باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 06:33:30
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

توضیحات تفصیلی مدیرعامل باشگاه مس کرمان در رابطه با فعالیت های آن

یکشنبه 30 تیر ماه 1398 ساعت 19:16

نشریه ورزشی آفاق ورزشی در گفتگوی تفصیلی خود با آقای محمود محمودی نیا مدیرعامل باشگاه مس کرمان در رابطه با مسائل مختلف این باشگاه با ایشان به صحبت پرداخت که متن کامل این مصاحبه بدین شرح است: 

– جناب محمودی نیا چه شد که مسئولیت باشگاه را عهده دار شدید؟

باشگاه مس کرمان برایم نام ناشناخته ای نبود...3-4 سال عضو هیات مدیره این باشگاه بودم.چند سالی هم که مدیرکل ورزش و جوانان بودم ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با مدیران عامل وقت باشگاه داشتم. به واسطه ی حضور چند ساله در هیات مدیره شناخت خوبی از باشگاه داشتم. با توجه به حضور جناب سعد محمدی در راس شرکت صنایع مس ایران و عزم جدی وی برای سر و سامان دادن به باشگاهها ، پیشنهاد مدیرعاملی باشگاه مس کرمان به اینجانب شد. واقعیت این است که در فصل گذشته نیز چند بار این موضوع مطرح بود اما فضای مدیریت راس صنعت مس در فصل قبل اصلا مورد پسند نبود و حتی از رفسنجان هم قطع همکاری کردم.چون شرایط کار حرفه ای نبود. برای کار حرفه ای باید مدیران بالادستی همراه باشند و تفکر حرفه ای داشته باشند.45 روز پیش که این پیشنهاد به من داده شد به دلیل حضور خود جناب سعد محمدی که می توانم بدون اغراق بگویم که دوران طلایی ورزش مس و خصوصا باشگاه مس کرمان در زمان ایشان بود. به همین دلیل با دل و جان پذیرفتم که در کنار باشگاه مس قرار بگیرم و با ظرفیت خوبی که در باشگاه است ، وضعیت مطلوبی را برای باشگاه به وجود بیاوریم. از خانواده ورزش و فوتبال هستم و به این ایمان دارم در جمعی که مدیران بالادستی شما مدیران همراه و حرفه ای باشند که هم انگیزه بدهند و هم حمایت کنند قطعا می توانیم اهدافمان را پیش ببریم . به همین دلایل مسوولیت مدیرعاملی باشگاه را پذیرفتم.

– جلسه ای برگزار شد و شما با رای اعضای آن جلسه یکی از کاندیدای مدیرعاملی شدید و رای مطلوبی هم کسب کردید همه فکر می کردند که جنابعالی بعد از ورود به باشگاه به درخواست های متعدد آن عده تن بدهید اما چنین نشد.اگر امکان دارد در این مورد صحبت بفرمایید؟

به نکته خیلی خوبی اشاره کردید. تاکنون از هیچ تریبونی فرصت نشد تا در این رابطه صحبت کنم. اولا تشکر دارم از آن پیشکسوتان ، ورزشکاران ، مدیران ورزشی ، هیات ها و هوادارنی که در آن جلسه بنده نوازی کردند و حقیر را بعنوان نفر اول انتخاب کردند. این لطف و محبت آنها بوده و همیشه فرمانبر ورزشکاران بودم. همیشه بر این باور بودم که فرصت به من حقیر داده شده که یک فرمانبر خوبی برای جامعه هدف خودم باشم. باز هم از این گروه و محبتی که به من داشته اند تشکر می کنم اما من اصلا کاندیدا نشدم. چون هیچ کسی نمی تواند برای مدیرعاملی کاندیدا شود. پروسه ای بود که تعریف شده بود و جامعه ورزشی دور هم جمع شدند و یک اجماع را به وجود آوردند. از آن جلسه و رای آن می شود بعنوان همدلی استفاده کرد که خوشبختانه اثرات آن همدلی و همراهی را الان دارم می بینم. به دلیل اینکه شناخت از این مجموعه داشتم ، همان اول مانع بزرگی جلو آن موضوع گذاشتم تا سهم خواهی در این موضوع نباشد. مدیرعاملی انتصابی است اما آن رای تاثیرگذار بود چون جامعه ورزش به این اجماع رسیده بودند. سابقه مدیریتی ، ورزشی و فوتبالی محمودی نیا مشخص است.اما تعداد آرا و اجماع ورزشی ها باری را روی دوشم گذاشت که حتی وقتی مدیران مس پیشنهاد دادند  ، نتوانستم مقاومت کنم و با جان و دل پذیرفتم تا بیایم و این اجماع ورزشی ها را جوابگو باشم و برای آنان فرمانبری کنم. فکر می کنم از آن جلسه می توان بعنوان همدلی و اتحاد استفاده کنیم. قطعا همه عزیزانی که در آن جلسه بنده را با رای خود شرمنده کردند فراتر از مسائلی مثل سهم خواهی از رای خود این عمل را انجام دادند چراکه عزیزان ورزش کرمان بهتر از هرکسی می دانند مدیرعاملی که قرارباشد به او بگویند ما به تو رای دادیم و انتظار داشته باشند تا خواسته های آنان را دنبال شود، هیچ استقلال عملی نخواهد داشت.همه آن افرادی که در آن جلسه بودند افراد بزرگی بودند.که واقعا با دل رای دادند و امیدوارم خدا به من کمک کند تا با جان و دل برای آنان کار کنم.

