باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 31 فروردین ماه 1403 ساعت 12:44:26
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

دهه آخر مرداد زمان احتمالی شروع رقابت های لیگ یک فصل آینده

دوشنبه 30 اردیبهشت ماه 1398 ساعت 13:00

سازمان لیگ فوتبال کشور  هنوز تاریخ  دقیقی برای شروع رقابت های لیگ یک فصل آینده اعلام نکرده است اما باتوجه به روال سال های اخیر لیگ یک فوتبال کشور، به نظر می رسد که بازی های این فصل نیز در دهه آخر مرداد ماه استارت بخورد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ بر اساس اعلام سازمان لیگ رقابت های لیگ برتر این فصل از چهارم مرداد آغاز می شود اما در رابطه با شروع بازی های لیگ یک زمانی اعلام نشده بود که در سال های اخیر معمولا رقابت های لیگ ازادگان 20 روز پس از شروع لیگ برتر آغاز می شد.

این در حالی است که با توجه به سال آرام پیش روی فوتبال ملی کشور، شروع مسابقات از مرداد ماه با انتقاداتی مواجه شده است.

سال 98 برای فوتبال ملی سال آرامی است؛ نه خبری از بازی‌های مقدماتی جام جهانی است و نه جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم. فقط می‌ماند چند بازی دوستانه در روزهای فیفا و بازی‌های تیم المپیک در زمستان. با این حال باز هم سازمان لیگ بی آنکه دلیل قانع کننده‌ای داشته باشد، اعلام کرده که از مردادماه، لیگ های کشور را آغاز خواهد کرد.

یکی از موارد قابل بحث شرایط اقلیمی ایران است که هیچ وقت در برنامه ریزی فوتبال، مورد توجه واقع نشده. در لیگی ایران نمایندگان زیادی از استان‌های گرمسیر وجود دارد که قرار است در گرم‌ترین ماه سال میزبان رقابت ها باشند. در هوای بالای 40 درجه، اغلب با رطوبت بالا و شرایط جوی نامناسب برای فعالیت فیزیکی شدیدی مثل فوتبال. در چله تابستان، اوضاع در تهران و حتی مازندران هم بهتر از این نیست و طبعاً این گرمای تحمل ناپذیر هوا، روی کیفیت فنی تیم‌ها و بازی‌های لیگ هم تاثیر منفی می‌گذارد.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=63939