باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 31 فروردین ماه 1403 ساعت 18:29:39
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

دوچرخه‌سوار تیم مس: دلایل نگرفتن سهمیه المپیک را بعدها خواهم گفت

چهارشنبه 28 بهمن ماه 1394 ساعت 10:32

دوچرخه‌سوار شایسته‌ی ملی‌پوش تیم مس کرمان با وجود کسب مدال طلا در بازی‌های قهرمانی آسیا در ژاپن موفق نشد سهمیه‌ی ورودی بازی‌های المپیک ریو را کسب کند.

محمد دانشور که در ماده تایم تریل یک کیلومتر صاحب مدال طلا شد، در خصوص عملکرد خودش گفت: درست است که در تایم تریل یک کیلومتر قهرمان شدم، اما از عملکردم راضی نیستم و معتقدم می‌توانستم خیلی بهتر از این ظاهر شوم. در سه ماده رکاب زدم، اما فقط یک مدال به دست آوردم. هدفم این بود که در هر سه ماده قهرمان شوم، اما این اتفاق میسر نشد و دلیل نارضایتی‌ام هم همین مسئله است.

ملی‌پوش دوچرخه‌سواری تیم مس که یکی از امیدهای ایران برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو بود، در پاسخ به این پرسش که مقصر عدم کسب سهمیه را خودش می‌داند یا نه؟، تصریح کرد: من مقصر این شرایط نبودم. من در همه اردوها شرکت کردم و هر کاری لازم بود برای رسیدن به سهمیه المپیک انجام دادم، اما اتفاقات دیگری افتاد که البته فعلاً نمی‌خواهم درباره آنها حرف بزنم.

وی در مورد نتیجه‌ نگرفتن دو ساله ی خود در ماده کایرین، بیا‌ن‌ کرد: شرایط باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی فرق داشت. بهترین اردو را داشتیم و رسیدگی ها، توجهات و مربی تیم ملی نیز بهتر بود. برای قهرمانی آسیا 2015 با وجود این که بهترین مربی (ابوحیدری مربی تیم مس کرمان) بالای سرم بود، اما چون قبل از آن در کاپ‌های جهانی شرکت کرده بودم، خسته بودم. امسال هم همه در جریان هستند هیچ کسی با آمادگی کامل به مسابقات نرفته بود و از قبل پیش‌بینی می کردیم که نتایج خوبی نمی‌گیریم.

دانشور در پاسخ به این پرسش که مگر نمی دانستید مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شود پس چرا با آمادگی نرفتید؟ گفت: می دانستیم اما مسابقات در پیست چوبی بود و ما در پیست بتونی تمرین کرده بودیم. تیم‌های دیگر مربی درجه یک داشتند و زمانی که مربی ما درجه دو، سه باشد قطعا نتیجه‌ فرق می‌کند.

او ا‌دا‌مه‌ داد: همه می دانند که ما در چه وضعیتی و کجا تمرین کردیم و در اردوی اهواز چه حالی داشتیم. از یک ماه اردو، من 25 روز مریض بودم و شاید پنج روز حالم خوب بود. بنا‌بر‌این بیشتر از این انتظار نمی‌رفت. مدال طلای یک کیلومتر را هم که گرفتم جای تعجب داشت.

رکابزن طلایی مس در مورد کسب نتیجه‌ ضعیف در ماده کایرین نیز ، تصریح کرد: در مرحله اول من دو رقیب ژاپنی داشتم که این دو نفر در کاپ جهانی که قبل از قهرمانی آسیا برگزار شد، مدال گرفته بودند. بنا‌بر‌این سطح‌شان خیلی بالا رفته بود از این رو من در مرحله اول صعود نکردم و به شانس مجدد رفتم. در شانس مجدد هم من و علی علی عسکری در یک گروه بودیم و باید یک نفر بالا می آمد، تصمیم گرفتم به جای من، علی عسکری صعود کند، زیرا وضعیت خودم و رقیبانم را دیده بودم و می دانستم اگر بالا بروم نتیجه‌ای نمی گیرم. روز بعدش نیز مسابقه یک کیلومتر را داشتم بنا‌بر‌این بهترین تصمیم را گرفتم که بی جهت خودم را خسته نکنم.

ملی‌پوش دوچرخه‌سواری ایران در پاسخ به این پرسش که مربی ایتالیایی چقدر در افزایش کیفیت رکوردهایش به او کمک کرد؟ تصریح کرد: مربی ایتالیایی با اخلاق‌ترین مربی خارجی است که من تا حالا داشته‌ام و یکی از بهترین دوستانم است، اما او از نظر ورزشی به من کمکی نکرد. جدا از آوردن مربی درجه یک خارجی بعضی مربیان داخلی ما مدرک سطح یک دنیا را دارند و نمی دانم چرا از آنها استفاده نمی‌کنیم.

 

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=511