– برای رسیدن و حضور در لیگ برتر چه برنامه هایی دارید؟

حق مردم کرمان است که تیم لیگ برتری داشته باشند. به تیم گل گهر تبریک می گویم که توانستند به لیگ برتر صعود کنند.باشگاه ریشه داری مثل مس کرمان که ظرفیت های سخت افزاری ، منابع انسانی و منابع مالی خوبی دارد قطعا این حق را هم مردم کرمان دارند که تیم لیگ برتری در فوتبال داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتاد همه رشته های ورزشی از این حضور متنفع می شوند. وظیفه ما هم این است تا برنامه ریزی مدونی برای صعود داشته باشیم. مسیر صعود را با حمایت جناب سعد محمدی طراحی کردیم و خواهش دارم که حوصله و صعه صدر را باید تمامی ما داشته باشیم تا این مهم محقق شود. هدف امسال ، هدف صعود است. تلاش مجموعه  ، هیات مدیره و شرکت مس و مدیرعامل صنایع بر صعود است.

– در حال حاضر وضعیت تیم مس کرمان نسبت به سایر تیم ها چگونه است؟

در لیگ یک تا وارد مسابقات نشویم چیزی مشخص نمی شود اما در حال حاضر تقریبا 5-6 تیم بصورت جدی یارگیری و آماده سازی می کنند که مشخص است برنامه ریزی برای صعود دارند.

–  صحبت های مبنی بر حضور شخصی در باشگاه تحت عنوان افسر امنیتی است، حوزه کاری و فعالیت های این شخص رصد کردن تحرکات و فعالیت های هواداران است یا به مسایل امنیتی بر می گردد؟

اگر ساختار حرفه ای باشگاههای دنیا و حتی باشگاههای حرفه ای ایران را از فدراسیون بخواهید و مطالبه کنید دو بحث بصورت جدی از طرف فدراسیون پیگیری شده است. یکی بحث معاونت فرهنگی است که بخش اصلی کار و فعالیت آن در حوزه هوادارن است. یکی هم افسر امنیتی است که عنوان شده باشگاهها باید در بدنه خود این موضوع را داشته باشند تا اتفاقاتی که در ورزشگاه های خوزستان و اصفهان روی داد دیگر تکرار نشود و پیشگیری شود. حوزه معاونت فرهنگی که در آینده پیگیر آن هستیم بخش هواداران را سر و سامان می دهد و برنامه ریزی هواداران زیر نظر معاونت فرهنگی است . افسر امنیتی هیچ ارتباطی با هواداران ندارد. بلکه ساختاری در بدنه باشگاه است که با توجه به تاکید فدراسیون هماهنگی های امنیتی را انجام می دهد و هیچ ارتباطی با بخش هواداری ندارد.

– در بحث بازیکنان زیر 23 سال برای اضافه شدن به تیم بزرگسالان صحبت هایی است که بازیکنانی از خارج از استان جذب می شوند که به مراتب عملکرد آنان از بازیکنان بومی پایین تر است. در این رابطه با سرمربی صحبت هایی انجام گرفته است؟

از لیست تیم بزرگسالان، 15 بازیکن امید و 7 بازیکن زیر 23 سال می توانیم استفاده کنیم که این تعداد جمعیت 22 نفری را شامل می شوند که قطعا ما جمعیت و پتانسیل بازیکنان کرمانی را مد نظر داریم و این جزو اولویت های کاری ماست. اما بعضی وقت ها نمی توان ابتکار عمل را از سرمربی بگیریم. خود ما حامی بازیکنان بومی هستیم اما سرمربی که جوابگوی مسایل فنی است شاید بعضی اوقات احتیاج به یک بازیکن در رده سنی زیر 23 سال داشته باشد. تمام تلاشم بر این است که در این لیست بازیکنان بومی قرار گیرند اما شاید به طور محدود 1 یا 2 بازیکن غیربومی هم نیاز باشد که طبق بررسی که انجام می گیرد این همکاری را با سرمربی انجام می دهیم.

