باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 31 فروردین ماه 1403 ساعت 07:36:38
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

نظر سرمربی دوچرخه‌سواری مس و تیم ملی در رابطه با رقابت‌های قهرمانی آسیا

چهارشنبه 9 اسفند ماه 1396 ساعت 10:31

سرمربی تیم دوچرخه‌سواری مس کرمان که هدایت تیم ملی دوچرخه‌سواری کشورمان را نیز در رقابت‌های قهرمانی آسیا بر عهده داشت، در رابطه با این مسابقات صحبت کرد.

محمد ابوحیدری در مورد مسابقات پیست قهرمانی آسیا که به میزبانی کشور مالزی برگزار شده بود بیان کرد: با توجه به امکانات کم و اردو هایی که قبل از مسابقات در اهواز با آن شرایط آب و هوایی گذراندیم و سختی های بسیاری که رکابزنان کشیدند، نتیجه ی قابل قبولی کسب کردیم ،مدال محمد دانشور دستاورد بسیار خوبی است وچند سال بعد متوجه ارزش این مدال می‌شویم زیرا محمد دانشور در رشته ی یک کیلومتر تخصص نداشته و همچنین دوچرخه ای که از آن در مسابقات استفاده کرده مخصوص این رشته نبود اما تیم های حاضر در مسابقات جهانی، مربی ،آنالیزور و رکابزن متخصص و دوچرخه ی مخصوص در هر رشته را به همراه داشتند و تیم ملی ایران از امکانات فوق بی بهره بود.

سرمربی تیم ملی در ارتباط با تجهیزات، زیر ساخت ها و احداث پیست چوبی در ایران عنوان کرد: در ایران این اتفاق نمی افتد قبل از حضورم در دوچرخه سواری بحث احداث پیست بتونی کرمان مطرح بود؛ زمان حضورم به عنوان بازیکن به اتمام رسید و اکنون 10 سال که مربی هستم اما تابحال این پیست بتنی احداث نشده است .

او افزود:تجهیزات ملی پوشان در سطح خیلی بدی قرار دارد به طوری که اخیرا در مسابقات قهرمانی پیست آسیا که به میزبانی مالزی برگزار شد تمامی تیم ها از تجهیزات 2018 استفاده می کردند ولی قدمت تمامی تجهیزات تیم ایران به جز 3 دوچرخه که 2013 بود به 10 سال پیش برمی گردد.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد: همانطور که خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری اعلام کردند وضعیت تجهیزات تیم های حاضر در مسابقات خیلی با تیم ایران تفاوت داشت و او پس از بازگشت به کشور در حال پیگیری این مهم است.

ابو حیدری افزود: چند سالی است خبر از احداث پیست چوبی در ساری به گوش می رسد اما تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته است و هنوز خبری از آماده سازی پیست نیست.

سرمربی تیم دوچرخه‌سواری مس گفت: چندین بار درخواست کردم پیست چوبی که قرار است در ساری احداث شود را در کیش بسازید که بتوانیم در آینده میزبان رقابت های آسیایی باشیم، تجربه در طول این سال ها ثابت کرده که ملی پوشان ایران هر زمان در پیست چوبی به مصاف حریفان می روند نتیجه ای بسیار ضعیفی نسبت به پیست های بتونی کسب می کنند واین نتایج ضعیف فقط به دلیل نداشتن پیست چوبی و زیر ساخت مناسب است.

او افزود: کشور مالزی که در سطح دوچرخه سواری ایران نبود، با توجه به احداث پیست چوبی جدید که مسابقات در آن برگزار شد مطمئن هستم ظرف چند سال آینده یکی ازقدرت های دوچرخه سواری در آسیا می شود.

او ادامه داد:کشورها برای ورزش هزینه می کنند و در حال پیشرفت هستند. متاسفانه ایران هیچ هزینه ای برای ورزش نمی کند و فقط از ورزشکاران انتظار دارد و مشکل را در مربی و ورزشکار می داند.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری در ارتباط با آماده سازی تیم ملی دوچرخه سواری برای بازی های آسیایی جاکارتا بیان کرد: ما چند اردوی آماده سازی عمومی داریم که از اوایل سال آینده برگزار می شود وسعی می کنیم برای مسائل تخصصی حداقل 2 ماه در کشورهای اروپایی در مسابقات مختلف شرکت کنیم که این موضوع به موافقت فدراسیون و تامین بودجه بستگی دارد.

ابو حیدری گفت: اگر نتوانیم بودجه ی لازم برای برپایی اردو در اروپا تامین کنیم، کار تیم ملی بسیار سخت می شود و ممکن است حتی نتیجه ی فعلی را هم از دست بدهیم.

او تصریح کرد: در فصل بهار و تابستان حداقل هفته ای 2 مسابقه که در سطح بالایی هستند در اروپا برگزار می شود، باید برنامه ریزی اردوها و محل استقرار تیم ملی به گونه ای باشد که بتوانیم در مسابقات  شرکت کنیم.

او عنوان کرد: به دنبال برپایی اردو در سوئیس هستیم که فدراسیون در حال مذاکره با فدراسیون جهانی است که اگر موافقت کند در سوئیس اردو بزنیم.یکی از راه ها، مذاکره با سرمربی سابق تیم ملی  است که در جمهوری چک ساکن است و در زمان مربی گری او اردو های متعددی با توجه به رابطه هایش در این کشور  برگزار شده است.

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=2644