باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 10 فروردین ماه 1403 ساعت 06:06:06
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

مسی‌های شهر کرمان در فکر پایان شیرین 96/طلسم مس بر صبا

شنبه 26 اسفند ماه 1396 ساعت 09:49

تیم فوتبال مس کرمان عصر امروز آخرین بازی خود درسال 96 را در قم و برابر تیم صبا این شهر برگزار خواهد کرد.

تیم فوتبال مس که در هفته‌های اخیر روند رو به رشد بسیار خوبی داشته است و نتایج بهتری را در چند هفته‌ی اخیر کسب کرده است، درصدد است آخرین بازی سال 96 خود را هم با یک نتیجه‌ی خوب به اتمام برساند تا پایانی شیرین بر سال 96 بگذارد.

بازیکنان مس کرمان صبح دیروز خود را به تهران رساندند و از انجا راهی قم شدند تا برای برگزاری بازی این هفته‌ی خود آماده باشند.

تیم مس در این بازی فقط رامتین سلیمان‌زاده را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و سایر بازیکنان مس در خدمت این تیم خواهند بود.

در حالی که در تمامی برنامه‌های برگزاری این بازی قید شده بود که مسابقه در ورزشگاه یادگار امام برگزار می‌شود اما در نهایت مشخص شد که ورزشگاه حیدریان با چمن مصنوعی محل برگزاری این مسابقه است.

مسی‌ها عصر دیروز یک جلسه‌ی تمرینی سبک را روی زمین چمن مصنوعی برگزار کردند تا از هر نظر آماده‌ی این بازی باشند.

اما دو تیم در حالی عصر امروز به مصاف یکدیگر می‌روند که سابقه بازی برابر هم را در سال‌های گذشته به کرات دارند وصبا طلسم جالبی هم برابر مس کرمان دارد که هواداران تیم کرمانی امید به تداوم آن را دارند.

صبا هرچند تیمی چندان با سابقه‌ای در فوتبال ایران نبوده است و تولد این تیم به اوایل دهه‌ی هشتاد شمسی برمی‌گردد اما آن‌ها خیلی زود خود را در فوتبال ایران مطرح کردند و با قهرمانی در جام حذفی و صعود به آسیا یک تیم کاملا شناخته شده در فوتبال ایران هستند.

البته شناخت مردم کرمان و هواداران مس از این تیم به گونه‌ای دیگر بود... و شاید این موضوع به اولین مصاف دو تیم در لیگ دسته یک سال 82 برمی‌گردد جایی که داور بازی آنقدر به سود صبا در ورزشگاه سلیمی‌کیا کرمان سوت زد و پنالتی واضح مس را ندید که ابولحسن مهدوی مدیرعامل وقت باشگاه مس در اتفاقی نادر در جهان فوتبال شخصا حسین جنگی داور آن بازی را تنبیه کرد تا یکی از نوستالوژیک‌ترین خاطرات ممکن از این بازی در ذهن هواداران مس نقش ببندد.

اما با صعود مس به لیگ برتر از سال 85 بازی‌های دو تیم نیز به صورت دامنه‌دار ادامه یافت. جدا از تک بازی جام حذفی که دوتیم برابر هم داشتند که با برتری مس در ضربات پنالتی در سال 88 به اتمام رسید، در جریان لیگ یک و لیگ برتر دو تیم 19 بار با یکدیگر مصاف داده‌اند که سهم مس 7 برد و سهم صبا 5 پیروزی بوده است و هفت بازی دو تیم نیز مساوی شده است.

در سال 82 صبا در آن بازی جنجالی معروف لیگ یک در کرمان پیروزی کثیفی کسب کرد و در بازی برگشت هم برد تا همان سال به لیگ برتر برود.

در سال 85 مسی‌ها به لیگ برتر رفتند و هر دو بازی رفت و برگشت را به این تیم واگذار کردند. در بازی رفت مس 4 بر 1 به صبا باخت که تک گل مس را میرقربانی زد و در بازی برگشت هم در سلیمی‌کیا مس 3 بر 2 شکست خورد که دغاغله و آلوز گل‌های مس را به ثمر رساندند. جالب اینکه در هر دو بازی نیز درگیری پیش آمد و صندلی‌های شکسته زیادی در پایان بازی باقی ماند و یکبار دیگر داور این بار توسط تماشاگران در کرمان کتک خورد!

در سال 86 مس در صباشهر یک بر صفر با گل علی مولایی پیروز شد و با این گل پرونده مولایی برای همیشه در فوتبال ایران بسته شد چراکه آزمایش دوپینگ او به شکلی جنجالی در این بازی نحس مثبت درآمد! در بازی برگشت هم در روزهایی که یحیی گل‌محمدی اولین روزهای مربیگری خود را روی نیمکت صبا آغاز کرده بود با یک گل در کرمان برنده شد.

در سال 87 مس انتقام همه‌ی خاطرات تلخ قبل خود را یکجا از صبا گرفت و در هر دو بازی رفت و برگشت این تیم را با نتیجه‌ی سه بر یک برد. در بازی رفت ادینهو، ابراهیمی و آشوبی گل‌های مس را زدند و در بازی برگشت تیز خدابنده‌لو، ادینهو و زالدرون گلزنان مس بودند.

در سال 88 بازهم مس صبا را سه تایی کرد و در قم این تیم را با گل‌های قربانی، فاطمی و رجب‌زاده سه بر یک شکست داد و بازی برگشت دو تیم نیز بدون گل مساوی به اتمام رسید.

در سال 90 ادینهو دو گل به صبایی‌ها در کرمان زد و به خاطر این کار کلی کتک در زمین بازی از بازیکنان صبا خورد!! تا مس دو بر صفر بازی را ببرد و در بازی برگشت در قم تک گل فخرالدینی برای مس کرمان بازهم دست صبایی‌ها را برای رسیدن به پیروزی برابر مس کوتاه گذاشت.

در سال 91 هر دو بازی دو تیم به تساوی رسید و پس از تساوی بدون گل در کرمان در بازی رفت،در بازی برگشت با گل احمد حسن‌زاده برای مس، بازی یک بر یک مساوی شد.

در سال 92 بازهم دو تیم تساوی بدون گل در کرمان را ترجیح دادند اما در بازی برگشت با تک گل رضا عنایتی برای مس، این کرمانی‌ها بودند که بازهم گربه سیاه صبا شدند.

در سال 93 که آخرین مصاف لیگ برتری دو تیم تا امروز بود، در بازی رفت در قم بازهم تساوی دو بر دو نتیجه‌ی بازی دو تیم بود که ادینهو و اسلامی گلزنان مس بودند. آخرین بازی لیگ برتری دو تیم در کرمان هم بازهم تساوی بدون گل را در پی داشت.

و در نهایت در آخرین رویارویی دو تیم در بازی رفت این فصل در کرمان تیم مس با نتیجه‌ی سه بر یک وبا گل‌های احمد حیات‌منش، مهدی تیکدری وکیانوش میرزایی تیم صبا را شکست داد و هفتمین پیروزی خود را برابر این تیم کسب کرد.

آخرین پیروزی صبا برابر مس به ده سال قبل برمی‌گردد و صبایی‌ها بعد از سال 86 دیگر موفق به پیروزی برابر مس نشده‌اند.ادینهو نیز با چهار گل زده بهترین گلزن بازی‌های دو تیم بوده است.

 

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=2692