– آیا به رشته های دیگر غیر از فوتبال نگاه حمایتی بیشتری نسبت به سال های قبل می شود.

من همیشه خودم را یک معلم ورزش می بینم. چه در آموزش و پرورش و چه در حوزه معلم ورزشی و چه مدیریت کار کرده ام. سمت مدیرکل ورزش و جوانان هم داشته ام . همیشه نگاهم یک نگاه کلی نگر روی رشته های مختلف ورزشی بوده است. در همین مدتی هم که به باشگاه ورود پیدا کرده ام جلسات متعددی را با رشته های مختلف ورزشی از جمله هندبال، بسکتبال، تکواندو، کاراته، فوتسال بانوان، دوچرخه سواری داشته ایم. جلسات فنی خیلی خوب داشته ایم و هدفمان این است که انگیزه لازم را در رشته های مختلف ورزشی به وجود بیاوریم و واقعا نگاهمان به آن رشته ها یک نگاه حرفه ای است که بتوانند آماده سازی برای لیگ های برتر و حتی آسیایی داشته باشند. حتی موضوع دیگری را در جلسات فنی اضافه کرده ایم و آن هم بخش توسعه ای برای این رشته ها در نطر می گیریم. به عنوان مثال به هندبال گفته ایم برای زیرمجموعه ی تیم بزرگسالان یک تیم جوانان و نوجوانان هم طراحی کنید و روی آن ها سرمایه گذاری کنید. اینها هزینه ای برای ما ندارند چون ما نباید قراردادی بپردازیم ولی در حد تدارک لباس و مربی و … هزینه ی خیلی کمی را متقبل می شویم.

– آیا صحت دارد که آقای کافی به شما تحمیل شده است؟

سابقه کار مدیریتی من را همه می دانند . چه در آموزش و پرورش و چه در اداره کل  ورزش و جوانان هیچوقت فرد تحمیلی را در حوزه کاریم نپذیرفتم. آقای کافی را  یکی دو روزنیست که می شناسم بلکه حدود 10 سال است که آقای کافی را در بدنه ورزش شرکت مس می شناسم . حتی زمانی که در حوزه ورزش در کنار آقای دلاوری کار می کرد با وی ارتباط داشتم. مدیریت آقای کافی در سونگون یک کارنامه ی درخشانی است که مشخص شده است. در کرمان و جاهای دیگر وی مدیریت کرده اند. به واسطه ی ارتباط خوبی که  با وی داشتم و با توجه به شناختی که از او داشتم.زمانی که حکم مدیرعاملی را گرفتم بدون اینکه کسی اطلاع داشته باشد چند جلسه با آقای کافی برگزار کردم و او را متقاعد کردم تا به کرمان بیاید.آقای سعدمحمدی هم موافقت خود را با حضور آقای کافی در کرمان اعلام کرد و این شد که جناب کافی به باشگاه مس آمد. الان هم مشغول کار در باشگاه است و خیلی با یکدیگر هماهنگ هستیم و به من کمک می دهد. معاونت فنی در سیستم های باشگاهی یک مسئولیت کلیدی است که از نظر من یک انسان مطلع که به جایی وابسته نباشد باید کارها را انجام دهد و هماهنگ کند . ایشان را با شناخت آوردم و ارتباط دلی با یکدیگر داریم و بدون هماهنگی کاری انجام نمی دهد.

–  چه شد که با آقای مجتبی حسینی به توافق رسیدید؟

زمانی که آقای سعدمحمدی این اجازه را داد که به حوزه باشگاه مس کرمان ورود کنم با شناختی که از وی داشتم خواهش کردم که اگر قرار است به کرمان بروم برای اینکه زمان را از دست ندهم در این هفته باید برای انتخاب سرمربی تیم وقت بگذارم. چون هنوز تکلیف هیات مدیره مشخص نشده بود ایشان نظر من را خواست و من در اولین جلسه ای که با آقای دکتر سعد محمدی داشتم چند مربی را معرفی کردم . آقایان مهدی تارتار، رضا مهاجری، محمود فکری و مجتبی حسسینی را معرفی کردم. بعد از معرفی این افراد آقای سعدمحمدی حرف جالبی به من زد و گفت که عقاید ما به هم نزدیک است. من هم دوست دارم که مربی مس کرمان از مربیان جوان و با تفکر نو باشد که می توانند آینده فوتبال کشور را داشته باشند و گفت من موافق هستم و خودتان اولویت بندی کنید و با من ارتباط داشته باشید. با آقای تارتار جلسه گذاشتم و خیلی هم استقبال کرد و دوست داشت به کرمان بیاید ولی مبلغی که اعلام کرد رقم بالایی بود و در توان مالی ما نبود . با محمود فکری، رضا مهاجری و مجتبی حسینی هم جلسه گذاشتم و گفتگو کردم. با توجه به مبالغ و مسائلی که مطرح شد ما به رضا مهاجری و مجتبی حسینی رسیدیم. در اولین جلسه هیات مدیره که تشکیل شد من گزارش این اتفاقات را دادم که آقای کفاشیان و کهندل حضور داشتند. تایید کردند و گفتند پروسه خوب بوده است. با هر دو نفر مذاکره می کردم تا به نتیجه برسم که متوجه شدم آقای رضا مهاجری با نساجی مذاکره می کند. بعد متوجه شدم آقای مجتبی حسینی فردا آن روز با آلومینیوم اراک قرار ملاقات دارد. وقتی شرایط را سنجیدم که آقای مهاجری با نساجی قرارداد می بندد و اگر ایشان هم به اراک برود ما به مشکل بر می خوریم. بلافاصله باآقای حسینی تماس گرفتیم و جریان قراردادشان را قطعی کردیم و مذاکره با اراک را کنسل کردیم و این بود که قرارداد آقای حسینی را نهایی کردیم.

