوه پذیرایی می کند.تیمی که بازیکنان کرمانی و سابق مس کم ندارد و قطعا این بازیکنان در کرمان چهره های ویژه ای خواهند بود.

در هفته هشتم مس به نوعی یکی از بازی های سنگین وزن خود را برگزار خواهد کرد جایی که مجتبی حسینی در کرج شاگردان خود را به مصاف تیم فصل قبلش یعنی گل ریحان می برد. حسینی که فصل قبل با شکست مس درهمین زمین حسابی برای کرمانی ها قدرت نمایی کرد به شدت علاقه مند است که در این هفته اینبار با نتیجه ای برعکس سال قبل برای هواداران مس کرمان دلبری کند.

هفته نهم شاهد یکی از سنتی ترین بازی های دهه اخیر مس هستیم جایی که در کرمان دو تیم مس و سپاسی بنا به سنت چند ده ساله اخیر خود چه در لیگ برتر و چه در لیگ یک بازهم برابر هم بازی خواهند کرد.

هفته دهم هفته ال مسینو برای فوتبال کرمان محسوب می شود جایی که دربی مسی ها باردیگر حواس لیگ یک را به خود جلب می کند. بازی دو تیم در رفسنجان قطعا یکی از بازی های مهم و حساس نیم فصل اول مس کرمان محسوب خواهد شد.

تا هفته یازدهم وضعیت جدول لیگ یک تا حدود زیادی سروشکل خود را پیدا کرده است و بازی های مس نیز که رفته رفته شرایط سنگین تر خود را پیدا می کند، در این هفته با بازی در تهران و برابر بادران روند خود را دنبال می کند... بازی برابر فرهاد کاظمی که در سال های اخیر همیشه حواشی خاص خود را داشته است.

نود ارومیه فصل قبل یکی از لقمه های گلو گیر مس در لیگ یک بود که  چهار امتیاز از مس در جدول کم کرد و با دو تساوی بدون گل در بازی های رفت و برگشت دروازه خود را برابر مس حفظ کرد... درهفته دوازدهم کرمانی ها به شدت امیدوارند که در ارومیه وضعیت ورزشگاه و جو حاکم بر آن به زشتی فصل قبل نباشد و مس نیز سه امتیاز این بازی را سرانجام از گلو رد کند.

هفته سیزدهم با وجود عدد خود یک نحسی بزرگ را متبادر به ذهن هواداران مس و کرمانی ها می کند...بازی برابر اسقلال خوزستان در کرمان... آخرین بازی دو تیم در همین ورزشگاه باهنر، مربوط به بازی پلی آف لیگ برتر بود که آثار آن  بازی شوم هنوز برروی صندلی های شکسته سکوهای ورزشگاه باهنر و بخش های آتش گرفته این ورزشگاه وجود دارد...

مس در هفته چهاردهم در رشت به مصاف تیم لیگ برتری فصل قبل یعنی سپیدرود می رود... بازی که کرمانی ها می دانند عیار تیم آن ها را در لیگ یک این فصل بیشتر نشان می دهد و راه صعود به لیگ برتر گرفتن امتیاز از دل همین بازی های مهم است.

نیروی زمینی در هفته پانزدهم به کرمان خواهد آمد تیمی که آخرین تقابلش با مس کرمان بسیار به یاد ماندنی بود... در آخرین بازی دو تیم در لیگ یک که مربوط  به چهار سال قبل بود مس در یک بازی نفس گیر برابر این تیم چنان پیروزی دلچسبی کسب کرد که اثرات مثبت آن تا هفته ها در تیم مس باقی ماند تا کرمانی ها از بازی با نیروی زمینی حسابی نیرو بگیرند و امیدوار به تکرار این حکایت در این هفته برای خود هستند.

یکی از فینال های مهم مس در لیگ یک این فصل در هفته شانزدهم رقم می خورد جایی که مس در یکی از بازی های حساس خود در اراک به مصاف آلومینیوم می رود... این بازی به احتمال فراوان در این هفته تاثیر بسیار زیادی در سرنوشت بالای جدول در پایان نیم فصل اول خواهد داشت.

شاید کرمانی ها خیلی دوست داشتند که در آخرین هفته دور رفت در بیرون از خانه به میدان بروند تا آخرین بازی دور برگشت را برای جشن صعود میزبانی کنند اما بهرشکل مسی ها تا قبل از این اتفاق باید در آخرین بازی دور رفت برابر شهرداری تبریز سه امتیاز خانگی دیگر در این هفته به حساب خود واریز کنند تا رویاهای شیرین خود را برای دور برگشت مرور نمایند.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=64120