باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
جمعه 31 فروردین ماه 1403 ساعت 17:11:14
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

سرباز مسی در سرزمین جومونگ/هندبالیست ملی‌پوش مس آماده یک کار بزرگ

چهارشنبه 27 دی ماه 1396 ساعت 11:54

ملی‌پوش هندبال مس در حالی به همراه تیم ملی هندبال کشورمان در روز جمعه در نخستین دیدار خود در هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در کره به مصاف ازبکستان می رود که 11تیم کشورمان بار سابقه حضور در این مسابقات را در کارنامه دارد.

سلامان بربط بازیکن شایسته‌ی تیم هندبال مس کرمان و عضو تیم ملی کشورمان، آخرین مراحل آماده‌سازی خود را برای حضور هرچه قوی‌تر در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پشت سر می‌گذارد.

نخستین حضور ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به سال 1989 بازمی گردد که ایران در این بازی ها هشتم شد. تیم ملی هندبال کشورمان در دو دوره بعدی در جایگاه یازدهم و نهم ایستاد اما در سال 1995 غایب مسابقات قهرمانی آسیا بود. در ادامه این رقابت ها و در سال 2000 و 2002 هندبالیست های کشورمان موفق شدند در رده 5 آسیا قرار بگیرند اما در سال 2004 نه تنها جایگاه ایران ارتقا نیافت بلکه به رده هفتم آسیا رسید.

در سال های 2006 و 2008 ایران توانست با عنوان چهارمی به کار خود در مسابقات قهرمانی آسیا پایان دهد اما با ادامه نوسانات در هندبال ایران در سال 2010 جایگاهی بهتر از هفتمی به ایران نرسید. در دوره بعد یعنی در مسابقات 2012 عربستان تیم ملی هندبال کشورمان به مقام پنجم رسید اما در سال 2014 و در مسابقات بحرین ایران بهترین عملکرد خود را در این کلیه ادوار داشت و توانست علاوه کسب جایگاه سوم آسیا جواز حضور در مسابقات جهانی قطر را نیز کسب کند و تنها حضور ایران در مسابقات قهرمانی جهان رقم بخورد.

در دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا و در شرایطی که همگان انتظار تکرار و حتی ارتقای جایگاه ایران در آسیا را داشتند تیم ایران نه تنها جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب نکرد بلکه در جایگاهی بهتر از پنجمی قرار نگرفت. اما این دوره از مسابقات برای ایران و تیمی با لشگری از لژیونرها کاملا متفاوت است و با بازگشت دوباره علیرضا رحیمی به فدراسیون هندبال و انسجام و همدلی موجود در تیم ملی ملی و البته ارتباط نزدیک ماچک، سرمربی تیم ملی ایران و آسنایی وی با بازیکنان همگان انتظار دارند تا تیم ملی هندبال ایران بعد از چند سال ناکامی، جایگاهی در خور نام ایران کسب کرده و بهترین تیم هندبال ایران بهترین نتیجه را بگیرد.

اما سلامان بربط، متولد 1368 در کرمان است و در همین شهر نیز هندبال را آغاز کرد و از سال 1386 با ورود به تیم ملی نوجوانان هندبال رادر سطح ملی آغاز کرد. باشگاه شهرداری کرمان نخستین تیم بربط بود وی همچنین در تیم های مس کرمان، منیزیم فردوس، بافق یزد و هیئت هندبال شهرداری زرند بازی کرد و توانست همراه این تیم ها به مقام های مختلفی دست یابد. خط زن تیم ملی هندبال کشورمان بیش از 3 عنوان آسیایی در تیم ملی جوانان و 2 عنوان نیز در رده جوانان دارد که باید به این عناوین مقام هایی آسیایی با تیم بزرگسالان را نیز افزود.سلامان بربط که از توانایی بدنی بالایی نیز برخوردار است، علاوه بر اینکه یک هندبالیست شناخته شده است، به حرفه آتش نشانی نیز مشغول است.

باشگاه مس کرمان برای این ورزشکار شایسته ملی‌پوش خود در مسابقات بین‌المللی پیش‌رو آرزوی موفقیت و سلامت را دارد.

 

لینک خبر‌ :: http://mes-fc.ir/news/?Id=2529