– صحبت های پایانی.

استعدادهای خیلی خوبی در باشگاه مس کرمان نهفته است. غیر از بازیکنان ،حتی مربیان ، نیروی انسانی، پرسنل باشگاه و حتی هواداران از پتانسیل خیلی خوبی برخوردارند.اگر این فضا در مسیر همدلی و یکپارچگی قرار بگیرد خیلی کارها را می توان انجام داد و می توانیم به روزهای اوج ، لیگ برتر و به جام باشگاه های آسیا برگردیم. اگر همه به این فضای همدلی پایبند باشند قطعا مدیران ارشد باشگاه مس ایران ما را حمایت می کنند. چون آنها دوست دارند که این همدلی در استان کرمان اتفاق بیافتد. وقتی این همدلی اتفاق بیافتد قطعا مدیران بالادستی خوب حمایت می کنند.هم حمایت معنوی و هم حمایت مالی از ما خواهند داشت. بی شک در فضای همدلی همه نفع می برند. هواداران می توانند مسیر رشد تیمشان را ببیند که این آرزوی دیرینه ای است و همیشه پای کار این باشگاه بوده اند. مربیان می توانند با رشد باشگاه رشد پیدا کنند. همکاران در باشگاه می توانند در مسیر رشد و توسعه قرار گیرند و مردم می توانند نشاط اجتماعی اشان را تامین کنند.  باید الان کنار هم باشیم و مسیر درست را طی کنیم. نگاه حرفه ای را در باشگاه بگذاریم. نگاه حرفه ای یعنی انسان های شایسته بر اساس لیاقت و عدالت مسئولیت بگیرند از بالا گرفته تا پایین کار گروهی انجام دهند . یک کار تیمی انجام دهند تا بتوانیم اوضاع را درست کنیم. تیم بزرگسالان در کمال آرامش تمرین کند و مسابقه دهد و در نهایت بتوانیم نتیجه بگیریم و به موفقیت برسیم. فضای کرمان درحال حاضر نیاز به صداقت ، سلامت ، همدلی و یکپارچگی دارد که اگر همه در این فضا ورود پیدا کنیم مطمئن باشید روزهای درخشانی را در آینده خواهیم دید. به عنوان عضو کوچک خانواده بزرگ مس از همه دوستان همکاران و هواداران و از همه مربیان مسئولین که ولی نعمت ما هستند، می خواهم که پای کار موفقیت باشگاه بایستند و همدلی و همراهی کنند. از همه دوستداران مس می خواهم که اخبار سالم و درست را از باشگاه دریافت کنند و چیز کذبی را منتشرنکنند. نمی دانم بعضی ها چه منافع و مشکلی دارند که اخبار کذب را منتشر می کنند . دراین چند روز بعضی از اخبار که به ما هم رسیده کذب محض است. هرکس سندی دارد سندش را رو کند و حرف بزند و با سند بگوید که همچنین اتفاقی فلان جا افتاده است. این برای ما مهم است. چون همه چیز ما شفاف و مشخص است. الان مردم نیاز به آرامش و فضای سلامت روانی دارند . باشگاهشان را هم دوست دارند و می خواهند این تیم به لیگ برتر برود و دوست دارند فضای ورزشی شان یک فضای ورزشی سالم باشد. قرارنیست عده ای مسائل و اخبار کذب ورزشی را منتشر کنند که اصلا صحت ندارند. از مردم و هواداران خواهش دارم که این چیزها را در نطفه خفه کنند تا بدخواهان نتوانند خدشه ای به صلابت باشگاه بزرگ مس کرمان وارد کنند.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=64096